Skip to main content
Beantwoord

Verzoek toepassing huidige welkomstactie op recent afgesloten contract

• January 11, 2026
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Vorige week zondag hebben wij bij KPN online een glasvezelinternetabonnement afgesloten voor de duur van twee jaar. Als welkomstcadeau hebben wij daarbij gekozen voor 9 maanden korting op internet. Tot onze verrassing zagen wij gisteren op de website van KPN dat inmiddels een actie wordt aangeboden met 12 maanden korting voor hetzelfde abonnement en dezelfde contractduur.

Ons contract is zeer recent afgesloten en bevindt zich feitelijk nog in de beginfase. Wij hebben bewust voor KPN gekozen vanwege de kwaliteit, betrouwbaarheid en service, en kijken uit naar een langdurige en prettige samenwerking. Juist daarom hopen wij dat KPN met ons wil meedenken en ons alsnog in aanmerking wil laten komen voor de huidige actie met 12 maanden korting, zodat ons contract gelijkloopt met het aanbod dat nu aan nieuwe klanten wordt gepresenteerd.

Wij hopen dat KPN dit verzoek als een redelijk en klantvriendelijk gebaar wil beschouwen, passend bij de service waar KPN om bekendstaat. Uiteraard zouden wij dit zeer waarderen.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Kleine toevoeging op Jan, je hoeft niet te wachten tot je abonnement is ingegaan om te annuleren. Als jij morgen belt en zegt dat je het niet meer wilt is hij geannuleerd. 

5 reacties

JanD
Superuser
  • January 11, 2026

Beste ​@RLYMF dat gaat KPN niet doen, je kunt wel binnen 14 dagen na activatie van je abo alles weer opzeggen en daarna opnieuw aanvragen, met het risico dat er weer een andere kortingsactie geldt.

De keus is aan jou.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RLYMF 

Welkom op de community van KPN, en alvast welkom bij KPN.

KPN kan helaas bij een al afgesloten overeenkomst de korting niet meer aanpassen van 9 naar 12 maanden, omdat je verleden week zondag akkoord bent gegaan met de toen geldende actievoorwaarden van 9 maanden korting bij een 2-jarig contract.

Gelukkig zit je nu ruim binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, dus kun je de overeenkomst die je verleden week zondag hebt afgesloten nog probleemloos en direct annuleren.
Bel daarvoor morgen (maandag) met de klantenservice van KPN via 0800-0402.
Een bestelling annuleren kan alleen telefonisch!

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Zodra jouw bestelling is geannuleerd en je daar ook een bevestiging per mail hebt ontvangen, kun je opnieuw een bestelling plaatsen met daarbij de 12 maanden korting, bij een contract van 2 jaar.

Check morgenochtend wel eerst, of deze actie nog loopt!

Want wat ​@JanD al schreef in zijn reactie, is het vaak onbekend hoelang een bepaalde kortingsactie duurt, en je anders je bestelling voor niets gaat annuleren.

Uiteraard kun je ook eerst aan de medewerker vragen of deze gelijk een nieuwe bestelling wilt plaatsen met daarbij die 12 maanden korting, dat scheelt jouw weer werk.
Maar doe je dat liever zelf, dan kan dat uiteraard ook.

Hou er tevens rekening mee, dat je bij het afsluiten van een nieuw contract weer een nieuwe ingangsdatum gaat krijgen, die wat verder in de toekomst ligt.

Dus mijn advies, verander niets en laat je bestelling van verleden week gewoon doorlopen, dat bespaard je heel veel rompslomp en bellen met de klantenservice.
En neem voor lief dat je 3 maanden minder korting gaat ontvangen.

Maar wat ​@JanD al schreef, jij bent de enige die deze keus kan maken.
Ga je linksaf of toch rechtsaf, het is aan jouw.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 11, 2026

Kleine toevoeging op Jan, je hoeft niet te wachten tot je abonnement is ingegaan om te annuleren. Als jij morgen belt en zegt dat je het niet meer wilt is hij geannuleerd. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2026

Beste JanD, Michel en Ik_Combineer,

Hartelijk dank allemaal voor jullie snelle, duidelijke en uitgebreide reacties. Dat wordt zeer gewaardeerd. Na alles te hebben afgewogen kies ik er gevoelsmatig voor om mezelf de extra rompslomp te besparen en geen risico te nemen dat er iets misgaat bij het annuleren en opnieuw afsluiten van het abonnement. Ik vind het prettig om duidelijkheid en continuïteit te hebben en te weten waar ik aan toe ben, zonder onzekerheid over levertijden, ingangsdata of administratieve wijzigingen.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan een soepele en probleemloze start van de klantrelatie met KPN. Die goede eerste ervaring weegt voor mij zwaarder dan het maximale financiële voordeel op korte termijn. Daarbij komt dat ik op dit moment enorm geniet van mijn huidige internetabonnement en de kwaliteit die KPN levert. Ik laat het daarom zoals het nu is. Nogmaals dank voor het meedenken en de goede adviezen!

Een hele goede avond gewenst!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat fijn dat je met de reacties hier tot een goede overweging gekomen bent ​@RLYMF! Dankjewel voor het delen :)

Welkom bij KPN alvast, leuk dat je voor een abonnement bij ons gekozen hebt! En mocht je vragen hebben, deel ze gerust hier in onze community.