Skip to main content
Vraag

Verzoek tot hanteren correct doorgegeven opzegdatum

• March 4, 2026
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Goedemorgen,

Geen idee of ik dit hier op deze wijze moet melden maar ik ben het zat om telefonisch van het kastje naar de muur te worden gestuurd en ik kan geen e-mailadres of ander contactformulier van KPN vinden.
Mocht dit via een andere weg moeten dan hoor ik dit graag.
Alle persoonsgegevens heb ik verwijderd uit onderstaand bericht.

Onderwerp: Verzoek tot correctie ingangsdatum opzegtermijn

Geachte KPN,

Op vrijdag 6 februari 2026 heb ik mijn KPN-abonnement via het online opzegformulier opgezegd.

Tot mijn verbazing ontving ik de mededeling dat de opzegtermijn pas zou ingaan nadat KPN mij telefonisch heeft gesproken.

Dit telefoongesprek heeft plaatsgevonden op woensdag 20 februari 2026. Uw medewerker heeft hierbij aangegeven dat de opzegging pas geldig is vanaf het telefoongesprek en het maand opzegtermijn pas vanaf dat moment ging lopen. 

Ik wil u erop wijzen dat dit in strijd is met het consumentenrecht en niet in lijn is met uw eigen communicatie en procedures. Uit reacties van uw eigen moderators op de KPN Community blijkt namelijk dat de wettelijke opzegtermijn van één maand ingaat vanaf het moment dat de opzegging via de website is ingediend en ontvangen.

De ACM heeft herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat telecomaanbieders opzeggen niet onnodig mogen bemoeilijken. Een verplicht telefonisch gesprek is zo’n extra hindernis.

Het telefoongesprek is slechts een interne bevestiging, maar heeft geen invloed op de ingangsdatum van de opzegtermijn. (Zie deze link: KPN Community – “De opzegtermijn van één maand geldt vanaf het moment dat je de opzegging op de website hebt gedaan.” Ik wil schriftelijk bewijs van mijn opzegging | KPN Community )

Ik verzoek u daarom vriendelijk maar uitdrukkelijk om:

1. De officiële ingangsdatum van mijn opzegtermijn te bevestigen als vrijdag 6 februari 2026,

2. De einddatum van mijn contract overeenkomstig aan te passen naar donderdag 5 maart 2026,

3. Alle teveel betaalde abonnementskosten over de periode na 5 maart 2026 terug te storten 

Mocht u bij het standpunt blijven dat de opzegging pas geldt na het telefoongesprek van uw zijde dan ben ik genoodzaakt hiervan melding te maken bij ACM/ Consuwijzer. 

Volledigheidshalve heb ik u twee screenshots van de e-mailbevestigingen van uw zijde meegestuurd.

Graag ontvang ik hiervan schriftelijke bevestiging.

Met vriendelijke groet,

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 4, 2026

Hallo ​@xanyh ,

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm