Skip to main content
Beantwoord

Verzoek om vergeten te worden en Privacyrecht aanvragen

• July 10, 2025
  • 13 reacties
  • 310 keer bekeken

Mandy Zwiers
Nieuwkomer

Geachte heer/mevrouw,

In de afgelopen maanden zijn wij tot onze frustratie meer dan tien keer benaderd door KPN, zowel telefonisch als door vertegenwoordigers aan de deur, met betrekking tot het laten installeren van glasvezel/naar binnen laten trekken van de kabel.

Meermaals hebben wij netjes aangegeven hier geen interesse in te hebben, en vriendelijk bedankt.

Na de vijfde keer heb ik expliciet aangegeven geen interesse te hebben in jullie aanbod en heb ik tevens verzocht om niet meer gebeld te worden of huisbezoeken te ontvangen. Helaas wordt dit verzoek stelselmatig genegeerd en worden wij nog steeds met regelmaat benaderd, zo net nog belt er wéér iemand aan om kwart over 8 s 'avonds, ook hem heb ik aangegeven geen interesse te hebben en gevraagd om wederom door te geven dat wij niet meer willen dat iemand namens KPN ons nog belt óf hier aanbelt, waarop deze man letterlijk zij; "Dat kan ik niet beloven, we werken met veel verschillende instanties en de enige oplossing om het te laten stoppen is om ons de kabel naar binnen te laten trekken". 

Als dit jullie manier is om een klantenkring op te bouwen valt daar behoorlijk wat op aan te merken.

Door deze verschrikkelijke manier van handelen door jullie, en ons letterlijk maandenlang te 'stalken' om de kabel naar binnen te trekken, terwijl wij keer op keer aangeven dit niet te willen, zullen wij NOOIT meer een klant worden van KPN in de toekomst, en wij zullen iedereen die wij kennen dan ook afraden met jullie in zee te gaan, wat een ongelofelijk slechte manier van omgaan met mensen die gewoon netjes aangeven geen interesse te hebben.

Ik verzoek u dringend om onze gegevens uit uw marketing- en benaderingsbestanden te verwijderen en verdere contactpogingen – telefonisch, schriftelijk én aan de deur – per direct te staken, dit verzoek geldt voor KPN én alle bedrijven die in opdracht van KPN werken.

Dit geldt voor telefoonnummers: ****

Mijn Facebook 'Mandy Zwiers' die ik zojuist heb moeten gebruiken om überhaupt in contact te kunnen komen met jullie (erg klantonvriendelijk ook om geen mailadres beschikbaar te hebben, vooral als jullie mensen lastig vallen die geen klanten zijn, die moeten dan ook de kans krijgen om contact op de kunnen nemen zonder meteen lid te moeten worden van de KPN community!?) Dus graag direct dit lidmaatschap ongedaan maken en mijn mailadres *****@hotmail.com graag ook verwijderen.

Indien dit niet wordt opgevolgd, zie ik mij genoodzaakt om hierover een klacht in te dienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Autoriteit Persoonsgegevens, en verdere stappen te ondernemen.

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de stopzetting van alle vormen van benadering.

Groet,

Mandy Gil Peulen

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Alex van KPN

Fijn in ieder geval om te horen dat dat nu is opgelost. 

Om met zekerheid te weten en een schriftelijk bevestiging te krijgen over vergetelheid verzoek ik je om een bericht te sturen naar rechtenavg@kpn.com met dit verzoek conform ons privacy statement, punt 13. Dit kan ook schriftelijk mocht je dit willen, volg de link voor het adres. Voeg ter controle, naam, adres, vaste- en/of mobiele telefoonnummer en een afgeschermde kopie legitimatiebewijs aan het verzoek toe. 

Een afgeschermde kopie maak je makkelijk met de KopieID-app van de overheid.  

13 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 10, 2025

Beste ​@Mandy Zwiers,

Het is niet verstandig om je persoonlijke gegevens op een forum te plaatsen, omdat iedereen dit kan zien. Ik heb een melding gemaakt bij een Admin om dit voor je te laten verwijderen.

Daarnaast kunnen ze op het forum niets met je klacht. Het is beter om het klachtenformulier in te vullen of contact op te nemen met de klantenservice om je klacht duidelijk te maken.

Klachtenformulier: Klacht doorgeven | KPN

Klantenservice:
Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Mandy Zwiers
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Serieus, een forum? Ik dacht dat dit een chat bericht was aan KPN? Hoe dan.. 

Er is geen enkele manier om schriftelijk in contact te komen met dit verschrikkelijke bedrijf? Schaam jullie diep.

Een verzoek om vergeten te worden moet schriftelijk kunnen worden ingediend, het feit dat er geen mailadres beschikbaar is en je denkt een chat te sturen en ineens op een forum komt spreekt boekdelen over de hele handelswijze van dit bedrijf. 

Echt ongelofelijk slecht. 

Mandy Zwiers
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Dat je vervolgens je eigen geplaatste bericht niet zelf kan verwijderen is ook heel bijzonder. 

Veel, heel veel stappen te maken voor jullie.. valt echt tegen voor zo'n 'groot' bedrijf als KPN zou je echt veel beter mogen verwachten. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 10, 2025

Serieus, een forum? Ik dacht dat dit een chat bericht was aan KPN? Hoe dan.. 

Er is geen enkele manier om schriftelijk in contact te komen met dit verschrikkelijke bedrijf? Schaam jullie diep.

Een verzoek om vergeten te worden moet schriftelijk kunnen worden ingediend, het feit dat er geen mailadres beschikbaar is en je denkt een chat te sturen en ineens op een forum komt spreekt boekdelen over de hele handelswijze van dit bedrijf. 

Echt ongelofelijk slecht. 

Ja, dit is een forum/community voor klanten met problemen of vragen. Uw type probleem kan via het klantenformulier het beste worden opgelost, waarna u binnen enkele dagen door een medewerker wordt teruggebeld.

Als u geen verdere vragen heeft voor het forum, kunt u uw account laten verwijderen via dit topic.
Uw berichten worden in de toekomst als anoniem weergegeven, maar volledig verwijderen is helaas niet mogelijk.
Afmelden of verwijderen KPN Community account | KPN Community

• July 10, 2025

....

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

@Mandy Zwiers 

Ik persoonlijk zou gewoon de glasvezel laten aanleggen / doortrekken in jullie huis. Dit betekent niet automatisch dat je ook een glasvezel abonnement van de KPN of van een andere aanbieder moet / hoeft te nemen. Het aanleggen van de glasvezel(-aansluiting) zelf kost jullie niks.

Dit hebben we ook gedaan bij een vorig adres waar ik woonde. Daar hadden we een ADSL aansluiting die voldoende snel was. De glasvezelaansluiting hebben we wel laten aanleggen maar nooit gebruikt. Wie weet wil de volgende bewoners van jullie wel de glasvezelaansluiting gaan gebruiken want op den duur wordt alle koperen verbindingen op non-actief gesteld.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 11, 2025

Het is gewoon een nutsaansluiting die gewoon in een huis hoort. Je hoeft geen abonnement te nemen hoor. Het vervangt de "oude nutsaansluiting: telefoonaansluiting.

• July 11, 2025

Daarnaast is de enige route om via de website van KPN zelf de mogelijkheid te lezen om een beroep te doen op de AVG. via een klacht of hier op het forum of reguliere klantenservice kan er niets mee worden gedaan. Beetje eenvoudig googlen helpt je al op weg, KPN heeft er heel een webpagina op ingericht. 

Men denkt vaak dat recht op vergetelheid zo even geregeld kan worden. Helaas niet het geval. Gaat vaak gepaard met insturen persoonlijke gegevens zoals woonadres, telefoonnummers en kopie ID met afgeschermde pasfoto en BSN. Bij klachten kun je terecht bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Gezegde luidt; Wie wil, die zoekt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 12, 2025

@Mandy Zwiers Tot slot ben je hier op de community van KPN de provider. Die heeft geen rol bij de aanleg van glasvezel, dat is KPN netwerk. Dat is een aparte tak binnen het KPN concern waar de provider KPN geen “intern” contact mee heeft. De ACM ziet erop toe dat KPN de provider geen voordeel heeft t.o.v. andere providers.

​Voor klachten is er een klachtenformulier:

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

Klacht over onze werkzaamheden

Ben je niet tevreden over onze manier van werken? Dan kan je een klacht melden. Vertel ons wat er volgens jou beter kan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2025

Glasvezel zou ik sowieso gratis binnen laten brengen, ook al zit je bij Ziggo. Er komt altijd weer een volgende bewoner die meer keuze wil dan alleen Ziggo natuurlijk.

Er zijn geen kosten verbonden aan het binnen laten monteren van een aansluitpunt. Er is ook geen verplichting om één van de providers op de glasvezel te nemen. Maar jij en toekomstige bewoners hebben dan wel de mogelijkheid over te stappen.

Als dat in de toekomst zou zijn kost het namelijk € 500 tot € 1000 . En als je dan per se om wat voor reden van Ziggo af wilt...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 14, 2025

Dag ​@Mandy Zwiers, allereerst welkom bij onze community. 

Laat me beginnen met aangeven dat dit zeker niet de juiste manier is op het moment dat jij aangeeft niet meer benaderd te willen worden, ik snap dan ook dat dit te veel moeite kost. Ik zie dat de leden hier je al op weg hebben geholpen naar het klachtenformulier, is het gelukt om dit in te vullen? De voordelen om de woning toch aan te laten sluiten laat ik voor nu in het midden, ik zie dat dat al besproken is en ik verwacht dat dat wel duidelijk is. 

Zou je mij hier op de hoogte willen houden naar de genomen stappen na het vullen van het formulier? Ik hoor uiteraard ook graag van je indien dit toch niet lukt! 

Mandy Zwiers
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2025

Beste Alex,

Dankjewel voor je reactie.

Ik ben vanmorgen telefonisch benaderd door een collega die ook netjes zijn excuses heeft aangeboden en begrip toonde voor de situatie.

Ik zou echter alsnog graag schriftelijk bevestiging krijgen van het verzoek om vergeten te worden, zodat mijn informatie in jullie systeem en systemen van derden welke in opdracht van jullie werken wordt verwijderen, inclusief dit kpn community account, en mijn bericht waarop ik ook weer heel veel reacties en daardoor mails ontvang, wat niet mijn bedoeling was aangezien het totaal niet duidelijk was dat het een forum was in plaats van een chat met een medewerker.

Alvast bedankt voor de medewerking en ik kijk uit naar schriftelijke bevestiging.

Met vriendelijke groet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Fijn in ieder geval om te horen dat dat nu is opgelost. 

Om met zekerheid te weten en een schriftelijk bevestiging te krijgen over vergetelheid verzoek ik je om een bericht te sturen naar rechtenavg@kpn.com met dit verzoek conform ons privacy statement, punt 13. Dit kan ook schriftelijk mocht je dit willen, volg de link voor het adres. Voeg ter controle, naam, adres, vaste- en/of mobiele telefoonnummer en een afgeschermde kopie legitimatiebewijs aan het verzoek toe. 

Een afgeschermde kopie maak je makkelijk met de KopieID-app van de overheid.