Skip to main content
Beantwoord

Waarom factuur niet lager sinds afbetalen toestel?

• January 5, 2025
  • 7 reacties
  • 82 keer bekeken

Beste lezer.

Ten eerste uiteraard de beste wensen voor het nieuwe jaar 2025.

Wil u graag lastig vallen met het volgende; heb in 2021 een abonnement genomen voor een toestel voor mijn echtgenoten ad (momenteel) 23,47 euro voor nummer ***. Tevens heb ik destijds een lease overeenkomst afgesloten voor een bijbehorende iPhone, geloof een 15, maar dat weet ik niet zeker. Dit leasecontract is reeds op 23 november 2023 afelopen/afbetaald maar ik betaal (tot en met 9 december 2024) nog steeds een bedrag van euro 62,55 terwijl het leasecontract dus reeds is afgelopen en afbetaald is.

Ik heb eenzelfde abonnement voor nummr **** van 23,47 euro maar daar betaal ik ook meer dan 60 euro per maand voor, hoe kan dit? M.b.t. het nummer ****, dat heb ik al jaren in gebruik.

Op beide facturen zie ik niets gespecificeerds staan waar deze hoge kosten vandaan komen en, ondanks het feit dat wij momenteel tijdelijk in het buitenland wonen, staat de dataroaming uit.

Dus gaarne uitleg waarom wij zoveel moeten betalen voor de nummers *** & **** terwijl het abonnement, ook volgens mijn kpn.nl, slechts 23,47 euro bedraagt. Laatste factuur voor *** alsook **** bedroegen een bedrag van euro 67,58? Soms lopen de bedragen op tot over de honderd euro per maand.

Dus gaarne uitleg waar deze hoge kosten voor deze twee abonnementen vandaan komen waarvoor bij voorbaat hartelijk dank.

Pieter de Wit,

Manilla,

Filippijnen.

Admin: telefoonnummers verborgen i.v.m. privacy, dit is een openbaar forum

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Pieter de Wit ,

Ik lees dat jullie buiten de EU verblijven en dat de kosten iedere maand anders zijn en flink kunnen oplopen. Ik vermoed dat de kosten worden veroorzaakt door gebruik van mobiel internet.

Realiseer ook dat bellen buiten de EU geen onderdeel is van het abonnement. Hiervoor worden aparte kosten in rekening gebracht.

Verder zou ik je willen adviseren om de beschermingslimiet aan te passen naar 0. Daarmee zet je het gebruik van mobiel internet buiten de EU helemaal uit. Dit is de instructie: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2025

Sorry het is een iPhone 13 Pro

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 5, 2025

Dag ​@Pieter de Wit het is niet verstandig om de telefoonnummers hier op het forum te plaatsen. Iedereen kan dit zien en in het ergste geval misbruik van maken. Snel verwijderen! 

• January 5, 2025

Kun je eens een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 5, 2025

Hoi ​@Pieter de Wit 

Haal die telefoonnummers weg uit dit bericht dat is tegen de forumregels, iederen kan het lezen en misbruik er van maken.
Zet ze in je forum profile

Dit is een klanten helpen klantenforum
Je kunt beter even bellen met de klantenservice met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.

Update:

Ik zie nu dat je in het buitenland zit?
dan kun je de KPN bellen onder nr +31 6 1200 1200

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2025

dank voor de tip,… 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 5, 2025

Hallo ​@Pieter de Wit ,

Ik lees dat jullie buiten de EU verblijven en dat de kosten iedere maand anders zijn en flink kunnen oplopen. Ik vermoed dat de kosten worden veroorzaakt door gebruik van mobiel internet.

Realiseer ook dat bellen buiten de EU geen onderdeel is van het abonnement. Hiervoor worden aparte kosten in rekening gebracht.

Verder zou ik je willen adviseren om de beschermingslimiet aan te passen naar 0. Daarmee zet je het gebruik van mobiel internet buiten de EU helemaal uit. Dit is de instructie: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 8, 2025

Goedemorgen ​@Pieter de Wit , bedankt voor jouw bericht en uiteraard ook nog de beste wensen voor 2025!

Had je zelf ook al eens gekeken naar de specificatie van deze facturen? Ik ben meteen eens voor je gaan kijken en zie dat je 1 factuur ontvangt voor 2 telefoonnummers. daarnaast betaal je voor toestelverzekering en worden er regelmatig kosten gemaakt vanwege gebruik in het buitenland. Ik zou je daarom in eerste instantie willen adviseren om deze specificaties er eens bij te pakken en daar eens goed naar te kijken! Mochten er daarna toch nog onduidelijkheden bestaan, laat het ons dan vooral weten!