Skip to main content
Vraag

Verlengingsaanbod wordt automatisch op kleinzakelijk gezet

• June 27, 2026
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Om een voor mij onduidelijke reden is mijn internet+tv abonnement (tijden geleden?) omgezet van consumenten naar kleinzakelijk.  Als ik in mijn KPN een verlengings-aanbod probeer te krijgen (want ik vind huidige kosten te hoog worden) wordt ik automatisch naar een ‘verander je kleinzakelijk abo’ site gezet.  Dus mijn abonnement lijkt kleinzakelijk te zijn (wat ik helemaal niet wil, want het hier gevestigde bedrijf is ‘in ruste’ en van mijn partner) maar mijn kpn account gewoon als consument.

Ik wil graag een prijs-voorstel ontvangen om mijn abonnement terug te zetten naar consumenten-variant, liefst gebruik blijven maken van huidige TV kastjes (die werken beter dan de app). 

3 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Beste ​@mbr1970 dan zit er in de spelonken  van KPN ergens nog een KvK-nummer en dat betekent dus automatisch zakelijk abo.

Via een contractwijziging kun je dat abo om laten zetten naar een consumentenabo, zie link:

https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Hi ​@JanD ;  krijg ik dan een nieuw contract?  Tegen welke voorwaarden?  Krijg ik dan ‘nieuwe klant korting’?  Als dat zo is kan ik volgens mij beter een jaar bij budget-thuis gaan zitten en daarna weer terug ipv allerlei administratieve rompslomp en hogere kosten? 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Beste ​@mbr1970 je blijft een bestaande klant zonder cadeaus, alleen wordt administratief je kleinzakelijke contract omgezet naar een consumentencontract.

Puur een papieren ding.