Skip to main content
Beantwoord

Verlenging 'Blijven loont' in brief lijkt slechtere deal dan nieuw abonnement

• August 18, 2025
  • 9 reacties
  • 232 keer bekeken

Ik vind zojuist een brief in mijn brievenbus met een aanbod om te verlengen. Nou kan het zijn dat ik achterlijk ben, maar de deal die ik krijg lijkt slechter dan een nieuw abonnement nemen bij KPN. En dat onder de noemer “Blijven loont".

Ik krijg bij een contract van 24 maanden de eerste 12 maanden €10 korting per maand volgens de deal. Ik betaal nu €55, dus dan zou ik uitkomen op €45 per maand. Als ik een nieuw contract neem van 12 maanden, betaal ik de eerste 6 maanden €35 per maand en daarna €55 per maand.

Met verlengen kom ik dus uit op €1200 na twee jaar. Met twee keer een nieuw contract kom ik uit op €1130, inclusief twee keer €25 administratiekosten.

Behalve als er dus niet een beter aanbod beschikbaar is, loont blijven dus helemaal niet. De providermarkt lijkt er dus meer op ingericht om jaarlijks over te stappen, omdat dat voordeliger is dan blijven. Maar dat lijkt me totaal niet duurzaam. Of ik zie het allemaal verkeerd, maar misschien kan iemand me dat uitleggen. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@BartdeVries, welkom op onze community, ik zie dat er al meegedacht wordt. Helaas kun je als bestaande klant geen gebruik maken van die acties. Voor bestaande klanten hebben we wel regelmatig leuke acties en evenementen. Meer daarover kun je vinden op dit subforum: KPN Voor Jou | KPN Community

9 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 18, 2025

Je kunt pas een nieuw contract afsluiten als je minimaal 6 maanden geen klant bent geweest. Dus het is overstappen of verlengen.

• August 18, 2025

De meeste mensen blijven gewoon klant. Net als jij waarschijnlijk. Anders had je niet zo'n heel verhaal hier neergetikt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 19, 2025

Wat moet of zou er uitgelegd moeten worden? Wees toch blij dat je iets van een deal krijgt! Wat maakt het uit welke andere opties er zijn. Als je niet tevreden bent, stap dan gewoon over ​@BartdeVries

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Je bent geen nieuwe klant. Dus krijg je bij verlengen ook de "nieuwe-klanten-lok-korting" niet. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Hoi ​@BartdeVries, welkom op onze community, ik zie dat er al meegedacht wordt. Helaas kun je als bestaande klant geen gebruik maken van die acties. Voor bestaande klanten hebben we wel regelmatig leuke acties en evenementen. Meer daarover kun je vinden op dit subforum: KPN Voor Jou | KPN Community

• Topper
  • August 21, 2025

Je kunt pas een nieuw contract afsluiten als je minimaal 6 maanden geen klant bent geweest. Dus het is overstappen of verlengen.

Zet je het contract op de naam van je partner, opgelost.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 21, 2025

Ja, zal het zo makkelijk zijn of is het dan fraude?

• Topper
  • August 21, 2025

Ja, zal het zo makkelijk zijn of is het dan fraude?

Fraude is pas aan de orde wanneer je bewust verkeerde gegevens opgeeft.
Tactisch voldoen aan de voorwaarden kan wat extra moeite kosten, maar levert vaak een mooie besparing op.
Wel geldt: als te veel mensen dit blijven “gamificeren” (steeds opnieuw de welkomstkortingen pakken), dan is de kans groot dat providers de regels aanscherpen of strengere controles gaan invoeren.

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

De meeste mensen blijven gewoon klant. Net als jij waarschijnlijk. Anders had je niet zo'n heel verhaal hier neergetikt.

Kijk dat was precies wat ik nodig had om zeker te weten dat ik ga overstappen. En bedankt!