Skip to main content
Antwoord

Verzoek tot correctie van ongewild 24-maanden contract

• October 26, 2025
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Geachte KPN,

Op 13 februari heb ik contact opgenomen met uw klantenservice, omdat mijn abonnement was afgelopen. Tijdens het gesprek kreeg ik een aanbod van €42 per maand. Ik heb echter duidelijk meerdere keren aangegeven dat ik zonder contract (maandelijks opzegbaar) wilde doorgaan.

Ik spreek geen Engels of Nederlands goed, maar ik heb geprobeerd in het Nederlands uit te leggen dat ik zonder contract wilde blijven. De medewerker bevestigde dit ook tijdens het gesprek.

In maart, april en mei zag ik dat de einddatum van mijn contract elke maand verschoof, wat mij deed denken dat mijn abonnement inderdaad zonder vaste looptijd liep. Tot mijn verrassing ontdekte ik vorige week via de KPN-app dat er een 24-maanden contract is afgesloten.

Ik heb nooit ingestemd met een contract van 24 maanden en ik denk dat er een misverstand of fout is gemaakt. Als u de opname van het gesprek beluistert, zult u horen dat ik duidelijk heb gezegd dat ik zonder contract wilde doorgaan.

Ik ben tevreden met de diensten van KPN en wil graag klant blijven, maar ik vraag vriendelijk om deze situatie te corrigeren en mijn abonnement om te zetten naar een maandelijks opzegbaar contract.

Met vriendelijke groet

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Ismail06 , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Kan me heel goed voorstellen dat het als een complete verrassing komt wanneer je er achter komt dat je een contract voor 24 maanden bent aangegaan in plaats van een contract dat maandelijks opzegbaar is dus goed dat je daar melding van maakt! Vanaf hier kan ik je eigenlijk alleen maar het advies geven om hiervoor een klacht in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Na het indienen van je klacht, word je binnen 5-10 werkdagen hierover teruggebeld en hopelijk levert dit iets voor jou op 🙏🏻Laat je ons hier ook nog even weten wat hier verder uit is gekomen? Alvast bedankt!

3 reacties

• October 26, 2025

Op 13 februari heb ik contact opgenomen met uw klantenservice, omdat mijn abonnement was afgelopen. Tijdens het gesprek kreeg ik een aanbod van €42 per maand. Ik heb echter duidelijk meerdere keren aangegeven dat ik zonder contract (maandelijks opzegbaar) wilde doorgaan.

Dan had je helemaal niet hoeven bellen. Internet en mobiele abonnementen blijven in Nederland na de contractperiode gewoon doorlopen. Dat is bij alle providers zo. Voor zover ik weet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Goedemorgen ​@Ismail06 , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Kan me heel goed voorstellen dat het als een complete verrassing komt wanneer je er achter komt dat je een contract voor 24 maanden bent aangegaan in plaats van een contract dat maandelijks opzegbaar is dus goed dat je daar melding van maakt! Vanaf hier kan ik je eigenlijk alleen maar het advies geven om hiervoor een klacht in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Na het indienen van je klacht, word je binnen 5-10 werkdagen hierover teruggebeld en hopelijk levert dit iets voor jou op 🙏🏻Laat je ons hier ook nog even weten wat hier verder uit is gekomen? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2025

Ze waren op geen enkele manier behulpzaam.