Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn oudere abonnement duurder dan de huidige abonnementen?

• January 10, 2025
  • 4 reacties
  • 163 keer bekeken

Ben al een tijd, dus jaren, lid, mijn glasvezelabonnement is destijds door KPN overgenomen omdat de vorige provider door hen opgekocht werd. Dat glasvezel ligt er dus al heel lang hier. De overname gaf gedoe, omdat mijn internet er een tijd uitlag, maar dat werd uiteindelijk na een tijd opgelost. Verder is het stabiel, dat is voor mij belangrijk. Wat mij stoort is dat ik als oude abonnee veel meer betaal dan nieuwe klanten en er zelfs extra een bedrag per maand op mijn factuur staat voor 100Mb snel internet, terwijl dat glasvezel er gewoon ligt en al snel van zichzelf is. Ik ben nu per maand iets meer dan 74 euro kwijt incl vast bellen onbeperkt. Als ik een nieuwe klant zou zijn wordt er per maand voor glasvezel veel minder(meer dan een tientje)  in rekening gebracht voor glasvezel. Op de een of andere manier voelt dat niet helemaal eerlijk. Kunnen jullie hier duidelijkheid in brengen waarom dit zoveel scheelt? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@MarionLouise ,

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Je betaalt dan dezelfde prijzen als nieuwe klanten gaan doen (na een eventuele tijdelijke korting.) Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 10, 2025

Omdat u waarschijnlijk jaarlijks een inflatiecorrectie ontvangt waardoor het elk jaar een beetje duurder wordt. U kunt altijd weer verlengen en daardoor naar dezelfde prijs gaan als iedereen. Dus doe een berekening en verleng online of bel met kpn via 0800-0402.

• Auteur
  • Topper
  • January 10, 2025

Bedankt, maar wat u zegt klopt niet helaas. Als ik online verleng, wat ik straks zag, krijg ik afhankelijk van wat ik kies even korting, maar daarna weer de volle prijs. Die ligt echt ruim een tientje tot 15 euro boven wat nieuwe abonnees betalen. Enfin, blijkbaar hoort dat dan erbij als je oude klant bent, maar niet helemaal correct. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Hallo ​@MarionLouise ,

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Je betaalt dan dezelfde prijzen als nieuwe klanten gaan doen (na een eventuele tijdelijke korting.) Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Topper
  • January 10, 2025

Dank, ik ben inmiddels via de klantenservice hierover ingelicht en heb e.e.a. aangepast. Ik bleek al jaren uit contract te zijn en alles liep stilzwijgend door. Weer wat geleerd. Heb nu een aanbod met korting dat ik beter vind.