Skip to main content
Vraag

Verouderd Alles-in-1 contract loopt tot 2027: huidige abonnementen zijn een stuk goedkoper

• September 3, 2026
  • 33 reacties
  • 289 keer bekeken

Beste KPN Moderators en community,

Ruim 10 jaar geleden ben ik verhuisd naar mijn huidige woning en heb toen een Alles-in-1 abonnement afgesloten voor TV, internet en vaste telefonie. De telefoonlijn gebruiken we al jaren niet meer, maar dat was destijds de beste deal. De snelheid van mijn glasvezel is later verhoogd naar 100/100 Mbit/s en ik kreeg ESPN Compleet als extra voordeel via het KPN Combivoordeel. Dit abonnement heb ik over de jaren ongewijzigd gelaten omdat ik tevreden was en mijn ESPN-voordeel niet wilde verliezen. Ik heb hierdoor ruim 7 jaar op een maandelijks opzegbaar contract gezeten.

Vorig jaar kreeg ik vanuit KPN (via een aanbod online of telefonisch) een 'cadeautje' aangeboden: 5 maanden lang 10 euro korting (50 euro in totaal) als ik mijn huidige abonnement weer voor 24 maanden vast zou leggen. Er werd gecommuniceerd dat er verder niets zou veranderen aan het abonnement, alles bleef bij hetzelfde. Omdat ik altijd blij was met KPN leek dit een sympathiek gebaar en ben ik hiermee akkoord gegaan.

Recentelijk begon mijn tv-ontvanger kuren te krijgen. Logisch, het kastje is inmiddels 10 jaar oud en technisch afgeschreven. Ik zag dat ik in MijnKPN wel de mogelijkheid heb om mijn tv-pakket naar het nieuwe KPN TV+ te zetten om die hardware te moderniseren. Echter, toen ik de huidige abonnementstarieven bekeek, schrok ik mij kapot van het internetgedeelte.

Een modern Internet + TV+ abonnement met standaard 200/200 Mbit/s snelheid kost tegenwoordig € 57,75 per maand.

Ik betaal momenteel voor mijn oude Alles-in-1 abonnement met de helft van die snelheid (100/100) maar liefst € 77,83 per maand. Dat is een verschil van ruim 20 euro per maand. Omdat ik vorig jaar akkoord ben gegaan met die 'trouwe-klantenkorting' van 50 euro, zit ik nu tot september 2027 vast aan dit verouderde contract. Onder de streep kost dit 'cadeautje' mij dus ruim 430 euro extra voor een inferieur en trager internetproduct. Zelfs de concurrent (Ziggo) levert voor € 58,- per maand een snellere verbinding inclusief Europees voetbal.

Ik heb hier zojuist een officiële klacht voor ingediend en ben direct teruggebeld. De reactie van de klachtenmedewerker aan de telefoon was helaas ontzettend rigide: "Het is nou eenmaal een 24 maanden contract en u had als klant zelf maar beter van tevoren moeten zoeken naar huidige deals in plaats van een aanbod aan te nemen."

Een loyale klant van 10 jaar wordt hier dus via een 'loyaliteitsdeal' voor honderden euro's buitengesloten van marktconforme internetprijzen en standaardsnelheden, en het standpunt van de klachtenafdeling is simpelweg: contract = contract.

Ik mag toch hopen dat KPN inziet dat een interne migratie naar het actuele 200/200 tarief de enige fatsoenlijke oplossing is om dit administratief recht te trekken voor een trouwe klant? Ik wil met liefde mijn contracttermijn verlengen of resetten, mits de verhouding tussen prijs en internetsnelheid weer marktconform wordt.

Kan een moderator hier nog iets in betekenen? Alvast bedankt.

33 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Beste ​@Themorion dit forum is voor en door klanten, hier wordt niets met prijzen gedaan, ook niet door het moderatieteam. Het forum is namelijk geen helpdesk van KPN.

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2026

Beste ​@Themorion dit forum is voor en door klanten, hier wordt niets met prijzen gedaan, ook niet door het moderatieteam. Het forum is namelijk geen helpdesk van KPN.

Dank voor je reactie. Dus de helpdesk telefoon en klacht was de enige manier voor mij en ik moet het simpelweg doen met de “contract = contract” voor nu en nog 12 maanden matig internet voor te hoge prijs accepteren vrees ik? Jammer… :(

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Dank voor je reactie. Dus de helpdesk telefoon en klacht was de enige manier voor mij en ik moet het simpelweg doen met de “contract = contract” voor nu en nog 12 maanden matig internet voor te hoge prijs accepteren vrees ik? Jammer… :(

Beste ​@Themorion je kunt ook via FB, X en Insta contact opnemen met KPN of via een klachtenformulier, zie onderstaande link:

Klachtenformulier

Succes

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2026

Dit is precies de redenen waarom ik niemand zal aanraden ooit bij KPN te verlengen. KPN doet in alles haar best om burgers op een solide manier een dure overeenkomst te laten sluiten, terwijl kpn ook proactief een goedkoper plan kan aanbevelen. De korting die ze geven ter hoogte van een biertje per maand, lees 3 (of 6) bier, en de rest vult zich zelf is precies hoe het werkt. De enige die bij verlengen er beter van wordt is KPN en die zijn maar al te blij met mensen die voor de hoofdprijs verlengen.

Helaas voor jou ​@Themorion ben je in een fuik gelopen en doe je er weinig aan. Je zou een jurist er nog naar kunnen laten kijken, maar ben bang dat het niks veranderd. Ook de andere partij heeft een onderzoeksplicht om het aanbod goed te vergelijken. 

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2026

Bedankt voor je reactie, goed om te weten dat ik niet de enige ben die dit soort aanbiedingen krijgt en vervolgens slechter af is als loyale klant… vrees dat het huidige contract gewoon vast staat, maar mijn geheugen is gelukkig niet zo slecht dat ik tegen het eind van dit contract ben vergeten dat ik al 24 maanden veel meer dan gebruikelijk betaal voor een veel lagere internetsnelheid...

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Gewoon nooit verlengen met een 2-jaarscontract voor thuis internet, altijd voor maximaal 1 jaar kiezen.

Of als verlengen op dat moment geen voordelen oplevert, niet verlengen, dan ga je over in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand.

@Themorion 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2026

Gewoon nooit verlengen met een 2-jaarscontract voor thuis internet, altijd voor maximaal 1 jaar kiezen.

Dan nog niet, want KPN presteert het dan nog om je een jaar lang voor de hoofdprijs vast te leggen. KPN kan ook proactief een keuze geven, of verlengen met het huidige plan of met een nieuw goedkoper plan (maar dan nog 3 of 6 maand, 5 euro korting zal gewoon strafbaar moeten zijn). Dit kan heel makkelijk met 2 tabellen en daarmee geef je mensen actief de keuze.

Als ik mensen zou adviseren zou ik eerder jaarlijks wisselen tussen KPN/Solcon. 

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Beste ​@Chrizziey ik ben dit jaar letterlijk 1 dag klant geweest bij Solcon en toen meteen weer overgestapt naar KPN.

Je krijgt als tv-decoder de Solcon-versie van de 5202. Wanneer de DIW7022 kwam konden ze niet voorspellen.

Het nadeel daarvan is dat je buiten de tv om geen radio kunt luisteren, maar uitsluitend via het tv-toestel en de TXT is uit een oertijd, niet om aan te zien.

Het modem is wel heel bijdetijds met wifi7.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2026

Interessante discussie! Het rare is dat mensen bij een hypotheek juist vaak voor een langere rentevaste periode gaan terwijl de hypotheekrente bijna per week veranderd. Heb jij ​@Chrizziey bijvoorbeeld een variabele rentevaste periode voor je hypotheek als je die hebt?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2026

Beste ​@Chrizziey ik ben dit jaar letterlijk 1 dag klant geweest bij Solcon en toen meteen weer overgestapt naar KPN.

Je krijgt als tv-decoder de Solcon-versie van de 5202. Wanneer de DIW7022 kwam konden ze niet voorspellen.

Het nadeel daarvan is dat je buiten de tv om geen radio kunt luisteren, maar uitsluitend via het tv-toestel en de TXT is uit een oertijd, niet om aan te zien.

Het modem is wel heel bijdetijds met wifi7.

Heb mijn eigen Fritzbox en tv via Canal+ met ESPN. Dus voor mij is het een kwestie van profiel wisselen. Maar ik zou niemand adviseren bij KPN te verlengen, want het aanbod is echt ondermaats.

Als men jaarlijks overstappen te veel werk vind, dan is gewoon maandelijks voordeliger dan 2 jaar lang voor je oude prijsplan + inflatie een schop na te krijgen voor 6 maanden, 5 euro korting. Over die 1 jaar wil ik het niet eens hebben, want dan is de inflatie bijna hoger dan de 3 maanden 5 euro korting.

Interessante discussie! Het rare is dat mensen bij een hypotheek juist vaak voor een langere rentevaste periode gaan terwijl de hypotheekrente bijna per week veranderd. Heb jij ​@Chrizziey bijvoorbeeld een variabele rentevaste periode voor je hypotheek als je die hebt?

Nee, maar al was het ja, dan vond ik het een offtopic discussie. Maar om het meteen dicht te timmeren, ja ik stap ook ieder jaar over met energie, levert ook veel meer op.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2026

Het is ook offtopic maar ik was gewoon even benieuwd hoe consequent je bent . Bedankt voor je reactie. 

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2026

Hypotheek rente vast zetten is ook een andere discussie, ik heb 10 jaar vast en ben veel voordeliger uit dan nu en heb 10 jaar lang een KPN abonnement lopen en ben 80euro ipv 60euro kwijt voor slechter internet en TV dan de mensen met 60euro abonnementen krijgen van KPN… kortom, vaste hypotheekrente levert me maandelijks een voordeel op, vaste klant bij KPN voor 10 jaar levert me een fix nadeel op…

Nogmaals, ik hoef de lokkertjes/bonusjes van overstappen niet, het gaat me puur om het product (100/100 internet vs 200/200 internet) tegenover de maandprijs (78 euro vs 58 euro). Die prijzen zijn zonder enige tijdelijke korting of lokkertjes, ik betaal gewoon veel meer voor slechtere aansluiting. En ja, ik had bewust dus mijn oude contract laten lopen ivm maandelijks opzegbaar, ik ben echter vorig jaar akkoord gegaan met een aanbod van 5 maanden 10euro minder betalen voor hetzelfde contract als ik beloofde 24 maanden te blijven. Die 10euro minder was dus al een lachertje gezien ik 20euro meer betaal, helemaal omdat het tijdelijk was… had ik zelf moeten weigeren? Zeker achteraf… maar had ik als loyale klant van 10 jaar verwacht dat KPN me niet een aanbieding zou doen om me er bij te naaien met extra hoge kosten voor een slechter product? Ook… vertrouwen in bedrijven is wederom een slecht goed gebleken, de hebzucht weer onderschat...

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2026

U bent nu voordeliger uit met uw hypotheek. Dat is fijn maar als de rente morgen 1% is en u heeft nog 4 jaar te gaan tegen 4% dan is dat zuur maar er is niets aan te doen. Overigens zou ik hetzelfde reageren hoor als mij hetzelfde was overkomen. 

rvk01
Slimmerik
  • September 3, 2026

Vorig jaar kreeg ik vanuit KPN (via een aanbod online of telefonisch) een 'cadeautje' aangeboden: 5 maanden lang 10 euro korting (50 euro in totaal) als ik mijn huidige abonnement weer voor 24 maanden vast zou leggen. 

Dat hadden ze vorig jaar eigenlijk helemaal niet zo aan mogen bieden als er toen al een goedkoper abo was.

Maar weet je zeker dat het KPN was? Want ik dacht niet dat die zelf bellen. Wie wel bellen zijn gladde jongens (niet van KPN) die, als ze voor jou een 2 jarig contract af kunnen sluiten, een bonus krijgen. En die bellen dan echt 'namens KPN' of zeggen botweg dat ze van KPN zijn, terwijl dat niet zo is. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 3, 2026

Hallo ​@Themorion ,

Bij KPN kun je op twee manieren verlengen.

KPN stuurt actief naar klanten een aanbod om het abonnement ongewijzigd te verlengen met een tijdelijke korting. Veel klanten doen dat door middel van enkele klikken. De tweede manier van verlengen is vaak interessanter omdat je dan de maandelijkse abonnementsprijs blijvend goedkoper maakt. Deze tweede manier van verlengen heet ook wel “vernieuwen”. 

Je kunt echter alleen maar vernieuwen op het moment dat je (bijna) contractvrij bent. In jouw situatie betekent dit dat je helaas moet wachten tot 2027. De reden is dat je eerst jouw contract moet uitzitten. Want je hebt een tijd lang een korting gehad, dan moet je van KPN nu de dure periode zonder korting uitzitten. Maar voor jou belangrijk: Hieronder de uitleg van de procedure die je in 2027 kunt toepassen: 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2026

Want je hebt een tijd lang een korting gehad, dan moet je van KPN nu de dure periode zonder korting uitzitten. 

Wat is die korting dan? Want ik vind die 5 euro geen korting, en eigenlijk zit TS door een slimme manier vanuit KPN nu vast aan een duur abonnement en het was duur en blijft duur. Terwijl KPN TS ook proactief had kunnen verwijzen naar het goedkopere pakket.  Eigenlijk vind ik KPN hier in echt nalatig om deze praktijken te plegen, vooral bij mensen die niet weten dat het goedkoper kan. 

Mensen moeten hier gewoon niet langer intrappen en eigenlijk zou ik hier nogmaals zeggen, verleng nooit. Laat je niet neppen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 3, 2026

Eens hoor ​@Chrizziey .

Hij heeft overigens vijf maanden lang een korting van tien euro gehad op zijn reguliere abonnementsprijs. 

Dat die tijdelijke korting totaal niet interessant is, snap ik heel goed en juist daarom ben ik nu al twee jaar actief bezig om klanten te wijzen op de tweede manier van verlengen. KPN is (ik dacht vanuit de toezichthouder) verplicht om die tweede mogelijkheid aan te bieden. Dat doen ze, alleen promoten ze dat niet actief.

Mensen moeten hier gewoon niet langer intrappen en eigenlijk zou ik hier nogmaals zeggen, verleng nooit. Laat je niet neppen.

Dat verlengen doe ik dus wel, maar ik verleng jaarlijks op een slimme manier. Sowieso altijd met één jaar, want dan kun je een jaar later weer slim verlengen.  Slim verlengen doe je door de twee verschillende mogelijkheden naast elkaar te leggen en dan een keuze te maken. Bovendien wacht ik tot de einde-contractdatum is gepasseerd, omdat je daarna vaak een beter verlengaanbod krijgt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2026

Hoi, ​@Themorion 

Jammer dat je ook in de "verlengen" val bent getrapt. Een oud abonnement kun je beter niet verlengen, want dan zit je er weer 2 jaar voor de oude prijs aan vast. 6 maanden een tientje korting... ahum! Helaas noemen ze de optie van vernieuwen aan de telefoon niet zelf, spontaan. Helaas zit je nu wel nog tot medio 2027 aan dit abonnement vast. Je kunt overigens wel naar TV+ als je dat wilt.

JanD: Je krijgt als tv-decoder de Solcon-versie van de 5202. Wanneer de DIW7022 kwam konden ze niet voorspellen.

Het nadeel daarvan is dat je buiten de tv om geen radio kunt luisteren, maar uitsluitend via het tv-toestel en de TXT is uit een oertijd, niet om aan te zien

Hoi, ​@JanD 

Kun je bij Solcon geen versterker op de VIP5202 aansluiten? Werkt de optische audio aansluiting bij hun niet?

Mijn moeder heeft op de VIP5202 (kpn) gewoon een soundbar aangesloten. Tv uit met radiozender.

De teletekst in de app van de DIW7022 ziet er voor mij niet anders uit dan zoals in de VIP5202. 

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

Hallo ​@Themorion ,

Bij KPN kun je op twee manieren verlengen.

KPN stuurt actief naar klanten een aanbod om het abonnement ongewijzigd te verlengen met een tijdelijke korting. Veel klanten doen dat door middel van enkele klikken. De tweede manier van verlengen is vaak interessanter omdat je dan de maandelijkse abonnementsprijs blijvend goedkoper maakt. Deze tweede manier van verlengen heet ook wel “vernieuwen”. 

Je kunt echter alleen maar vernieuwen op het moment dat je (bijna) contractvrij bent. In jouw situatie betekent dit dat je helaas moet wachten tot 2027. De reden is dat je eerst jouw contract moet uitzitten. Want je hebt een tijd lang een korting gehad, dan moet je van KPN nu de dure periode zonder korting uitzitten. Maar voor jou belangrijk: Hieronder de uitleg van de procedure die je in 2027 kunt toepassen: 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Ik denk dat ik dus in de eerste optie getrapt ben… had al 7 jaar (na mijn initiele 2 jaar abonnement) een maandelijks opzegbaar doorlopend abonnement. Kreeg veel mailtjes in de inbox over bonussen in de app als ik zou inloggen die ik moest bekijken, dus had mijn oude account weer es er bij gepakt en ingelogd. Na inloggen kreeg ik direct de optie “als trouwe klant ipv maandelijks automatisch verlengen gewoon weer 24 maanden te pakken, dan zou alles gelijk blijven aan nu maar kreeg ik wel een leuk extratje van 10euro korting voor 5 maanden, dus geen veranderingen en 50euro voor je als trouwe klant”… dat heb ik toen geactiveerd.

Tuurlijk had ik eerst een prijsvergelijking online kunnen doen en wat research, maar ik ging er vanuit dat als ik op mijn persoonlijke account inlog en ik zoiets als persoonlijk aanbod krijg dat ik dan niet afgezet word na zoveel jaar als klant, maar wederom, ik onderschat de hebzucht van bedrijven. De vastlegging van 24 maanden met die korting was een manier van KPN om 500 - 50eu korting = 450euro die ik teveel betaal nu vast te leggen voor die 2 jaar. Korte termijn 450euro winst, lange termijn een klant die volgend jaar niet meer vast zit, ontzettend teleurgesteld is in deze gang van zaken en die na 10 jaar betalen hard gaat nadenken of die nog wel KPN wil blijven financieren met deze praktijken… schandaligste vind ik nog dat van die 78euro die ik betaal ik 5euro per maand betaal voor “geupgrade internet van 100/100”, terwijl de standaard bij een eenvoudig abonnement zonder extra betaling tegenwoordig 200/200 is… ik betaal dus extra voor geupgrade internet wat op dit moment een lagere snelheid is dan een standaard pakket, hoe is dat verantwoord en netjes met je klanten omgaan? :(

JanD
Wijsgeer
  • September 4, 2026

Hoi, ​@Themorion 

Jammer dat je ook in de "verlengen" val bent getrapt. Een oud abonnement kun je beter niet verlengen, want dan zit je er weer 2 jaar voor de oude prijs aan vast. 6 maanden een tientje korting... ahum! Helaas noemen ze de optie van vernieuwen aan de telefoon niet zelf, spontaan. Helaas zit je nu wel nog tot medio 2027 aan dit abonnement vast. Je kunt overigens wel naar TV+ als je dat wilt.

JanD: Je krijgt als tv-decoder de Solcon-versie van de 5202. Wanneer de DIW7022 kwam konden ze niet voorspellen.

Het nadeel daarvan is dat je buiten de tv om geen radio kunt luisteren, maar uitsluitend via het tv-toestel en de TXT is uit een oertijd, niet om aan te zien

Hoi, ​@JanD 

Kun je bij Solcon geen versterker op de VIP5202 aansluiten? Werkt de optische audio aansluiting bij hun niet?

Mijn moeder heeft op de VIP5202 (kpn) gewoon een soundbar aangesloten. Tv uit met radiozender.

De teletekst in de app van de DIW7022 ziet er voor mij niet anders uit dan zoals in de VIP5202. 

Beste ​@PeterG , je kunt op de 5202 van Solcon inderdaad een soundbar o.i.d. aansluiten

Je kunt de 5202 afsluiten met een radiozender, maar als je een volgende keer de 5202 aanzet, geeft hij de laatst bekeken tv zender weer en is het omslachtig om weer een radiozender te activeren.

De TXT werkt via 888 bij de 5202 en bij de 7022 via een app, dat is een wezenlijk verschil in kwaliteit van txt-weergave bij beide decoders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

888 is geen TELETEKST. Dat is ondertiteling. 

Dit is teletekst

Bij live kijken is de ondertiteling nog verschillend. Bij opnames/terugkijken is het bij de VIP5202 nu gelijk aan DIW7022. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

die na 10 jaar betalen hard gaat nadenken of die nog wel KPN wil blijven financieren met deze praktijken

Aan de andere kant. Je weet nu hoe je dat kunt ontwijken. Door elke 2 jaar te vernieuwen. En niet te verlengen of gewoon door laten lopen. 

Jij bent nu een gewaarschuwd mens 😀. 

Overigens kun je ook de volgende provider financieren met dezelfde praktijken. 

JanD
Wijsgeer
  • September 4, 2026

888 is geen TELETEKST. Dat is ondertiteling. 

Dit is teletekst

Bij live kijken is de ondertiteling nog verschillend. Bij opnames/terugkijken is het bij de VIP5202 nu gelijk aan DIW7022. 

Ik bedoel ook de ondertiteling😎Babylonische spraakverwarring.

Bij opnames/terugkijken is het bij de VIP5202 nu gelijk aan DIW7022. 

Niet bij Solcon, 

Het niet kunnen starten van de radio en de slechte ondertiteling, waren reden voor ons om meteen weer terug te gaan naar KPN. ​@PeterG 

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

die na 10 jaar betalen hard gaat nadenken of die nog wel KPN wil blijven financieren met deze praktijken

Aan de andere kant. Je weet nu hoe je dat kunt ontwijken. Door elke 2 jaar te vernieuwen. En niet te verlengen of gewoon door laten lopen. 

Jij bent nu een gewaarschuwd mens 😀. 

Overigens kun je ook de volgende provider financieren met dezelfde praktijken. 

Kan zeker, maar weet ik nog niet… van KPN heb ik het nu wel ervaren… het is toch absurd dat ik een “aanbieding” gepushed krijg waarbij ik voor upgraden van 50/50 naar 100/100 op mijn glasvezel lijntje per maand 5euro af moet tikken:

Maar als ik kijk naar wat KPN biedt ik zie dat ze op glasvezel lijnen beginnen met 200/200 (inbegrepen) en niet eens 100/100 of lager aanbieden tenzij je op koper zit:

Kortom, mij een “upgrade” naar 100/100 op mijn glasvezel voor 5euro per maand “aansmeren” terwijl je standaard 200/200 levert in abonnementen zonder meerprijs zit erg ver in grijs gebied voor mij, helemaal bij 10 jaar loyale klanten… 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

Mijn Alles-in-1 50/50 was al een lange tijd 70/70. En is sinds begin dit jaar 500/500. Betere snelheid t.o.v. de prijs. In vergelijk met propositie 2026.

Ik gebruik nu wel TV+. Dat kan al in Alles-in-1.