Skip to main content
Vraag

Vriendin overtuigd om abonnement te nemen, krijg geen Vriendenvoordeel

• July 4, 2026
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Betreft: Klacht  Vriendenvoordeel

Geachte heer/mevrouw,

Ik voel mij door KPN misleid, zeker als klant die al jarenlang gebruikmaakt van uw diensten.

Onlangs heb ik een vriendin overtuigd om na jaren weer voor KPN te kiezen. Ik heb voor haar  een abonnement afgesloten voor internet, tv en vaste telefonie. Op de website van KPN heb ik de beschikbare aanbiedingen bekeken en gekozen voor een 24-maanden abonnement met de daarbij behorende korting. Vervolgens heb ik dit telefonisch met een van uw medewerkers definitief vastgelegd.

Tot mijn verbazing ontdekte ik later, tijdens het zoeken op internet, dat er ook een Vriendenvoordeel  bestaat. Bij deze actie ontvangen zowel de bestaande klant als de nieuwe klant een beloning van €50. Tijdens het telefoongesprek is mij hier echter niets over verteld. Dat vind ik zeer teleurstellend, temeer omdat ik juist een nieuwe klant voor KPN heb aangebracht.

Vanmorgen heb ik hierover contact opgenomen met uw klantenservice. Helaas werd mij geen passende oplossing aangeboden. Ik gaf aan dat ik de bestelling dan liever wilde annuleren en opnieuw wilde plaatsen via de juiste Vriendenlink, zodat wij alsnog gebruik konden maken van de actie. Tot mijn verbazing werd daar geen bezwaar tegen gemaakt.

Sterker nog, de medewerker gaf aan dat ik ook kon wachten tot alles was geleverd en vervolgens binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen alsnog kon annuleren. Dat begrijp ik niet. Een dergelijke werkwijze brengt immers onnodige kosten en administratieve handelingen met zich mee voor zowel KPN als de klant. Het lijkt mij dat hiervoor een veel eenvoudigere en klantvriendelijke oplossing mogelijk moet zijn.

Ik verzoek u daarom vriendelijk om alsnog de Vriendenactie toe te passen, zodat zowel mijn vriendin als ik de beloofde €50 ontvangen. Dat lijkt mij een redelijke oplossing, aangezien de bestelling zonder de ontbrekende informatie anders tot stand is gekomen.

Ik zie uw reactie en een passende oplossing met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 4, 2026

De spelregels voor Vriendenvoordeel zijn heel helder.  Dit moet via de genoemde site gaan. Annuleren en opnieuw bestellen is inderdaad de enige optie. U kunt nog een poging wagen via dit formulier.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Joep1965 

Ter aanvulling op de reactie van ​@Joep1965 .

Je kunt je bestelling zonder een reden te hoeven geven per direct opzeggen, zolang het maar binnen de wettelijk bedenktijd van 14 dagen gebeurd.

Bel met de klantenservice van KPN via 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting).

Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je hoeft dan alleen maar aan te geven dat je jouw bestelling wenst te annuleren, zonder dat je daarbij een reden hoeft te geven (dus niets zeggen over vriendenvoordeel).

Zodra de bestelling is geannuleerd, krijg je daarvan ook een bevestiging per mail.
Daarna kun je via de link bij vriendenvoordeel opnieuw je bestelling plaatsen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 4, 2026

bedankt voor het formulier heb het verzonden