Skip to main content
Vraag

Waarom geen volledige voorlichting in de e-mail campagne “Maak je klaar voor de zomer”?

• June 18, 2026
  • 0 reacties
  • 51 keer bekeken

Vandaag heb ik een KPN email gehad met nieuws en tips. Onderdeel daarvan is een kop met “Maak je klaar voor de zomer”.

Gaat o.a. over roaming en hoe je onverwachte kosten kunt voorkomen op vakantie. Ik zie allerlei tips behalve zo’n beetje de belangrijkste: sms bescherming aan naar 1266.

https://www.kpn.com/beleef/blog/maak-je-klaar-voor-de-zomer?campaignid=em:b=kpn:sm=other:c=20032_KPNCM_Loyalty_Reguliere+Nieuwsbrief_KPNCM:cd=:mk=cm:s=adb:an=kpn-owned:d=20260618:st=serviceoverig:f1=[2026/06/18]+EM_KPNCM_20032_Service_overig_Reguliere_Nieuwsbrief_KPNCM_6_2026_PDP_C:f2=20032:mcid=20032&atok=HNmNExfnkvwoBEsnTAsskEGNrRuqkfEt&deliveryName=DM364913

Sterker nog na hier en daar doorklikken via de email kom ik hier uit:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

Daar staan de volgende passages en let o.a. op de “bescherming uit”:

——

Nooit onverwachte kosten

Activeer nog een Extra Bundel voor buiten de EU om voordelig door te kunnen internetten, bellen en sms’en. Of sms BESCHERMING UIT naar 1266 als je verder wil internetten en wil betalen per MB. Let op:verleng je je abonnement bij ons? Dan stopt deze bescherming. Vergeet niet om ’m daarna opnieuw aan te zetten.

We geven een seintje bij € 60,50 en € 121,- kosten
Betaal je liever per MB en staat je Bescherming Internetkosten uit, dan betaal je een hoger, lokaal tarief. Zodra je € 60,50 en € 121,- (inclusief btw) aan kosten hebt gemaakt voor je gebruikte MB’s, blokkeert je internet automatisch. Je krijgt bij 80% en bij 100% verbruik een sms.

——

Waarom hier geen duidelijke uitleg over de enige echte oplossing: bescherming aan? Voor mensen buiten EU vakanties maar ook voor mensen die weliswaar in de EU zitten maar bij de grens met een Non EU land of die met satellietverbindingen te maken krijgen op zee bijvoorbeeld. Tampnet heeft geen volledige dekking op zee zoals ook in de e-mail wordt gezegd maar met de verkeerde oplossing: je moet roaming uitzetten maar verbruikskosten gaan zo snel dat je altijd te laat bent. Enige goede oplossing is “bescherming aan”!

Pas bij de FAQ’s waar je ook weer op moet klikken komt het uiteindelijk wel ter sprake.

Beter zou zijn als KPN deze bescherming standaard aan zou zetten maar dan lopen ze teveel inkomsten mis denk ik.

Het is weer wachten op klachten in deze community….zijn er trouwens alweer afgelopen maand en deze maand.

NB: tijdens deze zoektocht kwam ik er wel achter dat je “bescherming aan” weer opnieuw moet versturen na verlenging van je mobiele abonnement. Voor mij een nieuwtje.