Skip to main content
Vraag

Waar kan ik het klantnummer van mijn internet en tv abonnement vinden?

• December 9, 2025
  • 4 reacties
  • 27 keer bekeken

Hoe moet ik mijn abonnementen koppelen als ik nergens het klantnummer van m’n te koppelen abonnement kan vinden? Zie het niet op contract, factuur heb ik nog niet. Hoor graag

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2025

Is je abonnement al actief?

Vast of mobiel abonnement?

Al afschrijving van de bank gehad? Daar staat klantnummer ook.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 9, 2025

Nee, is nog niet actief…
Had al mobiel abonnement, nu ook Thuis abonnement, maar vanwege aanstaande verhuizing op een ander adres en dus nog niet actief.

Dank voor je reactie PeterG

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2025

Een abonnement is pas te koppelen als het actief is.

Wel ook de verhuizing doorgegeven voor je mobiele abonnement. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@FloEls, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen op jouw nieuwe adres! 💚

PeterG schreef:

Een abonnement is pas te koppelen als het actief is.

Dit klopt niet helemaal. Tenminste, het laatste dat ik weet is dat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Je kunt hiermee namelijk ook de status van jouw bestelling controleren. Voor het koppelen van een thuis abonnement heb je 2 opties: het kan automatisch als je verbonden bent met wifi, of je volgt dan de stappen alsof je niet verbonden bent met het thuisnetwerk. Alleen heb je dan wel het klantnummer nodig en deze heeft ​@FloEls niet.

Eerder was het zo dat deze al in de eerste communicatie meegegeven werd. Maar tegenwoordig krijg je alleen jouw bestelnummer en niet meer het klantnummer. En dat maakt het dan weer lastig om jouw thuis abonnement te koppelen aan jouw KPN ID.

Maar je wilt natuurlijk graag weten wat de status van jouw bestelling is. Als je de stappen op Bestelstatus Mobiel, TV, Internet & Bellen volgt, lukt het dan om jouw thuis abonnement te koppelen aan jouw KPN ID?