Skip to main content
Beantwoord

Verlengaanbod KPN: verschil met Soundbox-aanbieding uitgelegd

• September 2, 2025
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al tijdje van plan om weg te gaan maar door ziekte nog blijven hangen, dan toch maar eens na het verleg aanbod gekeken.

Dan kom ik via de Soundbox in een blijkbaar ander aanbod als ik de soundbox niet neem, want via verlengaanbod kom ik daar niet.

Maar goed, dan ga je kijken wat het aanbod is, wat krijg ik dan bij standaard verlenging krijg ik bij 12 maanden verlegen dus 4 maanden 5 euro korting.

Maar goed ik kwam via die soundbox  en al klant, bestel de soundbox dus op het volgende aanbod. 

Dit is een stuk van het aanbod, maar het kwam er op neer dat na 4 maanden 5 euro korting ik 1.15 meer moest gaan betalen voor het zelfde als ik nu al heb alleen staat er ESPN bij
Dus KPN gebeld of het klopt dat ik ESPN krijg, na lang doorvragen, gaat het dus om alleen ESPN 1 en die heb ik al in mijn 4K pakket zitten.
Dus vind ik punt 1 de manier van omschrijven schandalig, er staat toch geen sterretje bij of enige opmeking bij de KPN TV+ Box
Dus betaal ik na 4 maanden dus ook nog 1,15 meer per maand, echt wat een oplichting is dit!
Nu ben ik er wel echt klaar mee.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@jvtoorn ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en veel goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Zoals je kunt zien kost internet jou dan nog maar 52,50 per maand. En met TV (12,50), extra ontvanger (6,00), 4K (2,50) wordt het 73,50. Met Vast Bellen (3,00) er ook nog bij 76,50. 

Veel goedkoper dus dan als je verlengt op de Hussel-voorwaarden. 

8 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 2, 2025

Moet eerlijk toegegeven als ik dit zo zelf zou lezen zou ik ook denken ik krijg ESPN erbij.

Ze moeten hier duidelijk bij zetten dat het alleen om ESPN 1 gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Moet eerlijk toegegeven als ik dit zo zelf zou lezen zou ik ook denken ik krijg ESPN erbij.

Ze moeten hier duidelijk bij zetten dat het alleen om ESPN 1 gaat.

Dat bedoel ik maar, en waarom je dan ook nog 1,15 meer moet betalen na 4 maanden snap ik al helemaal niet, maar ben wel klaar met deze praktijken en ga nu echt om mij heen kijken, blijkbaar is het de gewoonste zaak van de wereld om bestaande klanten op te lichten 😡

• September 2, 2025

In die afbeelding zie ik enkel de TV+ box  genoemd niet de Soundbox, ik kan hier niet echt uit opmaken waar die €1,15 op is gebaseerd. 

Komt die € 1,15 bovenop het bedrag wat je nu betaald zonder kortingen?

De 1e Soundbox kost € 6,00 bovenop de € 12,50 van het tv abonnement, dan blijft er nog € 0,15 die ik niet kan verklaren. Alleen wordt zoals ik al schreef die Soundbox niet vermeld.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Ik zal het even beter uitleggen en heb nog wat extra printscreens gemaakt.

Als ik standaard verlegaanbod neem krijg ik het volgende 

De korting 4 maanden 5 euro korting en dan terug naar 88,15 per maand

Dan ga je naar soundbox en dan volgende optie 

Kies al klant en besteld de TV+ Soundbox

Maar kies dan niet voor de soundbox maar voor je huidige abonnement. 

Met ESPN Toch of zijn er voorwaarden, ik zie ze niet
vervolg van mijn bestelling 
Kijk naar de prijs 89,25, dus 1,10 meer voor de zelfde TV box, in het standaard verleng aanbod kost de tv box 11,40 en via de andere weg dus 12,50, echt pffff…….

Zie ook overzicht 

Ik heb ondertussen een aanbod van Ziggo voor bijna 10 euro minder voor de zelfde opties (ook terug kijken en opnemen en tweede box)

De bestaande klant gewoon keer op keer proberen op te lichten en je zit er weer 1 jaar aan vast.

Echt schandalig KPN ………………….. de rest schrijf ik maar niet, maar 88,15 na of 89,25 voor het zelfde echt waanzin, hoe kan dit????????

• September 2, 2025

Hmm je hebt nu dus een volledig Hussel abonnement met interactieve TV voor € 11,40 afhankelijk van de inflatiecorrectie. Met de eerste verleng optie blijf je volledig op de Hussel propositie hierbij houd je de huidige TV ontvanger.( vip5202?) 

Met je andere verlenging houd je de Hussel internet prijs maar ga je naar TV+ wat € 12,50 kost en krijg je de DIW7022. Dit zal de € 1,15 verklaren dan betaal je vermoedelijk € 11,35 voor interactieve TV.

Waarschijnlijk ben je goedkoper uit als je ook het internet overzet naar de huidige propositie in plaats van alleen het TV abonnement.

Ah, Noordzee heeft de juiste link al gedeeld, waarvoor dank.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Hallo ​@jvtoorn ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en veel goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Zoals je kunt zien kost internet jou dan nog maar 52,50 per maand. En met TV (12,50), extra ontvanger (6,00), 4K (2,50) wordt het 73,50. Met Vast Bellen (3,00) er ook nog bij 76,50. 

Veel goedkoper dus dan als je verlengt op de Hussel-voorwaarden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Wat hier boven allemaal geschreven wordt, blijkt dat mensen denken dat het om verschillende boxen gaat, niet dus.

dan hoor ik niemand meer iets zeggen over de smerige manier waarmee kpn mij een verlenging wil aansmeren, staat en ESPN, het is dat ik bel en blijk na doorvragen het alleen om ESPN 1 gaat, oplichting, ik ga niet meer verlengen bij kpn, voel mij vreselijk in mijn kont genomen, zo ga je niet met trouwen klanten om toch, nee zelf moet je maar alles zien uit te vogelen, service 0,0 voor de vaste klant.

Nee, KPN ben diep en diep teleurgesteld in de hele gang van zaken, wat een bende zeg, waarom geen melding sturen dat contract is afgelopen en ik voordeliger zou uit kunnen zijn, nee natuurlijk niet, alleen maar meer meer meer betalen en daar ben ik klaar mee.

Binnen paar jaar ben ik van 1 euro naar 3 euro gegaan voor mijn vaste lijn, wat hebben ze verbeterd, niets, heb je de bel tarieven gezien, pure oplichting.

nee ik zeg sluit dit topic maar af, ik ga ook weg bij deze oplichters, ben er zo fuc…ing klaar mee.

• September 3, 2025

@jvtoorn welke ontvanger heb je dan op dit moment is dat de op Android gebaseerde DIW 7022? Uitgaande van je standaard verlengaanbod heb je op dit moment niet de nieuwste tv ontvanger. En daarop baseer ik mijn reactie.

De ontvanger die hier wordt genoemd is niet dezelfde ontvanger uit je andere afbeeldingen. De TV+ box. 

Wat de onduidelijkheid betreffende ESPN  daarin heb je volkomen gelijk. Echter de volledige benaming van dat pakket is ESPN Compleet. Er moet gewoon ESPN 1 staan en dat kanaal is standaard voor alle KPN klanten. Het wordt in je standaard verlengaanbod niet genoemd maar je zou ESPN 1 nu al moeten hebben op kanaal 14 naast ESPN UHD uit je 4K pakket.