Skip to main content
Beantwoord

Waar kun je als nieuwe klant het klantnummer vinden om een installatiemonteur in te plannen?

• October 31, 2025
  • 13 reacties
  • 161 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

28 oktober is mijn nieuwe KPN internet abonnement ingegaan. Hiervoor netjes een sms gekregen en daags voorafgaand de doos met modem en glasvezelkastje ontvangen.

So far so good, niets aan de hand.

Gisteravond tijd om het geheel te installeren, alles werkt netjes behalve de 3 lampjes van het glasvezelnetwerk kabeltje.

Hierbij brand GLAS niet, waardoor op de modem het Internet knopje snel knippert.

Vermoedelijk ligt het dus aan het glasvezel netwerk kastje of kabel. 

Na opnieuw het kastje erop te zetten, data kabeltjes opnieuw aan te sluiten en het stekkertje aan/uit te doen nog steeds geen resultaat helaas.

Volgende stap; dan maar een monteur van KPN inplannen en nu komt het meest verschrikkelijke.

Doordat we eerder al bij KPN hebben gezeten, hadden we nog een account op het gekoppelde mail adres; TOP daarmee kon ik opnieuw inloggen.

Bij de vraag om gegevens voor het invullen voor het inplannen moet het abonnement opnieuw koppelen. 

Allereerst vraag je jezelf dan af; waarom moet ik nog koppelen. Mijn naam adres huisnummer rekeningnummer en rugnummer is toch allemaal al bekend bij het registreren. Je verwacht in de huidige tijd dat alle gegevens toch al bekend zijn (zelfs waar je niet op zit te wachten). 

Enfin, netjes alles ingevuld tot je bij het KPN klantnummer komt. Je zoekt stad en land af maar helaas, geen klantnummer: niet bij je contract, niet bij je bevestiging, niet bij je 0,01 cent die je al hebt over gemaakt naar KPN voor je bankrekening nummer en ook je oude nummer werkt niet meer.

Dus bij deze dan maar de vraag hier: beste KPN waar kan ik mijn klantnummer als leek vinden als ik net een nieuwe klant bij jullie ben? In de voorwaarden staat op de factuur, maar helaas een nieuwe klant heeft nog geen factuur betaald. Ondanks at je natuurlijk wel al de andere gegevens en bescheiden hebt ontvangen zoals het contract.

Alvast bedankt voor de moeite. 

Tipje voor de ideale klantreis; zet het klantnummer voortaan gewoon op het contract of in de bevestiging. Die krijgt iedere nieuwe klant gevonden en is de meest logische plek om te zoeken. 

P.s. de installatie verder stelde overigens niet veel voor. Die ging wel top. 

Alvast bedankt voor de reactie, groetjes!

Beste antwoord door Marcia van KPN

Hallo ​@IH2904, welkom terug! Leuk om te zien dat je de community weer gevonden hebt en fijn dat deze ook direct te hulp schiet. Allereerst: fijn dat de installatie verder makkelijk was. Dat is natuurlijk een pluspunt. Wel jammer van deze figuurlijke kink in de kabel. 

We bieden altijd KPN Installatiegarantie: je kunt (zoals je zelf ervaren hebt) makkelijk en snel zelf internet en tv aansluiten. Als je er niet uitkomt, dan helpen we je graag verder. De snelste manier is niet een monteur, maar telefonisch contact met een expert. We zien dat het dan vaak alsnog lukt. Is dat in jouw geval toch niet zo? Dan plant deze collega voor jou een installatiemonteur in, op onze kosten. 

Zodra je verbinding actief is, kan je jouw vaste diensten koppelen aan je KPN ID. Als je thuis verbonden bent (bekabeld of via wifi), heb je hiervoor geen klantnummer nodig. We vragen dan een andere manier van verificatie. Over verificatie gesproken: het klantnummer mogen niet meer verstrekken via de klantenservice. Wel zo veilig. Zoals hierboven uitgelegd wordt, zie je het klantnummer onder andere op je factuur. Die volgt snel als je diensten eenmaal actief zijn. 

13 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

@IH2904 Klantnummer en contract kan je vinden in de emails. Bij de email 'informatie over je bestelling’ staat de klantnummer en bij de email 'bedankt voor je bestelling’ worden contract, algemene voorwaarden en prijzenoverzicht mee verzonden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 31, 2025

Hallo ​@IH2904 ,

Je zou normaal gesproken jouw klantnummer moeten kunnen terugvinden in de bevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. 

Ben je al wat langer klant, dan is je klantnummer te vinden in:

• MijnKPN, online (https://account.kpn.com/#/) of de App 
  • De factuur, die ook in MijnKPN staat
  • De omschrijving van de incasso op je bankrekening

Maar goed, dat werkt nu bij jou nog niet. Neem dan contact op met de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@IH2904 Klantnummer en contract kan je vinden in de emails. Bij de email 'informatie over je bestelling’ staat de klantnummer en bij de email 'bedankt voor je bestelling’ worden contract, algemene voorwaarden en prijzenoverzicht mee verzonden.

Helaas in de email 'informatie over je bestelling’  staat dit niet. Daar staat alleen in wat je bestelling is, wanneer die geleverd wordt en waar. Geen klantnummer.

Ook in de email 'bedankt voor je bestelling’ staat niets omschreven, evenals de bijgevoegde documenten; contract/ algemene voorwaarde / prijsoverzicht. 

Hallo ​@IH2904 ,

Je zou normaal gesproken jouw klantnummer moeten kunnen terugvinden in de bevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. 

Ben je al wat langer klant, dan is je klantnummer te vinden in:

• MijnKPN, online (https://account.kpn.com/#/) of de App 
  • De factuur, die ook in MijnKPN staat
  • De omschrijving van de incasso op je bankrekening

Maar goed, dat werkt nu bij jou nog niet. Neem dan contact op met de klantenservice. 

Helaas, in de bevestiging geen klantnummer en ook in de facturen niet.

Lijkt me dat ik toch niet de enige ben die in dit loophole terecht is gekomen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 31, 2025

Normaal gesproken staat dat nummer wel in de bevestiging. Maar goed, neem contact op met de klantenservice en ze geven jou dan dat klantnummer op.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • October 31, 2025

Zo ziet de e-mail eruit waar het klantnummer in wordt vermeld. ​​​​​​

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

Zo ziet de e-mail eruit waar het klantnummer in wordt vermeld. ​​​​​​

Thanks voor je reactie en afbeelding! Ik heb het even gecheckt maar mijn mail ziet er anders uit.

Dus óf het is een automatiseringsfoutje geweest, of iemand heeft niet alle vinkjes aangezet bij het verstrekken. 

Weer een mooi leerpuntje voor de proces automatisering. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

@IH2904 Heb je geen andere email ontvangen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@IH2904 Heb je geen andere email ontvangen?

Jazeker die heb ik, maar daar staat mijn klantnummer niet in vernoemd. Bij jou wel dan?

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

Je klant nummer staat ook in je bankafschriften 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

Je klant nummer staat ook in je bankafschriften 

Maar de eerste afboeking gaat eerst later dan de datum van de activering.

Jazeker die heb ik, maar daar staat mijn klantnummer niet in vernoemd. Bij jou wel dan?

Nee, staan idd alleen bestelnummer in prijsoverzicht en NAW in contract.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Hallo ​@IH2904, welkom terug! Leuk om te zien dat je de community weer gevonden hebt en fijn dat deze ook direct te hulp schiet. Allereerst: fijn dat de installatie verder makkelijk was. Dat is natuurlijk een pluspunt. Wel jammer van deze figuurlijke kink in de kabel. 

We bieden altijd KPN Installatiegarantie: je kunt (zoals je zelf ervaren hebt) makkelijk en snel zelf internet en tv aansluiten. Als je er niet uitkomt, dan helpen we je graag verder. De snelste manier is niet een monteur, maar telefonisch contact met een expert. We zien dat het dan vaak alsnog lukt. Is dat in jouw geval toch niet zo? Dan plant deze collega voor jou een installatiemonteur in, op onze kosten. 

Zodra je verbinding actief is, kan je jouw vaste diensten koppelen aan je KPN ID. Als je thuis verbonden bent (bekabeld of via wifi), heb je hiervoor geen klantnummer nodig. We vragen dan een andere manier van verificatie. Over verificatie gesproken: het klantnummer mogen niet meer verstrekken via de klantenservice. Wel zo veilig. Zoals hierboven uitgelegd wordt, zie je het klantnummer onder andere op je factuur. Die volgt snel als je diensten eenmaal actief zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Om toch nog even te laten weten hoe dit probleem geëindigd is:

Contact gehad met de klantenservice en gelijk de volgende dag een monteur over de vloer gehad.

Zeer aardige kerel en het probleem werd meteen verholpen.

Bleek dat er geen patchverzoek aangemaakt was waardoor mijn aansluiting in de straatkast niet omgezet was. Binnen een paar minuutjes opgelost en na een internetsnelheid test werkte het perfect.

Geen idee of er een verband bestaat tussen het niet versturen van het patchverzoek naar de straatkast en het niet ontvangen van mijn KPN klantnummer maar het is in ieder geval snel opgepakt en afgehandeld.

Al met al ben ik wel zeer te spreken over hoe het probleem opgepakt werd via de klantenservice. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk allemaal goed gekomen is! Leuk dat je de moeite neemt het even te delen nog met ons🎉

Ik heb dan zelf ook nog iets om te delen: in de MijnKPN app kan je nu jouw producten inzien. Maar ik zou ook een kijkje nemen in de ‘Voor Jou’ tegel in de app. Daar bieden we klanten extra's en inspiratie in de vorm van korting op bepaalde opties, winacties of blogs over verschillende onderwerpen. 

Mocht je in de toekomst nog weer een vraag hebben over onze diensten of producten, weet je ons te vinden!