Skip to main content
Beantwoord

Verzoek tot overstap binnen huidige contract — Internet Plus als alternatief?

• October 10, 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Beste KPN,
Ik ben al jaren klant en betaal momenteel ruim €80 per maand voor mijn interactieve abonnement. Gezien de huidige tarieven en mijn veranderende situatie, wil ik graag overstappen naar het Internet Plus-pakket met interactieve tv — bij voorkeur met maandelijkse opzegbaarheid.
Mijn contract loopt nog een jaar, maar ik ben bereid om over te stappen binnen KPN en eventueel de extra kosten voor flexibiliteit te accepteren. Helaas kreeg ik telefonisch te horen dat een coulance-regeling niet mogelijk is en dat ik zelf geen contactformulier mag indienen. Dat verbaast me, want ik wil juist binnen KPN blijven en ben op zoek naar een oplossing die voor beide partijen werkt.
Daarbij komt dat KPN is gestopt met het leveren van Devolo-adapters. Mijn huidige set is aan vervanging toe, wat de kosten nog verder verhoogt. Dit maakt een overstap naar een voordeliger en toekomstbestendiger pakket des te urgenter.
Ik hoop dat iemand van KPN hier kan meedenken over een passende oplossing. Ik wil mijn diensten graag voortzetten bij KPN, maar wel tegen een realistischer tarief.
Met vriendelijke groet, Charles

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Marthe Jenke 

Welkom op de community van KPN.

Op de community doen we niets met prijzen of actie tarieven.
Daarvoor kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 (via een KPN mobiele aansluiting op 1200) of langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.

Daar kunnen ze je adviseren en ook helpen om het best passend pakket voor je samen te stellen.
Het internet Plus pakket bestaat niet meer, dus je zou overgezet kunnen worden op de actuele portfolio van KPN, waarmee je in de meest gevallen kunt besparen.

Dit zijn de actuele abonnementen voor thuis:

KPN levert inderdaad geen Devolo-adapters meer, maar is overgestapt op KPN Superwifi.
Hierover lees je meer, als je klikt op de volgende link: KPN Superwifi

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marthe Jenke 

Welkom op de community van KPN.

Op de community doen we niets met prijzen of actie tarieven.
Daarvoor kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 (via een KPN mobiele aansluiting op 1200) of langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.

Daar kunnen ze je adviseren en ook helpen om het best passend pakket voor je samen te stellen.
Het internet Plus pakket bestaat niet meer, dus je zou overgezet kunnen worden op de actuele portfolio van KPN, waarmee je in de meest gevallen kunt besparen.

Dit zijn de actuele abonnementen voor thuis:

KPN levert inderdaad geen Devolo-adapters meer, maar is overgestapt op KPN Superwifi.
Hierover lees je meer, als je klikt op de volgende link: KPN Superwifi

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 10, 2025

Maandelijks opzegbaar kost € 3 extra per maand! Marthe.

Mijn contract loopt nog een jaar, maar ik ben bereid om over te stappen binnen KPN en eventueel de extra kosten voor flexibiliteit te accepteren

Het nu afkopen van je abonnement kost je wel in één keer 12 x € 80 ( € 960) + nog een extra bedrag dat afhangt van de resterende looptijd. Dan kom je over de 1000. En ga je ook betalen voor je nieuwe abonnement. (dit is ook het geval als je nu over wilt stappen...)

Kan je niet beter je abonnement nu gewoon door laten lopen? Dan betaal je datzelfde bedrag gespreid en heb je nog niet de kosten van het nieuwe abonnement.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Maandelijks opzegbaar kost € 3 extra per maand! Marthe.

Mijn contract loopt nog een jaar, maar ik ben bereid om over te stappen binnen KPN en eventueel de extra kosten voor flexibiliteit te accepteren

Het nu afkopen van je abonnement kost je wel in één keer 12 x € 80 ( € 960) + nog een extra bedrag dat afhangt van de resterende looptijd. Dan kom je over de 1000. En ga je ook betalen voor je nieuwe abonnement. (dit is ook het geval als je nu over wilt stappen...)

Kan je niet beter je abonnement nu gewoon door laten lopen? Dan betaal je datzelfde bedrag gespreid en heb je nog niet de kosten van het nieuwe abonnement.

Hoi ​@PeterG 

Zover ik weet, en dat staat ook de telecomwet.
Hoef je maar 50% van de totale afkoopsom te betalen, dus dan zou je bij jouw berekening rond de 500,- euro uitkomen i.p.v. die 1000,- euro of iets meer.

De afkoopsom dient dan wel in één keer betaalt te worden aan KPN.
Daarna betaalt TS het maandbedrag voor zijn nieuwe abonnementsvorm.

Het is natuurlijk volledig aan TS ​@Marthe Jenke voor welke keuze die wilt gaan, al ben ik het met je eens dat het uitzitten van het lopend contract de beste optie is.