Skip to main content
Beantwoord

Verschil in prijs als ik XS4ALL-abonnement verleng of ga naar KPN Internet

• March 7, 2025
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Vraag voor deze thread en ik hoop dat iemand van KPN meeluistert.

• Ik ben bij KPN/XS4ALL en als ik via MijnKPN verlengaanbieding klik dan kom ik op:https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv?lineup=huidig (dus met de vlag lineup=huidig).

Dit geeft een korting, met na 3/6 maanden weer een normale prijs voor type “XS4ALL internet”.

• Wijzig ik de link, dus nog terwijl ik ingelogd ben in MijnKPN, naar de link van ​@Noordzee
    https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv
    (dus zonder lineup=huidig)

Dan is de prijs aanzienlijk lager. Verschil is dat overgegaan wordt van “XS4ALL internet” naar “KPN Internet”:

- Ook al weet ik dat de XS4ALL domein/email adressen onder KPN nu hangen: blijven de XS4ALL (domein) email adressen behouden in dit geval.
    - Welke wijzigingen zijn er nog meer hier?
    - Waarom is er een verschil tussen bullet 1 en bullet 2 qua prijzen door alleen maar een vlaggetje te wijzigen terwijl ik ben ingelogd?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Noordzee

​@RareVogel 

Het verschil is dat je binnen MijnKPN verlengt binnen jouw huidige abonnementsvoorwaarden. Dan krijg je vaak een tijdelijke korting, maar uiteindelijk ga je weer terug naar de normale (vaak hogere) prijs. 

Via "mijn" link https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv ga je over op KPN TV+ en betaal je het huidige (meestal goedkopere) tarief. 

Je behoudt verder alle e-mailadressen. Wel gelden de huidige KPN voorwaarden. Bekijk dat goed. Je verliest mogelijk speciale XS4all-voordelen zoals een gratis extra data-abonnement.

Een samenvatting van de prijzen anno maart 2025:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 7, 2025

​@RareVogel 

Het verschil is dat je binnen MijnKPN verlengt binnen jouw huidige abonnementsvoorwaarden. Dan krijg je vaak een tijdelijke korting, maar uiteindelijk ga je weer terug naar de normale (vaak hogere) prijs. 

Via "mijn" link https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv ga je over op KPN TV+ en betaal je het huidige (meestal goedkopere) tarief. 

Je behoudt verder alle e-mailadressen. Wel gelden de huidige KPN voorwaarden. Bekijk dat goed. Je verliest mogelijk speciale XS4all-voordelen zoals een gratis extra data-abonnement.

Een samenvatting van de prijzen anno maart 2025:

• March 7, 2025

- Welke wijzigingen zijn er nog meer hier?

Alles wat je nu hebt vervalt. Je Fritzbox modem en tv ontvangers moeten terug en je krijg een KPN modem en TV+ ontvangontvanger.

Je kan beter vragen wat er blijft. Dat zijn je email adressen. En dat is het wel zo ongeveer. Verder is alles wat je nu hebt weg en krijg je hetzelfde als een nieuwe klant. Afgezien van de welkomskorting. 

- Waarom is er een verschil tussen bullet 1 en bullet 2 qua prijzen door alleen maar een vlaggetje te wijzigen terwijl ik ben ingelogd?

Als je "vlaggetje" weg haalt krijg je een nieuw KPN TV+ abonnement. Dat is goedkoper in de basis.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 7, 2025

Dag ​@RareVogel , de laatste keer dat ik middels die fameuze link van ​@Noordzee checkte kon ik met mijn XS4ALL abonnement overgaande naar KPN de Fritz!Box aan het KPN abonnement toevoegen voor €3,74 per maand (alsnog draai je dan met een eigen aanschaf na 4 jaar quitte) , het enige wat je dan van het oude abonnement mist is die 1GB per maand data SIM en je eventuele Homepage.

Zelf heb ik die stap nog niet genomen, ik wacht nog even af.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 10, 2025

Hi ​@RareVogel,

Ik zie dat je al van meerdere klanten uitleg hebt gekregen over het verschil. Is het nu duidelijk? Of heb je er toch nog vervolgvragen over? 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

​@Maja van KPN Alles is duidelijk, dank je wel.