Skip to main content
Vraag

Waarom is 200 Mbps duurder bij verlengen dan voor nieuwe klanten?

• April 21, 2026
  • 6 reacties
  • 59 keer bekeken

Goededag,

mijn Internet en TV abonnement kan (reeds enige tijd) verlengd worden. Tevens overweeg ik een verhoging van de snelheid van 100 naar 200 Mbit/s. Via de verlengshop bekijk ik de verschillende opties.

Daar zie ik dat de standaardprijs van het 100 Mbit abonnement 43,90 is. Voor het 200 Mbit abonnement is dat 51,65.

Voor nieuwe klanten is het prijsverschil tussen beide abonnementen slechts 1,-. Gaat het hier niet om dezelfde abonnementen? Waar komt dat prijsverschil vandaan, en belangrijker, hoe krijg ik als bestaande klant de hogere snelheid voor 45,- per maand bij verlenging?

Bedankt!

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 21, 2026

Beste ​ ​@SiessieB als je bijna (binnen90 dagen) voor einde contract zit kun je je abo aanpassen naar de huidige standaard snelheid van 200/200Mbit/s en ben je zelfs een paar dubbeltjes per maand goedkoper uit. Heb ik een paar weken terug ook gedaan.

Je gaat dan een nieuw contract aan voor 1 jaar per einde contractdatum, maar je nieuwe snelheid gaat dan wel meteen in.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 21, 2026

Hallo ​@SiessieB ,

Ook jij kunt jouw abonnement per direct verlengen met internet 200 Mbit/s voor 45,00. Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en inderdaad goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Topper
  • April 22, 2026

Hallo ​@SiessieB ,

Ook jij kunt jouw abonnement per direct verlengen met internet 200 Mbit/s voor 45,00. Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en inderdaad goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dank voor je uitgebreide antwoord.

TV+ heb ik al, dus dat gaat geen verschil maken. 

Wat is er op het huidige platform anders vergeleken met wat ik nu heb, qua voorwaarden? Zoals ik kan beoordelen blijven de combi voordelen ongewijzigd.

Ik ga een belafspraak maken dan. 

Bedankt voor de hulp, ook ​@JanD   

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 22, 2026

Graag gedaan ​@SiessieB ,

Als je al TV+ hebt, dan zal er verder niets veranderen. Alleen de prijs wordt lager. (Zelf heb ik afgelopen jaar hetzelfde gedaan en dat ging vlekkeloos.) 

• Auteur
  • Topper
  • April 22, 2026

Graag gedaan ​@SiessieB ,

Als je al TV+ hebt, dan zal er verder niets veranderen. Alleen de prijs wordt lager. (Zelf heb ik afgelopen jaar hetzelfde gedaan en dat ging vlekkeloos.) 

Prijs wordt voor mij 1,10 hoger, maar daar krijg ik wel een verdubbeling van de snelheid voor terug. 

De verlengkorting zie ik trouwens niet meer terug, net als de keuze om voor twee jaar te verlengen. 

Misschien toch even een belletje doen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 22, 2026

Nee klopt.

Ik bedoel natuurlijk goedkoper in vergelijking met de oude abonnementsvoorwaarden.

Het is of over naar de nieuwe propositie die 6,65 per maand goedkoper is. Of verlengen op basis van de oude voorwaarden met een tijdelijke korting, maar daarna een vaste prijs van 51,65.

En die prijs gaat per medio juli 2026 ook nog verhoogd worden met waarschijnlijk 3,3%. Ga je nu over naar de nieuwe propositie, dan ontloop je de verhoging per juli 2026. 

Verlengen met één jaar is beter dan met twee jaar, want dan kun je volgend jaar opnieuw profiteren van een mogelijk verlengvoordeel.