Skip to main content
Beantwoord

Verlengaanbod: Trager internet voor een hogere prijs?

• August 12, 2026
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik heb op dit moment interactieve TV en internet van KPN maar ondervind de laatste tijd problemen met mijn tv-ontvanger. Om deze reden overweeg ik over te stappen naar KPN Tv+. Er viel me echter iets vreemds op toen ik mijn abonnement bekeek. 

Als ik mijn verlengaanbod bekijk, kom ik zo'n 8 euro duurder uit per maand dan nieuwe klanten (zonder kortingen). Dit zit hem in het internetabonnement. Ik heb Hussel Internet 50Mbits voor 53 euro en voor 0 euro Sneller Internet tot 200Mbits; nieuwe klanten krijgen Sneller 200 voor 45 euro - een verschil dus van 8 euro per maand. Mijn internetabonnement kan ik echter niet wijzigen en ook de dame van de klantenservice die ik sprak zag dit niet als optie voor mij terwijl ik de optie wel krijg als ik als nieuwe klant de module inga. Ik begrijp van haar dat Sneller 200 ook nog eens beter zou zijn dus vind dit heel vreemd. Het voelt voor mij alsof ik mogelijk al maanden teveel betaal en vastzit aan deze oude abonnementsvorm. Is er iemand die dit uit kan leggen of klopt mijn gevoel?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Joy800 ,

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan (in die periode) telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

12 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 12, 2026

Beste ​@Joy800 als je nog een lopend contract hebt, kun je binnen 90 dagen vóór einde contract je abo aan laten passen naar TV+, dus niet verlengen, maar aanpassen.

Succes.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 12, 2026

Hallo ​@Joy800 ,

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan (in die periode) telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

• August 12, 2026

Eigenlijk is het slecht dat de persoon aan de telefoon deze optie voor de portfolio wijziging niet zag of wist.

En dat dit aanpassen nog steeds niet via Mijn KPN kan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2026

Hallo ​@Joy800 ,

Heel erg bedankt! Via die link kom ik inderdaad wel op een aanbod waarbij ik 8 euro minder betaal. Vreemd dat dat via zo'n omweg gaat. Enige wat ik nog niet snap is dat ze het daar hebben over glasvezelinternet. Dat schijn je hier te kunnen krijgen maar ik zit in een huurappartement dus gaat niet simpel en hoeft voor mij ook niet persé. Als ik naar Sneller 200 ga, geef ik dan aan dat ik wil dat ze glasvezel bij me aanleggen of niet? Sorry, ik ben niet zo thuis in al deze materie 😄

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2026

Fijn dat het lukt via die link! 👍🏼 

(Inmiddels heb ik al meer dan 100 klanten daarmee geholpen.😎) 

Wat betreft glasvezel, dat maakt qua prijs niets uit. Je gaat hiermee niet automatisch over op glasvezel. Wil je ooit alsnog glasvezel, dan kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice om daar te vragen naar de mogelijkheden. 

• August 12, 2026

Hoe bedoel je dat dit niet simpel gaat? Als er in jouw woonruimte een glasvezelaansluiting aanwezig is kan je geen abonnement via de gewone telefoon aansluiting meer bestellen. En dan zal inderdaad de glasvezel aansluiting bruikbaar gemaakt worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2026

Fijn dat het lukt via die link! 👍🏼 

(Inmiddels heb ik al meer dan 100 klanten daarmee geholpen.😎) 

Wat betreft glasvezel, dat maakt qua prijs niets uit. Wil je ooit alsnog glasvezel, dan kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice om daar te vragen naar de mogelijkheden. 

Dan mag KPN je wel eens gaan betalen voor deze dienst 😁 Bedankt voor de hulp in ieder geval. Heb net ontdekt dat ik volgens mij een glasvezelkastje in de meterkast heb hangen dus waarschijnlijk al gewoon op glasvezel zit. Oh well, zo leer je nog wat na 5 jaar in een woning.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2026

Hoe bedoel je dat dit niet simpel gaat? Als er in jouw woonruimte een glasvezelaansluiting aanwezig is kan je geen abonnement via de gewone telefoon aansluiting meer bestellen. En dan zal inderdaad de glasvezel aansluiting bruikbaar gemaakt worden.

Ja daar ben ik ook achter inderdaad. Ik dacht dat ik nog geen kastje in huis had en had gelezen dat het dan via de verhuurder moest, er kabels getrokken moesten worden etc. dus dat leek me nogal ingewikkeld. Maar ik heb dus al een kastje dus probleem inderdaad opgelost.

• August 12, 2026

Vanwege die  upgrade van 50 Mb naar 200 Mb ging ik er heel stiekem vanuit dat je al een glasvezel verbinding had. Met een telefoon/dsl aansluiting valt die bandbreedte bijna niet te garanderen en heeft zo'n upgrade eigenlijk geen tot weinig nut.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2026

Vanwege die  upgrade van 50 Mb naar 200 Mb ging ik er heel stiekem vanuit dat je al een glasvezel verbinding had. Met een telefoon/dsl aansluiting valt die bandbreedte bijna niet te garanderen en heeft zo'n upgrade eigenlijk geen tot weinig nut.

Jij weet er meer van dan ik 😅 Ik had werkelijk geen idee totdat ik de meterkast opendeed en met hulp van Google ontdekte dat ik zo'n kastje had.

• August 12, 2026

Jij weet er meer van dan ik 😅 Ik had werkelijk geen idee totdat ik de meterkast opendeed en met hulp van Google ontdekte dat ik zo'n kastje had.

Een klein beetje maar, als je de ontwikkelingen op dit gebied volgt dan is het een kwestie van logisch redeneren.

Met een 'ouderwetse aansluiting had je via de link van Noordzee ook 100 Mb kunnen kiezen en ook daarvan was het de vraag of kpn dat wel kon leveren op jouw adres, waarschijnlijk een fractie van die snelheid.

Maar het is dus gelukt en de bestelling is gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2026

Een klein beetje maar, als je de ontwikkelingen op dit gebied volgt dan is het een kwestie van logisch redeneren.

Met een 'ouderwetse aansluiting had je via de link van Noordzee ook 100 Mb kunnen kiezen en ook daarvan was het de vraag of kpn dat wel kon leveren op jouw adres, waarschijnlijk een fractie van die snelheid.

Maar het is dus gelukt en de bestelling is gedaan?

Yes! Het grappige is dat als ik op de normale manier naar "mijn verlengaanbod" ging ik enkel 8 maanden korting kreeg en daarna weer 70 euro ging betalen (dat is ook wat de dame van KPN aan de telefoon kon zien), via de link van Noordzee kreeg ik een verlengaanbod vergelijkbaar met het aanbod voor nieuwe klanten (m.u.v. de gratis tv natuurlijk) en betaal ik iets van 63 euro per maand en dat heb ik nu afgesloten.