Skip to main content
Vraag

Waarom krijg ik een looptijd van 12 maanden bij een verhuizing?

• July 4, 2026
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

Goedemiddag,

Terwijl ik op de KPN-website mijn verhuizing aan het doorgeven was, viel mij op dat er onder het product ‘KPN Internet’ een looptijd van 12 maanden staat.

Ik ben al enkele jaren abonnee van KPN met een maandelijks opzegbaar abonnement, dus lijkt het mij heel onlogisch dat het abonnement dan opeens niet meer maandelijks opzegbaar is. Sterker nog, dan zou er volgens de eigen voorwaarden van KPN een verlengaanbod van toepassing zijn (inclusief korting) maar die wordt ook niet berekend.

Hoe zit dit? Ik dacht dat de voorwaarden gewoon 1-op-1 zouden overgaan naar het nieuwe adres.

Groet,

CC.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@CorpusCallosum 

Welkom op de community van KPN.

Bij een verhuizing van je oude adres naar je nieuwe adres veranderd er niets aan de huidige duur van je overeenkomst bij KPN.
Dus als je nu een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, verander daar dus niets aan.

Het enige wat gebeurd is het omzetten van je internetverbinding van je oude adres naar je nieuwe adres, en een stuk administratie binnen de systemen van KPN.

Het staat trouwens ook op de website van KPN (al is het even zoeken):

Verandert mijn contract bij een verhuizing?

Nee, je contract blijft hetzelfde.
Behalve als je zelf iets wil veranderen natuurlijk. 

Die 12 maanden die vermeld worden, zou te maken kunnen hebben bij het feit dat je ten tijde dat je klant bij KPN werd, een internet abonnement hebt kozen voor de duur van 1 jaar.
Maar bij een verhuizing, ga je dus niet een nieuwe jaarcontract aan, daarvoor zou jezelf het moeten verlengen als je dat zou willen.