Skip to main content
Vraag

Vertraagde levering iPhone 17

• September 12, 2026
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik wacht al reeds meer dan een maand op mijn IPhone 17. Ik heb deze telefoon besteld in combinatie met een heel snel en uitgebreid abonnement. Doordat kpn de telefoon niet kan leveren stellen ze ook nog het abonnement uit. Al twee keer met ze gebeld maar zonder antwoord. Heel erg vervelend. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JochemdB, welkom bij de community! 😊 Wat vervelend dat je inmiddels al meer dan een maand wacht.

Helaas zijn sommige modellen en uitvoeringen van de iPhone 17 op dit moment minder goed leverbaar. Ik kijk graag even met je mee. Welke iPhone 17 heb je precies besteld? Denk aan het model, de kleur en de opslagcapaciteit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2026

Super fijn dat dat je even reageert. Ik wacht inderdaad op een iPhone 17 zwart 256GB. Bewust gekozen voor de iPhone 17 ivm afmeting en gewicht maar prestaties van 17 pro. Wat het extra vervelend maakt is dat ik een duur abonnement heb afgesloten met super snel internet en alles inclusief. Dit abonnement wordt steeds uitgesteld omdat mijn telefoon er niet is. Ik heb dir nodig om goed mijn werk te kunnen uitvoeren en ik wordt hierin nu belemmerd. Echt heel erg vervelend. 

​@JochemdB ik hoop dat jij hem snel hebt, maar ik ben er bang voor.

Niemand weet daar iets en je mag gewoon netjes geduld hebben. Je zou verwachten dat iemand weet wanneer iets binnenkomt. Wat nu bij mij is:

1. Ik bestel vrijdag 28 augustus een iPhone 17 black - 256GB - levertijd: 8 september
  2. Het is september: ‘langere levertijd’
  3. Het is 8 september: ‘levertijd 1-2 weken’ 
  4. Het is 15 september: ‘langere levertijd’ 

Ik vind het enorm jammer dat de telefoonprijzen enorm gestegen zijn, anders had ik alles geannuleerd. Iedereen heeft voorraad, behalve KPN. 

Ik heb al paar keer gebeld en ben ook in de winkel geweest. Niemand weet wat de voorraad van KPN is. Niemand weet de hoeveelste in de rij je bent. Niemand weet wanneer je hem ongeveer gaat krijgen. Niemand weet wanneer iets binnenkomt.

Je krijgt dooddoeners als ‘we zijn afhankelijk van onze leverancier'. Let op: ik heb begrip dat men niet altijd alles op voorraad heeft. Maar voorraadbeheer lijkt me dan wel weer logisch. Die lijkt ver te zoeken bij KPN.

Zelfs de lokale supermarkt kan zeggen hoeveel pakken suiker die heeft in de winkel, wanneer het volgende transport komt én hoeveel ze met dat transport er gaan krijgen.

Mijn advies: annuleer je bestelling. Als je graag bij KPN klant bent, kan je beter via mobiel.nl/belsimpel.nl het bestellen. Dan heb je het wel snel in huis.

Ik ben (helaas) te laat om te annuleren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2026

Als jij te laat bent dan ben ik het zeker. Ik heb namelijk 14 augustus al reeds besteld. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ik snap heel goed dat dit erg vervelend is, ​@JochemdB. Zeker omdat je al sinds 14 augustus wacht..

De iPhone 17 256 GB in het zwart staat bij ons momenteel op ‘langere levertijd’. Helaas heb ik op dit moment geen concretere informatie over wanneer jouw toestel geleverd kan worden.

Ik houd de levertijd in de gaten. Zodra er meer duidelijkheid is, laat ik het hier weten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Beste Serena,

Bedankt voor jouw reactie en dit laat precies zien wat er fout gaat. Eergisteren heb ik van KPN te horen gekregen dat mijn iPhone 17 vanaf vandaag bij mij geleverd kan worden. Ik heb de afspraak op zaterdag gezet omdat ik dan de gehele dag thuis ben. 

Lange levertijd is niet zo erg zolang je de consument maar kan laten weten wanneer het product wel beschikbaar is. 

Ik ben super blij dat mijn telefoon zaterdag geleverd gaat worden en dat volgende week uiteindelijk mijn abonnement ingaat. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JochemdB! Fijn dat je inmiddels duidelijkheid hebt en dat de iPhone zaterdag geleverd wordt. Ik snap je punt over de levertijd ook. Het wachten zelf is al vervelend, maar als er daarnaast weinig duidelijkheid is over wanneer je het toestel kunt verwachten, maakt dat het natuurlijk extra frustrerend.

Op het moment dat ik het voor je bekeek, zag ik helaas alleen de algemene status ‘langere levertijd’ en had ik niet de informatie dat jouw toestel inmiddels ingepland was voor levering.

In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling. Ik hoop dat de levering zaterdag goed verloopt en dat je daarna eindelijk gebruik kunt maken van je nieuwe toestel en abonnement. 😊