Skip to main content
Vraag

Verlengaanbod voor 2 jaar in plaats van 1 jaar

• August 30, 2025
  • 13 reacties
  • 192 keer bekeken

Zojuist geprobeerd mijn internet en tv abonnement proberen te verlengen en dat viel aardig tegen. Ik ben inmiddels al lang klant bij KPN (ook via mobiel) maar ze hadden dit keer enkel een verlengaanbod voor 2 jaar (waarbij het 2e jaar de volle prijs betaald). 
Dit was al nadat ze gebeld hadden met een andere afdeling want het eerste aanbod was nog slechter. 

De vorige keer kon ik nog met 1 jaar verlengen waarvan ik 6 maanden korting kreeg incl 6 maanden ESPN cadeau. Nu dus enkel nog maar een aanbod van 2 jaar. 
Voor 1 jaar was het €5,- korting voor 3 maanden. Dat noem ik geen aanbod. Je bent verplicht 2 jaar te verlengen om een goed aanbod te krijgen. Wat ik dus juist niet wil. Klopt het dat er geen goed aanbod meer is voor 1 jaar verlengen? Hebben meer mensen dit ervaren? Waarom is er geen goed aanbod meer voor 1 jaar verlengen?
Het aanbod van ESPN bij verlengen is ook verdwenen? 
Het is voor het eerst dat ik aan overstappen denk (ik weet dat ze dat niet uitmaakt) maar het verlengaanbod was dit keer echt heel erg karig waardoor ze bestaande klanten niet echt tevreden houden. 

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 30, 2025

Beste ​@Pieair je kunt zowel met 1 of met 2 jaar verlengen.

Het is logisch dat bij 2 jaar verlengen KPN je een beter aanbod kan doen, ze hebben je namelijk 1 jaar langer als klant dan bij verlengen met 1 jaar.

De keus blijft aan de klant.

Als je tevreden bent met je huidige abo, hoef je niet te verlengen.

Het contract gaat dan over in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand.

• August 30, 2025

Kijk ook eens naar de optie om over te stappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Vaak is dat goedkoper.

ESPN kan je gratis krijgen als combivoordeel. 

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

@JanD : dat is logisch. Dat snap ik inderdaad. 
Het aanbod met 1 jaar verlengen is alleen zo karig geworden. 
Nu is het dus €5,- korting voor 3 maanden. Verder niks. 
De laatste keer kreeg ik een half jaar 50% korting incl een half jaar ESPN cadeau. Groot verschil toch? 
Ik heb al meermaals met 1 jaar verlengd. Ik zit al zo’n 8 jaar bij KPN. 

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

@Marlon92 : als combivoordeel heb ik het plus pakket. Het gaat mij er meer om dat het aanbod voor 1 jaar verlengen zo erg is terug gelopen met de laatste keer dat ik dit deed. 
Nu is het dus €5,- korting voor 3 maanden. Verder niks. 
De laatste keer kreeg ik een half jaar 50% korting incl een half jaar ESPN cadeau voor 1 jaar verlengen. Dat vind ik echt een heel groot verschil. 

• August 30, 2025

@Marlon92 : als combivoordeel heb ik het plus pakket. 

Dat heeft iedereen. Daarnaast kun je nog een gratis streamingsdienst krijgen. Zoals ESPN.

• August 30, 2025

​De laatste keer kreeg ik een half jaar 50% korting incl een half jaar ESPN cadeau voor 1 jaar verlengen. Dat vind ik echt een heel groot verschil. 

Helemaal terecht dat je dat nu niet krijgt. Want dat slaat helemaal nergens op, een half jaar 50 % korting. Dat had je toen al niet moeten krijgen. 

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

@Marlon92 : aan de telefoon zeiden ze dat ESPN gewoon €15,- extra kost. 
Ik kan nergens terug vinden dat je dit nog is als extra “streamingdienst” kan toevoegen zoals je zegt? 

• August 30, 2025

@Marlon92 : aan de telefoon zeiden ze dat ESPN gewoon €15,- extra kost. 
Ik kan nergens terug vinden dat je dit nog is als extra “streamingdienst” kan toevoegen zoals je zegt? 

Staat toch gewoon op die link die ik gaf?

Level 1 heb je al bij 1 mobiele telefoon abonnement. 

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

@Marlon92 : ik zie dat ik het verkeerd heb gezegd. Excuus. Destijds kreeg ik in totaal 6 maanden korting (dus de helft van je contract). 
Waarvan de eerste 3 maanden 50%. De overige 3 maanden was de korting wat minder.
Wel incl 6 maanden ESPN. 
Toen was het aanbod bij 2 jaar ook wat meer dan nu. 

Bij een 2 jarig contract krijg je ook de helft van je contract korting dus bij een 1 jarig contract zou dit dan een half jaar moeten zijn. Natuurlijk snap ik dat het minder hoog is omdat je minder lang verlengd. Het ligt er misschien ook aan wie je aan de lijn krijgt? Althans dat lees ik weleens terug hier. 
Het verlengaanbod is gewoon minder gunstig dan eerder het geval is. Ik probeerde te achterhalen of meer mensen dat hebben of dat de verlengingen nu met minder korting of extra’s worden gedaan? 

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

@Marlon92 : ik ga het checken. Bedankt. Ik doe alles via de app waar ik dat niet terug vond. 
Jammer dat de persoon aan de telefoon me niet attendeerde daarop. Daarom probeer ik ook dit om wat meer informatie te krijgen. 🙂🙂

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

@Marlon92 : bedankt voor de tip van het nieuwe voordeel. Van die €5,- entertainmentkorting maak ik geen gebruik dus ik wist niet dat je dit kon omzetten. Bedankt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 30, 2025

Vernieuwen naar het nieuwe abonnement kan niet direct via MijnKPN. 

Maar wel via deze link en inloggen met KPN ID. 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Kies voor zelf samenstellen. 

Telefonisch kan je ook vernieuwen. 

via 0800-0402

Verlengen: je huidige abonnement en apparaten houd je.

Vernieuwen: nieuwe, huidige, propositie met de TV+ ontvanger. Dit is meestal ook wat minder duur!

Reken het uit.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 1, 2025

Er zijn ongetwijfeld nog honderdduizenden klanten die veel te veel betalen voor hun abonnement. Inmiddels heb ik op dit platform via de link die PeterG hierboven geplaatst heeft al zo’n 100 klanten kunnen helpen aan een flink goedkoper abonnement. 

Dit weekend was ik bij vrienden op bezoek en op een bepaald ogenblik kwam hun abonnement bij KPN ter sprake. Dit was de situatie; 

Ze hadden alleen maar internet en één ontvanger! 
Ik heb ze uiteraard geholpen met een verlenging/vernieuwing en ze betalen nu nog maar 56,00 per maand voor 200 Mbit/s internet + TV. Een reductie van 25,48 per maand!!!

KPN verdient gigantisch aan al die slapende klanten. 
O ja, dit is hun nieuwe situatie: