Skip to main content
Beantwoord

Waarom betalen trouwe KPN-klanten meer?

• September 3, 2025
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Nog zeer recent zag ik een KPN advertentie voor nieuwe klanten (lees provider hoppers).Een gratis iPad als lokmiddel. Vraag, wanneer stopt KPN met de onkosten daarvan door te berekenen aan de trouwe klanten? Nu weer 3.6% duurder voor mij in oktober. Je mag die 3.6% de naam inflatiecorrectie meegeven, dat laat onverlet dat het effect van de onkosten nog steeds in de facturen zichtbaar is.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Ik begrijp dat het vervelend voelt dat nieuwe klanten soms acties krijgen, zoals een gratis iPad, terwijl bestaande klanten te maken krijgen met een prijsverhoging van 3,6%. Die 3,6% inflatiecorrectie is omdat de prijzen iets omhoog gaan door algemene kostenstijgingen. Het staat los van de acties voor nieuwe klanten, maar ik snap dat het effect op je factuur zichtbaar is.

Het kan helpen om je huidige abonnement te bekijken. Soms zijn er ook voor bestaande klanten mogelijkheden om het abonnement aan te passen. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. Dan kan je samen met een collega kijken naar de mogelijkheden.

4 reacties

• September 3, 2025

Daar stopt KPN nooit mee. Gaat daar maar vanuit.

Als jij ook zo'n gratis ipad wilt of goedkoper uit wilt zijn, dan moet je ook eens overstappen. Zo simpel is dat.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PPT 

Zo werkt het ook bij Odido en Ziggo, dus KPN is niet de enige grote provider die dat doet.
Bij Odido strooien ze momenteel ook met cadeaus voor nieuwe klanten, kijk maar op deze website van Odido (link) Odido Prijzenslag, al moet je als nieuwe klant je daar wel eerst voor aanmelden.

En Ziggo doet daar ook aan mee.
En al deze cadeaus worden voor een deel betaald door de vaste klanten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 3, 2025

Hallo ​@PPT ,

Jaarlijks tussen 1 juli en 1 oktober jouw mobiele abonnement verlengen, daarmee ontwijk je de inflatiecorrectie. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Ik begrijp dat het vervelend voelt dat nieuwe klanten soms acties krijgen, zoals een gratis iPad, terwijl bestaande klanten te maken krijgen met een prijsverhoging van 3,6%. Die 3,6% inflatiecorrectie is omdat de prijzen iets omhoog gaan door algemene kostenstijgingen. Het staat los van de acties voor nieuwe klanten, maar ik snap dat het effect op je factuur zichtbaar is.

Het kan helpen om je huidige abonnement te bekijken. Soms zijn er ook voor bestaande klanten mogelijkheden om het abonnement aan te passen. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. Dan kan je samen met een collega kijken naar de mogelijkheden.