Skip to main content

Goedenmorgen,

Hedenochtend een verlengingsaanbod aanbod gekregen van KPN voor mijn tv+internet pakket.

Ik heb een zgn Hussel pakket, 1 gb internet en TV met een contract van 2 jaar voor 71,- pm

Nu krijg ik het aanbod om dit pakket te verlengen met een aanbieding van ….

- 6 maanden korting van € 7,50 korting en dan 18 maanden € 71,- pm voor 2-jarig contract of..

-3 maanden korting van € 5,00 korting en dan 9 maanden €71,- pm voor 1-jarig contract.

Als trouwe abonnee van eerst XS4All en daarna KPN is dit een zeer slecht aanbod.

Het wordt dus rondkijken of er andere aanbieders zijn die mij een beter aanbod kunnen doen, waarschijnlijk ODIDO

Als je echt wil besparen kan je beter een lagere snelheid nemen. Meer dan 100 heb je echt niet nodig. Heb je hier al gekeken of er een beter aanbod is?

Hallo Joep1965,

ik heb een reden om dit pakket te kiezen. Als voorheen XS4ALL abonnee weet ik wat ik moet hebben.

ik heb zelfs mijn eigen modem.
Daarbij is, welk pakket je ook neemt, het van KPN is gewoon erg slecht. 

Nog even een aanvulling op reactie van Joep1965,

Ik weet dat het policy is om te reageren zoals je reageert maar het is niet het juiste antwoord op mijn reactie.

De discussie is niet dat ik een goedkoper pakket wil maar ik wil mijn pakket goedkoper als waardering voor jaren en jaren klant zijn bij KPN.

Ik weet dat ik de maandelijkse KPN kosten naar beneden kan brengen door zaken uit het pakket te halen, zoals geen tv of langzamere internet verbinding, maar dat zoek ik niet.

Ik wil gewoon een 2-jarig abbo voortzetting met een redelijke tegemoetkoming voor jarenlange abonnee zijnde.

Hoewel ik niets te klagen heb over de kwaliteit van KPN, is het aanbod voor verlenging niet in verhouding tot het aanbod wat een nieuwe abonnee krijgt.

Dus toch maar eens shoppen, wellicht terug naar voorheen XS4ALL wat nu Freedom heet of toch ODIDO. 

Heb je op die link gekeken? Waarschijnlijk kan je overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Die is wat goedkoper..

Hallo Joep,

Ik heb op de link gekeken maar kom in de verlengingshop met hetzelfde aanbod als ik van kpn al heb gekregen nl €7,50 korting voor 6 mnd en €71 voor 18 mnd.

Bedankt voor je snelle reactie.

Providers vergelijken is lastig. Bij de één laat je wat en bij de ander krijg je wat. En goed internet kost geld! Ik heb nooit begrepen dat mensen in de kroeg zonder mokken zo rond de € 17,00 per liter voor bier en wijn betalen maar dat een internetaansluiting, wat je tegenwoordig al nodig hebt voor een vibrator,  zo goedkoop mogelijk moet zijn. Ik snap et gewoon niet.

Probeer het eens via deze pagina:

https://www.kpn.com/televisie

En dan op die 2de knop klikken:

Hoi Joep1965,

Je kan het geld maar 1 keer uitgeven. Aangezien ik bij een andere provider hetzelfde kan krijgen voor minder geld, met vergelijkbare kwaliteit ( volgens diverse review sites) zou het raar zijn als je dat niet meeneemt in de overweging.

Immers, als je een nieuwe auto koopt ga je toch ook niet de prijs betalen die de autoverkoper bij je neerlegt, dan ga je toch ook kijken of je extra opties kan krijgen of een hogere inruilwaarde (lees abonnement )? Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar

Goedemorgen Marlon92,

Bedankt voor het aangeven van je optie. 

Echter ik zie geen ander maandbedrag staan, dan ik nu al betaal.

Voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar een uitgekleed pakket waardoor mijn maand kosten dalen maar naar hetzelfde wat ik nu heb maar een faire vaste klant verlengingsaanbod.

Hoewel ik niets te klagen heb over de kwaliteit van KPN, is het aanbod voor verlenging niet in verhouding tot het aanbod wat een nieuwe abonnee krijgt.

Ik ga hier niet al te persoonlijk op in, aangezien het toch nooit goed is, maar, wat is het probleem werkelijk? Je vraagt om een aanbieding, die je vervolgens krijgt, maar het wel magertjes vindt? Tja.... KPN of welke aanbieder dan ook is niet verplicht om jou een korting, of hogere korting te geven. Ze hadden je ook niets hoeven aan te bieden. Ik lees nu gezellig verder mee! 😎

Beste,

Natuurlijk hoeft KPN geen aanbieding te geven, net zoals AH, Spar, autodealers etc. Ze doen dit om klanten te binden. Als KPN het niet doet, verliezen ze klanten, daarom de aanbiedingen.

Ik kan voor minder geld naar ODIDO voor hetzelfde pakket hetgeen KPN levert.

Aangezien is KPN een kans wil geven om 1 klant te behouden vraag ik om een fair verlengingsaanbod als zeer trouwe klant ( als blijk van waardering) en dat is niet hetgeen ze in mijn ogen aanbieden tov de lokkertjes ( lees grotere korting) voor nieuwe klanten.

Een simpele rekensom over de kosten van 1 of 2 jarig abonnement geeft als resultaat de je meer hoppers krijgt dan vaste klanten.

ODIDO geeft een beter financieel plaatje en zit ook op het KPN netwerk……..

Beste,

Soms helpt het om de klantenservice te bellen om een hogere korting te krijgen dan aangeboden via de mail.Nu een contract afgesloten met ruim €150 meer korting dan mijn huidige abbo kosten en €100 meer korting dan het eerste aanbod via de mail.

Allemaal vriendelijke mensen aan de telefoon.

Door deze extra kosten kwam ik met het totaal bedrag erg dicht tegen het bedrag wat ik bij ODIDO moest betalen bij een nieuwe aanmelding (incl bonussen).

Aangezien ik tevreden met KPN als provider blijf ik nog 2 jaar en dan zien we wel weer

Hoi ​@red2003! Persoonlijk contact kan helpen inderdaad, maar is geen garantie natuurlijk. Fijn dat je nog even bij ons blijft en dat je een abonnement hebt gevonden die bij jouw wensen aansluit! Post in de toekomst gerust nog eens topic wanneer je vragen of hulp nodig hebt. 

De Community denkt graag met je mee 🙂

Hoi ​@red2003! Persoonlijk contact kan helpen inderdaad, maar is geen garantie natuurlijk. Fijn dat je nog even bij ons blijft en dat je een abonnement hebt gevonden die bij jouw wensen aansluit!

Het is en blijft een merkwaardige manier van klantenbinding, deze ondoorgrondelijke loterij, ​@Remco van KPN. Wie of wat maakt het verschil, dat de ene klant een veel beter aanbod krijgt dan de andere? 

Ik kreeg ook een zeer schamel verlengingsaanbod: 3 maanden € 7,50 korting. Telefonisch contact leverde niets meer op en daarom besloot ik na 39 jaar, kpn vaarwel te zeggen. Daarop werd ik gebeld. De medewerker kon een fantastisch aanbod doen: was lachwekkend zo niet beledigend. 

Enfin, dus overgestapt naar de concurrent. En geen moment spijt. Niet alleen véél goedkoper maar ook een TV abonnement wat beter past. TV5, BBC 3 en 4. Alle regionale zenders om maar iets te noemen. En kijken via de Apple TV, waarbij kpn ook hopeloos achter blijft.

En, even voor de meelezende kpn fanboys die elkaar graag napapegaaien: Nee, toen ik kpn abonnee werd, heb ik geen ‘welkomstaanbieding’ gekregen. Die bestonden in 1986 niet.

Het is en blijft een merkwaardige manier van klantenbinding, deze ondoorgrondelijke loterij, ​

En dat is het ook. Mijn mening is dat iedere abonnee eigenlijk precies hetzelfde zou moeten betalen voor de producten. En alleen echt nieuwe klanten eventueel een tijdelijke korting of een bescheiden welkomstcadeau.

Nu is het echt een ratjetoe. Er zijn zo ongelooflijk veel verschillende tarieven, abonnementen, kortingsregelingen en prijsverhogingen geweest die de ene klant wel heeft gehad en de andere niet. En KPN moet al die verschillende abonnementsvormen met verschillende kortingsregelingen ook nog eens administratief ondersteunen. 

TV5, BBC 3 en 4. Alle regionale zenders om maar iets te noemen. 

Die kan ik allemaal gratis ontvangen via legale streams en de satelliet, maar dat wist jij wel. 

TV5, BBC 3 en 4. Alle regionale zenders om maar iets te noemen. 

Die kan ik allemaal gratis ontvangen via legale streams en de satelliet, maar dat wist jij wel. 

Dat weet ik, maar ik heb geen satellietschotel meer. En niet iedereen heeft mogelijkheden voor het plaatsen van een schotel. Dat jij dan TV 5, BB3 en 4 via de schotel kunt bekijken, geldt natuurlijk niet voor iedereen. Voor de abonnee die dus graag TV5 of BBC 3 en 4 wil bekijken en het plaatsen van een satellietschotel niet mogelijk of gewenst is, is een overstap naar een andere provider een betere optie.

Dat veel zenders via streams of andere platformen bekeken kunnen worden weet ik ook, maar gemak dient de mens. Om elke vraag of suggestie voor een aanvullende TV of radiozender af te doen met  ‘via de satelliet’ of ‘stream’ of ‘app’ zeg je in feite dat het TV product van de provider overbodig is.

’wij bieden geen afzonderlijk tv abonnement aan, omdat via NPO Start, Videoland, Kijk, apps,  streamingdiensten en de satelliet, er voldoende aanbod is’.

Reageer