Skip to main content
Beantwoord

Verlengbod wijkt af van een nieuwe klant

• January 19, 2025
  • 6 reacties
  • 203 keer bekeken

Vreemd dat een verlengingsaanbod afwijkt van een nieuwe klant. De prijs van het abonnement nieuw is € 42,50 van een bestaande klant € 44,11. Een nieuwe klant krijgt 9 maanden € 7,50 korting een bestaande klant maar 6 maanden. En als je het prijsverschil meeneemt  krijg je netto 6 maanden een korting van €5,89 als bestaande klant. Heel jammer dat een vaste klant minder gewaardeerd wordt dan een nieuwe. ik heb het nu verlengd omdat de actie anders niet meer is, maar blijf dit heel vreemd vinden. Waarom is mijn abonnement ook niet € 42,50 (i.p.v. genoemde € 44,11). En waarom ook niet ee; kortingstermijn van 9 maanden i.p.v. 6 maanden. Ik ben inmiddels al jaren klant maar blijkbaar loont het om geregeld over te stappen op een andere provider.

willen jullie contact met me opnemen om dit verschil uit te leggen? Dank alvast.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Passiet ,

Je kunt op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Lukt het verlengen niet omdat je al op een andere manier verlengd hebt? 

Neem dan (binnen veertien dagen) contact op met de klantenservice om de verlenging te annuleren.

Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• January 19, 2025

Dat een bestaande klant geen welkomskorting krijgt is logisch. Het heet niet voor niks welkomskorting. Bestaande klanten krijgen veel minder korting. Want de meeste blijven toch wel bij KPN hangen. Dus veel korting geven zou dan alleen maar geld weggooien zijn voor KPN. En uiteindelijk ook voor ons zelf.

Want bedenk even dat wij die kortingen gewoon zelf betalen. Dus wat haalt het uit? Wil jij de normale prijs 5 euro hoger hebben en dan 5 euro korting per maand? Wat schiet je daar mee op?

Die € 42,50 kan je wel krijgen. Dan moet je het abonnement om laten zetten naar de nieuwe abonnementsvorm. ​@Noordzee heeft daar in linkje voor.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 19, 2025

Beste ​@Passiet KPN gaat/kan geen contact met je opnemen vanuit dit forum, dan kun je morgen beter even bellen met 0800 0402 of een terugbelafspraak via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community

Succes

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 19, 2025

Hallo ​@Passiet ,

Je kunt op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Lukt het verlengen niet omdat je al op een andere manier verlengd hebt? 

Neem dan (binnen veertien dagen) contact op met de klantenservice om de verlenging te annuleren.

Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

@Passiet  Deze vraag en discussie zie ik zo vaak voorbij komen hier. Nieuwe klanten krijgen een welkomstkorting die hoger is dan een verlengkorting. Zo simpel is het en zo werkt het bij iedere provider. Dat is je antwoord. Dus het is niet nodig dat KPN hiervoor contact met jou opneemt. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Passiet. Vermoedelijk heb je inderdaad een oudere abonnementsvorm, waarbij andere prijzen horen dan bij de nieuwe pakketten. Je kunt het laten omzetten naar een van de nieuwe pakketten, zoals het bericht van Noordzee laat zien. 

• Topper
  • January 22, 2025

Ik ben zelf ook aan het kijken naar verlenging en ik ben het wel met de mening van ​@Passiet eens.

Wat is het verschil tussen een nieuwe klant binnen halen of een bestaande klant laten verlengen?

In beide gevallen gaat iemand een contract aan voor een bepaalde tijd en is dus gebonden aan KPN.

In het geval van een nieuwe klant zal er ook een hoop hardware verstuurd moeten worden, in het geval van een bestaande klant is die waarschijnlijk al aanwezig. Of wordt er bij verlenging automatisch weer een nieuw modem verstuurd ongeacht wat iemand al heeft?

Ik ben geen econoom. Maar feitelijk wordt je met die welkomst korting gewoon gedwongen van provider te wisselen als je kostenbewust bent. 

Het zou veel eerlijker zijn om dat gelijk te trekken. De nieuwe klant wat minder korting en de bestaande klant die verlengt wat meer. Klanten behouden lijkt me ook wel van belang. 

Punt is natuurlijk dat andere providers het ook zo doen. Misschien moet de overheid gewoon eens regels op stellen zo dat er een gelijk speelveld ontstaat. Dan kun je alle kortingen zelfs helemaal schrappen en gewoon op prijs, kwaliteit en inhoud vergelijken. Gewoon marktwerking maar duidelijker.

Waarom zijn de boodschappen in Duitsland vaak goedkoper? Voor een deel ook omdat ze veel minder aanbiedingen hebben. De tweede pot Pindakaas kost dan net zo veel als de eerste van het zelfde merk. Vind je die Pindakaas lekker dan koop je die. Is een andere goedkoper of beter dan kies je daar voor.

Maar misschien denk ik te simpel dat kan hoor. En koopjes jagen zit ook in onze genen.