Sinds kort is mijn KPN verbinding overgezet van koper naar glasvezel. Hiermee worden volgens KPN de deuren naar sneller en stabieler internet geopend. Vandaag maar eens gekeken naar de snellere mogelijkheden want het gebruik van het lijntje wordt inmiddels steeds meer en intensiever. De huidige snelheid van 100 Mbit naar 200 Mbit kost, als je zonder abo gegevens op de site van KPN kijkt € 7,50 extra. Na inlog op mijn KPN blijkt dat het in mijn geval € 8,99 kost. Een stap hoger naar 1Gbit kost respectievelijk € 10,00 en is niet mogelijk?????? De maximaal haalbare snelheid met mijn huidige abonnement is door KPN bepaald op 500 Mbit (en kost mij dan € 12,99 extra per maand).
Â
Rara politiepet denk ik dan . Het glasvezellijntje blijft hetzelfde, de hardware wijzigt niet, alleen de abonnementsvorm (oud vs. nieuw) bepaald snelheid en prijs. Het enige wat ik wil is een snellere verbinding, die zover als ik beredeneer niet meer is dan een checkbox aan en/of uitzetten.Â
Graag zou ik de achterliggende gedachte hiervan willen begrijpen (anders dan dat KPN zo op deze manier mij van mijn oude contract vorm met bijbehorende 'aantrekkelijke’ prijs af komt).
Iemand???