Skip to main content
Beantwoord

Waarom is nieuw abonnement goedkoper dan huidige en krijg ik geen welkomstcadeau?

• August 13, 2026
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb als abbo nu:

Internet 100mbit      47.06

KPN TV + met box   12.75

Pluspakket                Gratis want ook mobiele abbo's

ESPN                         Gratis want extra pakket

Opnemen                  Gratis zat bij abbo

Service Plus                Gratis, maar wat het is weet ik niet.

Dit kost mij 59,81

Als ik kijk voor een nieuw abbo krijg ik:

Internet 200mbit      45.00

KPN TV + met box   12.75

Pluspakket                Gratis want ook mobiele abbo's

ESPN                         Gratis want extra pakket

Dit kost mij 57.75

Dan ben ik dus 2 euro goedkoper voor hetzelfde en dan heb ik het nog niet over het welkomscadeau of korting voor nieuwe klanten. 

Nu ben ik natuurlijk gaan bellen en krijg aangeboden. Hetzelfde pakket, maar dan 2 jaar verlengen en 12 maanden 10 euro korting. 

Of ze passen mijn internet aan naar 200mbit voor 45 euro, maar dan krijg ik niet de 12 maanden korting.

Dus ik krijg of 120 euro voor 2 jaar contract of 24 euro.

Dat terwijl nieuw klanten voor hetzelfde abbo! een TV (649 euro korting) of 261 euro korting (12mnd * 21,75)

Beste antwoord door Noordzee

Goedemorgen ​@FlubNL ,

Wat jij wilt, is gewoon mogelijk in combinatie met een verlenging van één jaar.

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Je krijgt dan (per direct) 200 Mbit/s voor 45,00 per maand.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2026

Hallo ​@FlubNL ,

De korting voor nieuwe klanten ga jij als bestaande abonnee niet krijgen. Die aanbieding is alleen voor ……….. nieuwe klanten. 

Je hebt dus de keuze uit o.a. die twee genoemde verlengingsaanbiedingen of je doet niets en je laat jouw huidige abonnement ongewijzigd doorlopen. Verlengen is namelijk niet verplicht. Aan jou de keuze. 

(Zelf heb ik onlangs gekozen om te verlengen met één jaar, dat kan ook nog. Dan is de korting wat lager, maar dan kun je volgend jaar mogelijk weer profiteren van een nieuw verlengingsvoorstel.) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Beste ​@Noordzee , 

Ik denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen waar het om gaat. De kortingen voor nieuwe klanten snap ik. Daar heb ik geen recht op, want ik ben geen nieuwe klant.

Ik vraag mij alleen af wat anderen vinden van en misschien een idee hebben om het aanpassen.

Om het korte te beschrijven. Ik heb 100mbit internet voor 47 euro. Nieuwe klanten krijgen 200mbit voor 45. Ik wil dat ook aanpassen, maar dat kan niet. Of KPN past het aan naar 200mbit, maar dan heb ik weer 2 jaar contract. Of ze passen het niet aan en dan krijg ik 12 x 10 euro korting, en ook 2 jaar contract. 

2jarig contract is voor zo'n aanpassing wel heel lang. Als ik het nu zelf omzet, vanuit de kpn app, naar 200mbit kost het mij 8,32 meer per maand. 😲

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 17, 2026

Goedemorgen ​@FlubNL ,

Wat jij wilt, is gewoon mogelijk in combinatie met een verlenging van één jaar.

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Je krijgt dan (per direct) 200 Mbit/s voor 45,00 per maand.