Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn factuur hoger dan afgesproken?

• May 15, 2025
  • 7 reacties
  • 68 keer bekeken

Mijn factuurbedrag (54-56 euro) voor mobiel bellen komt niet overeen met mijn verwachte abonnementskosten voor onbeperkt data, minuten en SMS (minder dan de helft). 

Ik zit langere tijd in het buitenland en er zijn kosten verbonden aan gebeld worden. Ik zou daarom graag antwoord krijgen op mijn vraag, bijvoorbeeld via e-mail of hier op het forum. 

Alvast dank! 

Beste antwoord door Marlon92

Wat staat er op je factuur 2de pagina? Heb je daar al naar gekeken? 

Onbeperkt bellen en sms'en in alleen in de EU voor zover ik weet. Elders moet je gewoon betalen dacht ik. Waar zit je in het buitenland? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Antwoord
  • May 15, 2025

Wat staat er op je factuur 2de pagina? Heb je daar al naar gekeken? 

Onbeperkt bellen en sms'en in alleen in de EU voor zover ik weet. Elders moet je gewoon betalen dacht ik. Waar zit je in het buitenland? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2025

@Marlon92 Ik zie abonnementskosten en verbruik. Dacht wacht het een maandje af (dit is maand twee) maar bedrag blijft aanzienlijk hoger en lijkt dus niet te maken te hebben met aansluitkosten oid. 

Hier gebruik ik uiteraard een e-sim en zet ik roaming geheel uit. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 15, 2025

Hallo ​@Traiectum ,

Het aantal vrije GB's zijn mede afhankelijk van in in welk land je zit. 

Unlimited abonnementen 2025

In 2025 zijn er nieuwe Unlimited abonnement geïntroduceerd. Er zijn nu vier verschillende soorten Unlimited abonnementen.

Abonnement SuperUnlimited+ SuperUnlimited Unlimited400 Unlimited50
Download snelheid 1000 Mbit/s 600 Mbit/s 400 Mbit/s 50 Mbit/s
Upload snelheid 200 Mbit/s 200 Mbit/s 150 Mbit/s 20 Mbit/s
MB's delen 100 GB 75 GB 50 GB 40 GB
Binnen Europa 100 GB 75 GB 50 GB 40 GB
Buiten Europa* 25 GB - - -

* Met SuperUnlimited+ heb je 25 GB om te gebruiken in de VS, Canada, Turkije, Marokko, het Caribische deel van Nederland en Suriname.

bron: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2025

@Noordzee Dank voor de reactie! In dit geval betreft het gebruik uitsluitend in NL gedurende de maanden maart en april, zonder data delen. Verwijst de kolom binnen Europa naar gebruik in EU-landen excl. of incl. NL? Ik ben in de veronderstelling dat unlimited ook daadwerkelijk onbeperkt betekent, maar misschien zit ik ernaast.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 15, 2025

Geldt onbeperkt bellen ook voor betaalde nummers en servicenummers?

Met je abonnement kun je onbeperkt bellen naar gratis nummers (0800, 088). Ook is onbeperkt bellen inclusief bellen naar betaalde informatienummers (090x, 18xy, 084, 087), maar bij deze nummers is het zonder de extra kosten die bij deze dienst genoemd worden.

• May 15, 2025

@Marlon92 Ik zie abonnementskosten en verbruik.

Dat is pagina 1 van de factuur. 

Kijk op pagina 2.

Daar staat alles tot in detail op.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Traiectum! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al wat hulp hebt gekregen. 

Heb je inmiddels duidelijkheid kunnen krijgen via je factuur? Zo niet, zou je hier dan een foto willen plaatsen van de tweede pagina van je factuur?
Poets hierbij wel eventuele privégegevens weg. Dan kunnen we met je meekijken. 🙂