Skip to main content
Antwoord

Waarom is de basisprijs bij verlengen hoger dan voor nieuwe klanten?

• November 6, 2025
  • 10 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil graag mijn KPN Internet + TV abonnement verlengen, maar ik loop tegen iets geks aan.

Wanneer ik via de website of via de app probeer te verlengen, is de basisprijs voor mij als bestaande klant hoger dan de basisprijs die nieuwe klanten krijgen.

Dat nieuwe klanten soms extra korting krijgen snap ik — dat is marketing en daar kan ik mee leven.

Maar dat de prijs zónder korting (de standaardprijs) voor nieuwe klanten lager ligt dan voor mij, kan ik moeilijk plaatsen.

Ik heb hierover de klantenservice gebeld. De medewerker heeft het nagekeken en gaf aan dat dit een extra korting voor nieuwe klanten is, en dat hij hierin verder niets kan betekenen. Maar voor mijn gevoel zou de basisprijs toch niet moeten verschillen?

Het gaat maar om een paar euro, maar het voelt toch een beetje krom.

Klopt dit? Of mis ik ergens iets?

Beste antwoord door Marlon92

Ik sluit bij verlengen toch opnieuw een contract af? Zou dan niet de basisprijs weer gelijk moeten worden getrokken met de actuele basisprijs zoals nieuwe klanten die hebben?

Vroeger was dat zo. Met mobiele abonnementen is dat nog steeds zo. Bij thuisabonnementen is dat al jaren niet meer zo. De nieuwste abonnementsvorm moet je nadrukkelijk om vragen.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

Ik denk dat jij de optie krijgt om het bestaande abonnement te verlengen of heb je al het tv+abonnement? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Ik heb al een tv+internet abonnement. Die wil ik verlengen. Voor exact het zelfde product betaal ik een paar euro meer dan nieuwe klanten.

Enige verschil wat ik zie is de naam van het product. Maar dat zouden ze prima moeten kunnen omzetten

nogmaals, het gaat om een paar euro maar het klopt voor mijn gevoel gewoon niet

• November 6, 2025

Het klopt wel. De prijs van jouw abonnement gaat jaarlijks omhoog door de inflatiecorrectie. Staat in de algemene voorwaarden. 

Als jij je abonnement verlengd, dan verlengd je gewoon je huidige abonnement met behoud van dezelfde prijs. Het is gewoon zo door KPN bedoelt dat jij meer betaald dan een nieuwe klant. 

Als jij de nieuwste abonnementsvorm/propositie met nieuwe prijs wil, dan moet je bellen en zeggen dat je over wilt naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Als je niet krijg wat je wil: overstappen. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

Als ik het goed zie heeft ts al de nieuwste abonnementsvorm. Dan zit er niks anders op dan van dit aanbod gebruik te maken. Let op je gaat dan wel weer een jaar of twee jaars abonnement aan. Ik doe het niet want de providermarkt is volop in beweging....

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Het klopt wel. De prijs van jouw abonnement gaat jaarlijks omhoog door de inflatiecorrectie. Staat in de algemene voorwaarden. 

Als jij je abonnement verlengd, dan verlengd je gewoon je huidige abonnement met behoud van dezelfde prijs. Het is gewoon zo door KPN bedoelt dat jij meer betaald dan een nieuwe klant. 

Als jij de nieuwste abonnementsvorm/propositie met nieuwe prijs wil, dan moet je bellen en zeggen dat je over wilt naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Als je niet krijg wat je wil: overstappen. 

Ik sluit bij verlengen toch opnieuw een contract af? Zou dan niet de basisprijs weer gelijk moeten worden getrokken met de actuele basisprijs zoals nieuwe klanten die hebben?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 6, 2025

Jij bent géén nieuwe klant. Dus nee! 

• Antwoord
  • November 6, 2025

Vroeger was dat zo. Met mobiele abonnementen is dat nog steeds zo. Bij thuisabonnementen is dat al jaren niet meer zo. De nieuwste abonnementsvorm moet je nadrukkelijk om vragen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

thanks voor de reply! Ik waag er nog 1 telefoontje aan en anders maar gewoon verlengen! Die €1.73 ga ik ook niet stuk van, was vooral benieuwd 😅

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

Je hoeft niet te verlengen!! Het abonnement loopt gewoon door en wordt/is maandelijks opzegbaar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Je hoeft niet te verlengen!! Het abonnement loopt gewoon door en wordt/is maandelijks opzegbaar.

ja precies, maakt in dit geval bar weinig uit! Thanks 🙏