Skip to main content
Beantwoord

Waarom is Youfone goedkoper?

• January 24, 2026
  • 20 reacties
  • 203 keer bekeken

Waarom is een gewoon internetabonnement bij Youfone €10 goedkoper per maand dan bij kpn

Beste antwoord door Ik_Combineer

En voor die 4 euro verschil heb je een provider welke zijn eigen infra beheert, 24/7 klantenservice heeft, eigen monteurs heeft, hun software zelf hebben ontwikkeld, installatiegarantie en nog veel meer...

20 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 24, 2026

Wat is een gewoon internetabonnement bij Youfone? Daarnaast bepaalt elke aanbieder/provider eigen tarieven. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 24, 2026

Hallo ​@Leen Forester ,

Dat is niet zo. Ik zie dat het goedkoopste abonnement daar 38,50 kost. Je moet uiteraard de normale prijs met elkaar vergelijken en niet de prijs voor nieuwe klanten die een tijdelijke korting krijgen. Bij KPN is het goedkoopste abonnement 42,50.

https://www.youfone.nl/thuis/internet

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 24, 2026

En voor die 4 euro verschil heb je een provider welke zijn eigen infra beheert, 24/7 klantenservice heeft, eigen monteurs heeft, hun software zelf hebben ontwikkeld, installatiegarantie en nog veel meer...

• January 24, 2026

Waarom is een gewoon internetabonnement bij Youfone €10 goedkoper per maand dan bij kpn

Omdat da gewoon een andere provider is. Dat mag toch? Dat een andere provider goedkoper is? Wat is daar bijzonder aan? Waarom vraag je dit?

JanD
Superuser
  • January 24, 2026

Beste ​@Leen Forester een 100/100Mbit/s abo kost bij YouFone €39 en bij KPN €42,50, dat is maar 3,50 verschil per maand.

YouFone is een budgetfirma, toevallig wel 100% dochter van KPN, maar dat staat er ver  los van.

KPN is een premium provider met de bijbehorende service zoals ​@Ik_Combineer ook al aan geeft.

Dis ik weet niet waar jij die 10 euro verschil vandaan haalt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 24, 2026

Daarom mijn vraag aan ​@Leen Forester wat een gewoon internetabonnement is bij Youfone. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2026

Hetzelfde abonnement kost bij kpn €52,50. Terwijl Youfone onderdeel van kpn is🤷🏼‍♂️

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 24, 2026

Ja, en? Elke provider hanteert eigen tarieven. Het maakt totaal niets uit of het een onderdeel van een ander is. Heb je het over het Glasvezel 200 abonnement, per maand € 42,50 bij Youfone?

Ik ga nu verder alleen maar lezen, aangezien je bepaalde informatie niet direct vermeldt. Geen zin om die uit je te trekken. Succes verder! 

• January 24, 2026

Hetzelfde abonnement kost bij kpn €52,50. Terwijl Youfone onderdeel van kpn is🤷🏼‍♂️

SIMYO is ook een onderdeel van KPN. Maar in veel situaties ook veel goedkoper dan de mobiele abonnementen van KPN. Als het jou past, stap dan gewoon over.

Ik vermoed dat youfone geen emaildienst heeft. En als je er ook tv bij neemt, dan kan je daar ook verassingen tegen komen. Misschien kan je niet terug kijken. Of maar een beperkt aantal zenders. Of je moet extra betalen. Of ze hebben geen app op de tv/smartfoon ofzo. Het kan allemaal. 

Op het forum van tweakers.net kom je verschillende topics tegen waarin allerlei providers besproken worden. Want, er zijn wel kleine verschillen. Die ik helaas niet zo paraat heb. Het zou misschien voor een site als TotaalTV leuk zijn om een gedetailleerd overzicht te maken van al die kleine verschillen tussen providers. En dat ook actueel te houden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 24, 2026

Het 200 Mbps abonnement kost onder de huidige propositie € 43,50 bij kpn. ​@Leen Forester .

Echter heb jij nog een ouder abonnement en daardoor staat het duurder in je MijnKPN. 

BTW Youfone biedt geen vast bellen voor nieuwe klanten. 

Het huidige prijsniveau bij kpn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Het gaat niet over €4,00 maar over €10,00. 
per jaar is dat €120 en na 10 jaar €1200!!

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Waar haal jij de €52,50 vandaan?

Zoals je in bovenstaande posts ziet is 200/200 bij KPN €43,50. Geeft ie bij jou wat anders aan?
€52,50 is voor 1000/1000. Maar dat kun je bij Youfone niet krijgen.

• January 26, 2026

... hun software zelf hebben ontwikkeld ...

Bedoel je hier de firmware op de modems en WiFi punten mee?

Dat noem ik niet echt een pluspunt...

• January 26, 2026

Het gaat niet over €4,00 maar over €10,00. 
per jaar is dat €120 en na 10 jaar €1200!!

Dan ga jij toch naar youfone? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Hoi ​@Leen Forester 

Je hebt m'n reactie wel geliked, maar duidelijk totaal niet (goed) gelezen of begrepen. 

Nogmaals 

Youfone 200 mbps = € 42,50

KPN 200 Mbps = € 43,50

Absoluut geen € 10 verschil maar € 1 verschil 

kpn anno nu

Youfone gaat niet verder dan 200/200. En biedt geen vast bellen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Hoi ​@Leen Forester 

Je hebt m'n reactie wel geliked, maar duidelijk totaal niet (goed) gelezen of begrepen. 

Nogmaals 

Youfone 200 mbps = € 42,50

KPN 200 Mbps = € 43,50

Absoluut geen € 10 verschil maar € 1 verschil 

kpn anno nu

Dit is mijn aanbod van kpn. Ik heb je reactie een like gegeven omdat het een duidelijke en serieuze reactie was. Dat in tegenstelling tot anderen🙈. 

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

"Internet thuis instap" is een oude abonnementsvorm. Heb jij daar momenteel TV bij?

Zo niet, dan kun je gewoon KPN bellen voor die andere (huidige) vorm en ben je ook goedkoper uit (€43,50). En misschien krijg je nog extra korting ook.

Als je wel TV hebt, dan moet je die bij Youfone er natuurlijk ook bij tellen (wat aan het schuifje te zien volgens mij niet is gedaan).

In ieder geval is die verlenging niet interessant. Maar je moet de prijs dus niet met een oud abonnement vergelijken (zelfs niet met die verlenging altijd) maar met de nieuwe prijzen.

(Ps. Wij konden natuurlijk niet zien wat voor (slechte) 'aanbieding' jij gekregen had, als dit alleen om internet gaat).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Oh. Maar dat is als je je huidige abonnement verlengd ​​​​​​. 

Dat moet je dus niet doen geven we al de hele tijd aan.

Wat je wel moet doen is vernieuwen naar de huidige propositie (zie m'n prijsschema). Dan ben je dus goedkoper uit dan met verlengen!

I hope you got it now.

• January 26, 2026

Heel vreemd sinds Youfone volledig KPN dochter is, gaat het hard achteruit. In 2019 werdt er nog 500 Mb geleverd via glasvezel. En eerlijk gezegd zijn het niet eens budget prijzen dus de eerder gemaakte opmerking over een budget firma gaat echt niet op. Hooguit voor hun mobiele abonnementen.

Terzijde kan Youfone goedkoper zijn, omdat ze minder personeel hebben, minder kantoren en dergelijke.  En omdat ze van een goed netwerk gebruik maken kan dat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

"Internet thuis instap" is een oude abonnementsvorm. Heb jij daar momenteel TV bij?

Zo niet, dan kun je gewoon KPN bellen voor die andere (huidige) vorm en ben je ook goedkoper uit (€43,50). En misschien krijg je nog extra korting ook.

Als je wel TV hebt, dan moet je die bij Youfone er natuurlijk ook bij tellen (wat aan het schuifje te zien volgens mij niet is gedaan).

In ieder geval is die verlenging niet interessant. Maar je moet de prijs dus niet met een oud abonnement vergelijken (zelfs niet met die verlenging altijd) maar met de nieuwe prijzen.

(Ps. Wij konden natuurlijk niet zien wat voor (slechte) 'aanbieding' jij gekregen had, als dit alleen om internet gaat).

Bedankt voor de tip👍🏻. Ik ga ze morgen eens proberen te bereiken per telefoon. 
Ik heb idd geen tv en ook geen vaste telefoon meer.