Skip to main content
Vraag

Verlengaanbod voor mijn mobiele abonnement valt tegen

• June 29, 2026
  • 8 reacties
  • 100 keer bekeken

Voor het eerst in 23 jaar dat ik mobiel kland ben bij kpn heb ik nu zo iets van waar zijn jullie mee bezig.kan mij abbo verlengen maar ipv dat het,het zelfde blijft of beter word, word het slechter en moet ik meer gaan betalen!!willen jullie van je klanten of of letten jullie daar niet opĀ 

Ik heb nu een 500 mbit abbo wil verlengen maar dat ga ik meer betalen en krijg ik nog maar 400 mbit??? Of een best plons meer dan krijg ik 700.leg het aanĀ mij?of zien jullie niet in dat verlegen dan stelen uit je eigen portemonnee word!!

Beetje kansloos dit šŸ˜’

8 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 29, 2026

Beste ​@Dj85Ā als je tevreden bent met je huidige abo kun je alles laten zoals het is en wordt je vaste contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn vanĀ  1 maand.

Je mag dus verlengen, maar als het niet in je voordeelĀ is, hoeft het dus niet.

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2026

Klopt ook,maar je wil tog klanten behouden die een andere telefoon willen en en abbo daar bij niet dat je ze als beloning  100 mbit afpakt ben al 23 jaar kland maar dit is wel een reden dat mensen gaan shoppen bij een ander 😊lijkt met geen goede reclame dagt ik 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 29, 2026

Hallo ​@Dj85Ā ,

Ā 

Klopt ook,maar je wil tog klanten behouden die een andere telefoon willenĀ 

Ā 

Koop ergens anders een nieuwe telefoon. En hou jouw eigen abonnement zoals het nu is. Het is dan alleen een kwestie van het simkaartje (of e-sim) over (laten) plaatsen.Ā 
Ā 

Verlengen is nooit verplicht. Je kunt jouw oude abonnement laten doorlopen op dezelfde prijs en voorwaarden. Alleen de toestelkosten stoppen uiteraard zodra de oude telefoon is afbetaald.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2026

Jo echtĀ 

• June 29, 2026

Ā 

Verlengen is nooit verplicht. Je kunt jouw oude abonnement laten doorlopen op dezelfde prijs en voorwaarden. Alleen de toestelkosten stoppen uiteraard zodra de oude telefoon is afbetaald.

Ehm dan vergeet je voor het gemak de jaarlijkse inflatiecorrectie. Dat maakt verlengen eigenlijk wel een verplichting. Wat dan weer nadelig kan zijn met een portfolio verandering.

Ā 

​@Dj85Ā nu weet ik niet wat je allemaal doet met jouw telefoon maar is een bandbreedte van 400 Mbps niet snel genoeg? Het gaat toch om de onbeperkt internet abonnementen?

Als je de telefoon als hotspot gebruikt kan ik het deels begrijpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2026

Is een principe kwestieĀ  vaak voor werk idd hotspot.zou mooi zijn jij koopt een voertuig je kan 500 rijden na 2 jaar moet er een nieuwe aandrijving in voor net net zo veel geld en zeggen jammer jo je kan nu nog maar 400 maar ja kanĀ  voorbeelden genoeg opnoemenĀ  feit is gewoon je krijgt steeds minder voor meer centen wil je meer moet je braaf luisteren en alles Maar slikken en je hoof naar beneden houden, wat gaan we over 2 jaar weer doen als iedereen alles maar pikt de riem nog strakker aan trekken ?

• June 29, 2026

Ik ben het ook volledig met je eens.

Voor mij is de 10 Gb die kpn biedt veel te veel met de verdubbeling zelfs 20 Gb wat dan € 17,00 moet kosten. Dat kan ik bij andere providers op het zelfde netwerk voor een nettere prijs krijgen.

En beter passend voor mijn verbruik en argumenten als maar daar zit geen dataplafond bij zijn niet relevant als je zelf je verbruikt weet en bij houd.

Ā 

In ieder geval wat Noordzee schreef over dezelfde prijs dat klopt natuurlijk niet. Na 5 jaar kost een abonnement bijna 5 tot 10 euro meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2026

Ben ik niet met je eens heb in de jaren dat ik kland ben,enĀ Ā ze nog wel eens een belletje dedenĀ Ā met meneer u ben al een tijd een vaste klant dus we verdubbelen u data zo lag u abbo loopt. daar wel een een beloning voor gehad kijk dat is netjes toen was lang klant blijven nog de moeite waard nu zeggen ze ook gewoon keihard ja dan moet je maar even naar de concurrent en dan weer terug komen dan krijg je wel een beloning, nou schiet mij maar lek (en dan is de even en adere tegen valler buiten mobiel maar internet en tv ) en dan nu dit sorry hoor.maar goed kan dus idd beter weg gaan dan loyaal blijven en zorgen voor en vaste inkomst en een nette betalende klant zijn.nu zullen ze van mij echt niet wakker liggen met 5 mobiele abbos en internet en tv,maar blijft een beetje triestĀ 

Ā