Skip to main content
Vraag

Waarom is mijn factuur ineens €11 hoger?

• April 10, 2026
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Mijn voorgaande facturen waren €56 euro
Nu ineens €67.03

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2026

Hallo ​@Rutger1990 ,

Jij betaalt nu (sinds 6 maart 2026) voor Netflix Standaard maar je krijgt een vergoeding (Combivoordeel) op basis van Netflix Basic. Per saldo betaal je dan zes euro per maand. In deze factuur is het met terugwerkende kracht vanaf 6 maart 2026 verrekend. 

Vanaf volgende maand zal jouw maandelijkse factuur 62,00 zijn.

• Wijsgeer
  • April 10, 2026

@Rutger1990 ,

Vanaf 23 april 2026 verandert Netflix Standaard bij Combivoordeel: bij Netflix Standaard geldt vanaf dan een bijbetaling van 3 euro per maand. Wil je dit niet? Dan hoef je niets te doen. We zetten je over naar Netflix Basic, zodat je geen onverwachte kosten krijgt.

Dus als je Netflix Standaard zou behouden zou je 56 + 3 = 59 euro gaan betalen.

Doe je niks dan ga je over naar Netflix Basic (dat is wel gratis) en zou er niets moeten veranderen en dan blijft je bedrag 56 euro.

Waarschijnlijk heb jij niks gedaan en ga je dus naar Basic (of heb je Basic zelf gekozen?)

Als ik de nieuwe factuur zie gaat er iets mis met de overgang van Basic naar Standaard. Daar staat de korting op Netflix standaard op 13.41 maar zonder min teken! Dus wordt de korting opgeteld ipv afgetrokken. Misschien dat er een verklaring voor is maar ik begrijp het niet.

Ik zie nu ook dat de kosten van Netflix Basic er niet opstaan, alleen de korting ervan (9,99 euro). Kortom, vrij onduidelijk allemaal.

3 euro betalen voor Netflix Standaard

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2026

Ik heb nu zelf Netflix teruggezet naar Basic

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2026

Dat scheelt jou vanaf nu dan 6,00 per maand. 

• Wijsgeer
  • April 10, 2026

@Noordzee , volgens mij blijft ​@Rutger1990 56 euro betalen zoals hij gewend was omdat Netflix Basic gratis is bij combivoordelen. 

Hij zou 59 euro moeten betalen indien hij Netflix Standaard zou houden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2026

@Noordzee , volgens mij blijft ​@Rutger1990 56 euro betalen zoals hij gewend was omdat Netflix Basic gratis is bij combivoordelen. 

Hij zou 59 euro moeten betalen indien hij Netflix Standaard zou houden.

@Edu2020 

Op het overzicht van 1 april 2026 t/m 30 april 2026 kun je zien:

Netflix Standaard 15,99

Korting Netflix Basic  9,99 

Een verschil van 6,00

Waar jij op doelt, is een aangekondigde wijziging vanaf 23 april 2026. Dat is heel wat anders. In deze situatie is er iets veranderd in het abonnement op 6 maart 2026. Waarschijnlijk had hij toen Netflix Basic juist aangepast naar Netflix Standaard.

En dat heeft hij nu weer teruggezet.

.

Dat klopt, ik schreef: 

Hallo ​@Rutger1990 ,

Jij betaalt nu (sinds 6 maart 2026) voor Netflix Standaard maar je krijgt een vergoeding (Combivoordeel) op basis van Netflix Basic. Per saldo betaal je dan zes euro per maand. In deze factuur is het met terugwerkende kracht vanaf 6 maart 2026 verrekend. 

Vanaf volgende maand zal jouw maandelijkse factuur 62,00 zijn.

Maar omdat hij het nu weer teruggezet heeft, wordt het weer 62,00 - 6,00 = 56,00.

• Wijsgeer
  • April 10, 2026

@Noordzee , oké, dan begrijp ik je weer.