Skip to main content
Vraag

Verschillende antwoorden van klantenservice over opzeggen en opnieuw afsluiten (Hussel 1Gbit)

• May 22, 2026
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Beste KPN,

Ik neem via deze weg contact met jullie op omdat ik deze week drie keer telefonisch contact heb gehad met de klantenservice, drie verschillende personen heb gesproken, en helaas ook drie compleet verschillende antwoorden heb gekregen. Ik weet inmiddels niet meer waar ik aan toe ben.

De situatie: Ik heb op dit moment een KPN Hussel 1Gbit-pakket waarvoor ik ongeveer € 70,- per maand betaal. Op een ander adres van mij heb ik exact dezelfde snelheid (1Gbit), maar daar betaal ik rond de € 50,- per maand. Ik begrepen dat dit prijsverschil te maken heeft met de oudere voorwaarden van het Hussel-pakket versus de huidige tarieven.

Omdat KPN onlangs de voorwaarden heeft gewijzigd, is het mogelijk om het contract kosteloos op te zeggen. Mijn insteek is simpel: ik wil helemaal niet weg bij KPN, maar ik wil wel graag mijn huidige pakket omzetten naar het huidige, scherper geprijsde aanbod (dezelfde snelheid, maar voor een redelijkere prijs).

De verwarring (3 medewerkers, 3 verhalen):

• Medewerker 1: Gaf aan de opzegging te verwerken, waarna ik mezelf simpelweg opnieuw kon aanmelden als nieuwe klant via de website.

• Medewerker 2 (na 5-6 dagen gebeld omdat een bevestiging uitblijft): Gaf aan dat het verhaal van medewerker 1 absoluut niet klopt. Er zou uit coulance worden opgezegd en ik zou diezelfde dag voor 17:00 uur worden teruggebeld om de nieuwe klantkaart in te vullen. Ik ben helaas nooit teruggebeld.

• Medewerker 3 (vandaag): Vertelde mij dat het alleen mogelijk is om op te zeggen, maar dat ik vervolgens de eerste 6 maanden geen KPN-aansluiting mag aanvragen op dit adres. Het advies was om via de overstapservice naar een andere provider te gaan.

(Alle 3 medewerkers waren wel super aardig, dus dikke duim daarvoor!!)

Mijn verzoek Ik heb momenteel 3 woonadressen en 3 mobiele nummers bij KPN lopen. Ik ben al 20 jaar een ontzettend tevreden klant, juist vanwege de service en omdat jullie een mooi Nederlands bedrijf zijn. Het advies van medewerker 3 om dan maar over te stappen naar een concurrent, voelt voor mij dan ook heel tegennatuurlijk.

Ik wil dolgraag klant blijven, ook op dit adres. Welke van de drie antwoorden is nu daadwerkelijk de juiste procedure? En hoe kunnen we dit intern zo regelen dat mijn abonnement wordt omgezet naar het huidige tarief, zonder dat ik hiervoor gedwongen offline moet of moet overstappen naar een andere provider?

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 22, 2026

Beste ​@Goeseeff in het algemeen kun je stellen dat na ontvangst  van een email per abo kun je deze opzeggen of overstappen.

Je kunt niet aanpassen in dit geval, dat kan alleen na einde standaard contractdatum.

Kort en bondig, maar dat is het feit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2026

Beste ​@Goeseeff in het algemeen kun je stellen dat na ontvangst  van een email per abo kun je deze opzeggen of overstappen.

Je kunt niet aanpassen in dit geval, dat kan alleen na einde standaard contractdatum.

Kort en bondig, maar dat is het feit.

Thanks, kort en bondig, maar precies wat ik nodig heb!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Het verschil lijkt mij óók dat één abonnement (Hussel) televisie bevat.

Die van circa 50 euro moet alleen internet zijn. Voor dat bedrag kán er geen tv bij zitten. 

- ben je je contractvrij, dus niet verlengd de afgelopen 2 jaar, dan kun je vloeibaar over naar de 2026 propositie. Anders moet je het toch eerst uitzitten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2026

Het verschil lijkt mij óók dat één abonnement (Hussel) televisie bevat.

Die van circa 50 euro moet alleen internet zijn. Voor dat bedrag kán er geen tv bij zitten. 

- ben je je contractvrij, dus niet verlengd de afgelopen 2 jaar, dan kun je vloeibaar over naar de 2026 propositie. Anders moet je het toch eerst uitzitten. 

Hey Peter,

Bedankt voor je reactie. Beide zijn echt alleen internet. €68,50 voor “Hussel 1gbit”. Het heeft echt met het oude abonnement te maken. 

Met de veranderingen in de algemene voorwaarden, ga ik morgen wss toch maar overstappen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Jaar (of 2) naar een ander. Dan weer terug naar kpn.

Al een provider op het oog?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2026

Jaar (of 2) naar een ander. Dan weer terug naar kpn.

Al een provider op het oog?

Denk een jaartje naar Odido.