Skip to main content
Vraag

Verzoek terugsturen hardware, nooit opgehaald bij Post NL punt

• May 24, 2026
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Er is een hoop gedoe geweest rondom mijn verhuizing en de vorige bewoners die nog een contract op mijn abonnement hadden. In de tussentijd heeft KPN besloten mij apparatuur op te sturen. Deze is bij een pakketpunt aangekomen maar heb ik nooit in ontvangst genomen daar in diezelfde tijd ook een monteur van KPN langs is geweest die het probleem heeft verholpen. De apparatuur heb ik dus niet nodig gehad en is als het goed is terug gestuurd naar KPN door het pakketpunt. Echter krijg ik nu mails dat ik de apparatuur terug moet sturen (die ik dus niet heb) en gaan er kosten in rekening gebracht worden. 

7 reacties

• May 24, 2026

Beste ​@Sadoni via de gebruikelijke kanalen na het (Pinkster) weekend even contact opnemen met de helpdesk van KPN en de situatie uitleggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2026

Ja snap ik, kan alleen telefonisch en had begrepen dat ik via hier schriftelijk antwoord van een medewerker kon krijgen? Sowieso heel irritant dat je alleen kan bellen met de klantenservice want die chatbot werkt ook voor geen meter.

• May 24, 2026

Beste ​@Sadoni er zijn veel manieren om met KPN helpdesk in contaxct te komen, via Facebook, X, Instagram, bellen via 0800 0402, een terugbelverzoek, zie link of een klachten- c.q. vragenformulier, zie link:

Terugbelverzoek

en

Vragenformulier

Succes

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 24, 2026

Ja snap ik, kan alleen telefonisch en had begrepen dat ik via hier schriftelijk antwoord van een medewerker kon krijgen? Sowieso heel irritant dat je alleen kan bellen met de klantenservice want die chatbot werkt ook voor geen meter.

Schriftelijke communicatie is lastig, omdat medewerkers geen brieven kunnen sturen.
Een moderator kan wel even voor je kijken en een registratie maken. Vul hiervoor je profielgegevens in.

Heb je een trace code van PostNL? Zet deze dan bij de opmerkingen (privé). Zo kan een moderator je verhaal bekijken en een notitie in je dossier maken, zodat er geen kosten in rekening worden gebracht.

De moderator bevestigt dit hier als het geregeld is, en je hebt dan een soort schriftelijk bewijs.

• May 24, 2026

Beste ​@bnh ​@Sadoni heeft geen T&T-code, daar het pakketje bij de Post automatisch is teruggestuurd wegens niet binnen 1 week ophalen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 24, 2026

Beste ​@bnh ​@Sadoni heeft geen T&T-code, daar het pakketje bij de Post automatisch is teruggestuurd wegens niet binnen 1 week ophalen.

KPN stuurt altijd een volgcode wanneer ze een pakket versturen, en anders kun je de status gewoon in de PostNL app bekijken want dit wordt geregisterd per email.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Sadoni, ik kan hier heel makkelijk in zijn, als het pakket nooit opgehaald is bij het postnl punt komt deze gewoon retour naar ons. Je mag deze mails negeren. Sorry voor het ongemak!

Voor alle andere vragen over het terugsturen of retourneren van KPN apparatuur kun je terecht op onze kennisbank: