Skip to main content
Beantwoord

Waar blijft mijn PlayStation 5 welkomstcadeau? Abonnement is al 5 weken actief

• December 14, 2025
  • 63 reacties
  • 1384 keer bekeken

Sinds 10 november is mijn KPN abonnement actief. Tijdens afsluiten op 20 oktober heb ik voor de PlayStation 5 als welkomstcadeau gekozen. Morgen is het 5 weken geleden dat mijn abonnement is gestart, maar helaas nog geen bericht dat mijn welkomstcadeau verstuurd is. Er kwam na 2 weken wel een melding dat er een vertraging was vanwege veel bestellingen, maar dat het binnen 3 weken alsnog verstuurd ging worden. Die 3 weken zijn nu ook voorbij. 

Waarom duurt het zo lang? Dit terwijl ik mijn abonnement al op de eerste dag dat de actie van start ging (20 oktober) besteld heb en de meest snelle overstapdatum gekozen had. Je zou denken dat ik dan 1 van de eerste ben die aan de beurt is, omdat latere bestellingen van andere klanten allemaal een latere ingangsdatum zullen hebben.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi iedereen, 

Zoals jullie al hebben gelezen is vanwege enorme belangstelling voor deze actie is een vertraging ontstaan met het uitleveren van de PlayStation 5. Her en der stond dat de uitlevering pas begin januari zou beginnen.

Maar goed nieuws: we leveren al uit vanaf vandaag. Het pakket wordt verstuurd via Post NL en zodra het onderweg is wordt er ook een track & trace code gemaild.

Bedankt voor jullie geduld. 

63 reacties

• Topper
  • December 15, 2025

Mijn abonnement is op de 24e geactiveerd en ik heb vorige week dinsdag dezelfde e-mail ontvangen. Aan de telefoon is mij op maandag en dinsdag aangegeven dat het welkomstcadeau snel verstuurd zou worden, maar heb alleen deze e-mail ontvangen. Met de aankomende feestdagen ben ik benieuwd of de levering binnen de aangegeven termijn zal plaatsvinden. Heel Jammer dit.

Vanochtend gebeld met KPN. Alles wordt tegelijk naar iedereen en pas in 1e week van Januari verstuurd heb ik doorgekregen, dus helaas na de feestdagen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Juliën van Gurp en ​@Yussss. Het klopt dat er wat vertraging is ontstaan in het versturen van de Playstation 5 als welkomstcadeau. Dat is spijtig natuurlijk, want dit levert toch wel een negatieve ervaring op met je nieuwe provider waar je nog maar net klant bent. Dat was niet de bedoeling. 

Er is wel een globale reden voor de vertraging gegeven in de mail die jullie hebben ontvangen, maar verder weet ik het fijne er ook niet van. We hebben nu wel navraag uitstaan wanneer jullie je Playstation dan wel kunnen verwachten. Dus hopelijk kan ik jullie daar snel over informeren!

• Topper
  • December 18, 2025

Ik heb precies hetzelfde. 15 oktober overgestapt, wegens knik in mn glasvezel lang moeten wachten op kpn monteur, die vervolgens niets kon betekenen…. Weer 3 weken verder uiteindelijk op 27 november pas internet en dus m’n abonnement ingegaan bij KPN, terwijl dit dus al eind oktober had kunnen zijn. Nu precies 3 weken vanaf start abonnement, (sinds dat ik over wilde 10 weken) en nu dagelijks aan t bellen met kpn servicelijn, maar die weten ook maar niks. Iets met een kastje en een muur…. Erg frustrerend KPN en zeker niet dr start die ik heb gewenst.

Zorg op voorhand dat je je spullen vooradig hebt , dit is zowat oplichting. Spullen beloven maar niks nakomen… is gewoon echt heel frustrerend. 

• Topper
  • December 18, 2025

Ja vind het heel lullig voor je, hoop dat het snel geregeld word want dit van kpn slaat nergens op. Ze weten dat het niet binnen eerst 2 daarna 3 weken niet geleverd word maar ze laten je toch wachten. Slechte service en ze hebben ook gee mail om een klacht in te dienen. 

• Topper
  • December 18, 2025

Service is enigsinds okey. Ze kunnen gewoon niks. Ik blijf wel gewoon bellen. Vind t prima. Heb net trouwens wel een klachtenformulier gevonden via Google en ingevuld.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Hi iedereen, 

Zoals jullie al hebben gelezen is vanwege enorme belangstelling voor deze actie is een vertraging ontstaan met het uitleveren van de PlayStation 5. Her en der stond dat de uitlevering pas begin januari zou beginnen.

Maar goed nieuws: we leveren al uit vanaf vandaag. Het pakket wordt verstuurd via Post NL en zodra het onderweg is wordt er ook een track & trace code gemaild.

Bedankt voor jullie geduld. 

• Topper
  • December 18, 2025

Top. Hopen dat het niet alleen woorden maar ook daden zijn ! We wachten af.

• Nieuwkomer
  • December 22, 2025

Sinds 10 november is mijn KPN abonnement actief. Tijdens afsluiten op 20 oktober heb ik voor de PlayStation 5 als welkomstcadeau gekozen. Morgen is het 5 weken geleden dat mijn abonnement is gestart, maar helaas nog geen bericht dat mijn welkomstcadeau verstuurd is. Er kwam na 2 weken wel een melding dat er een vertraging was vanwege veel bestellingen, maar dat het binnen 3 weken alsnog verstuurd ging worden. Die 3 weken zijn nu ook voorbij. 

Waarom duurt het zo lang? Dit terwijl ik mijn abonnement al op de eerste dag dat de actie van start ging (20 oktober) besteld heb en de meest snelle overstapdatum gekozen had. Je zou denken dat ik dan 1 van de eerste ben die aan de beurt is, omdat latere bestellingen van andere klanten allemaal een latere ingangsdatum zullen hebben.

Ik heb hetzelfde probleem het duurt bij mij al meer dan 4 maanden wat moet ik doen?

• Topper
  • December 22, 2025

Ik heb hetzelfde probleem het duurt bij mij al meer dan 4 maanden wat moet ik doen?

4 maanden is wel extreem

• Topper
  • December 22, 2025

Nou, ondertussen het weekend weer om en nog niks hoor. Er worden inderdaad maar 500 playstations per dag verstuurd en het 088 nummer wat ik gekregen heb kan letterlijk niks anders vertellen dan dat ik nog NIET aan de beurt ben. Letterlijk kansloos.

oprecht ontzettend frustrerend en onprofessioneel. Je weet toch al lang van te voren dat dit enorm veel besteld gaat worden, dit is niet de eerste ps5 actie… aan de telefoon komen de medewerkers wel met t excuus dat t aan postNL ligt… echt waanzinnig.

maarja, we kunnen niet veel anders dan wachten. En wellicht nadat die 3 weken omzijn de consumentenbond maar is inlichten…

• Topper
  • December 22, 2025

Nou, ondertussen het weekend weer om en nog niks hoor. Er worden inderdaad maar 500 playstations per dag verstuurd en het 088 nummer wat ik gekregen heb kan letterlijk niks anders vertellen dan dat ik nog NIET aan de beurt ben. Letterlijk kansloos.

oprecht ontzettend frustrerend en onprofessioneel. Je weet toch al lang van te voren dat dit enorm veel besteld gaat worden, dit is niet de eerste ps5 actie… aan de telefoon komen de medewerkers wel met t excuus dat t aan postNL ligt… echt waanzinnig.

maarja, we kunnen niet veel anders dan wachten. En wellicht nadat die 3 weken omzijn de consumentenbond maar is inlichten…

Rik mag ik vragen wanneer jou abbo is geactiveerd?

• Topper
  • December 22, 2025

27 nov

• Topper
  • December 22, 2025

Dus as donderdag een maand actief lid

• Topper
  • December 22, 2025

​@Rikkertjeuh ja ik nu vandaag precies 4 weken. Mensen die eerder lid zijn geworden beginnen t al binnen te krijgen. Hoop dat wij op z’n minst onze track and trace krijgen voor kerst

• Topper
  • December 22, 2025

Wat is eerder dan? Maanden? Jaren?

• Topper
  • December 22, 2025

Nee jaren zal niet uiteraard . Maar wil gewoon weten waar ik sta😬

• Topper
  • December 22, 2025

Wat is eerder dan? Maanden? Jaren?

Ik zag dat 2 mensen 10 november november geactiveerd hadden en m net binnen hebben. 2 weken +-

• Topper
  • December 23, 2025

Heb sinds vandaag eindelijk een track en trace mail…. 27 dec verwacht

• Deelnemer
  • December 23, 2025

Heb sinds vandaag eindelijk een track en trace mail…. 27 dec verwacht

27 nov

Bijzonder...mijn abonnement is eerder actief en heb nog helemaal niks behalve dat het nog langer gaat duren qua communicatie. Had van een grote organisatie zoals KPN toch wel wat anders verwacht hierin.

Anyway, veel plezier ervan alvast.

• Topper
  • December 23, 2025

Had vd week wel contact met irmand van kpn die voor mij een formulier heeft ingevuld met mn gegevens en dit door ging geven naar die partij die de ps5 verstuurd.

en heb letterlijk dagelijks gebeld naar (088) 623 70 06 . Blijvrn zeuren helpt dus blijkbaar misschien?

succes en fijne dagen iig

• Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Hallo,

Sinds 28 November abonnement actief maar tot op heden niks vernomen over het welkomstcadeau playstation 5. ​@KPN wanneer wordt deze verstuurd? 

vriendelijke groet,

• Topper
  • December 23, 2025

Hallo,

Sinds 28 November abonnement actief maar tot op heden niks vernomen over het welkomstcadeau playstation 5. ​@KPN wanneer wordt deze verstuurd? 

vriendelijke groet,

Mijne 24 maar iemand van 27 heeft vandaag track and trace gekregen. Ga zo bellen denk ik 

• Deelnemer
  • December 23, 2025

Hallo,

vriendelijke groet,

Mijne 24 maar iemand van 27 heeft vandaag track and trace gekregen. Ga zo bellen denk ik 

Wij sinds de 21e zelfs...dus snap de logica niet helemaal. Misschien zit het in de aanmelddatum qua volgorde.

• Topper
  • December 23, 2025

Hallo,

vriendelijke groet,

Wij sinds de 21e zelfs...dus snap de logica niet helemaal. Misschien zit het in de aanmelddatum qua volgorde.

Heb zojuist kpn aan de lijn gehad, lieve mevrouw zei dat mensen die voor 5 december hebben aangemeld allemaal voor oud en nieuw een track and trace krijgen Â