Skip to main content

Waarom krijg ik maar €100 cadeau bij een verlenging?

• June 4, 2026
  • 12 reacties
  • 113 keer bekeken

Waarom krijg ik als verleng cadeau 100 euro en een nieuwe klant een tv ter waarde van 649 euro? Niet echt aardig na zo lang klant te zijn.

12 reacties

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Omdat providers met grote cadeaus nieuwe klanten proberen te lokken en jij bent al klant.

Zo werken alle providers. Veel klanten vinden het lastig of te veel moeite om over te stappen. Dus waarom zou een provider de meeste klanten een groot cadeau moeten geven als ze toch niet overstappen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2026

Dus overstappen….

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Dus overstappen….

Als je een cadeau wil is dat inderdaad de enige optie. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 4, 2026

100 euro? dat is een royale verlengbonus ​@Ingrid R 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2026

Het is wel een keer klaar om uitgemolken te worden….

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 4, 2026

Je wordt niet uitgemolken hoor. Je betaalt voor een dienst en als je die niet meer wil stop je er mee.  Zo simpel is het 😉. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 4, 2026

Dus overstappen….

Ja. Geen woorden, maar daden!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2026

Duidelijk, ze willen me niet.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 4, 2026

Welkomstcadeaus als TV’s of Game Consoles worden alléén verstrekt aan nieuwe abonnees.

Als men een half jaar geen abonnee is geweest, dan wordt je weer gezien als nieuwe klant en kan men gebruik maken van de dan geldende welkomstaanbiedingen. Daarmee wordt ‘provider hoppen’ aantrekkelijker gemaakt dan blijven, loyaliteit wordt minder gewaardeerd. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 4, 2026

Duidelijk, ze willen me niet.

Jawel hoor, je hebt een verlengaanbod gekregen. Ze hadden je ook niets  kunnen aanbieden. Beter iets dan niets.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ingrid R, welkom bij de community!

Ik snap dat dit oneerlijk kan voelen. Tegelijkertijd hebben alle bestaande klanten ooit ook als nieuwe klant een vorm van welkomstactie of welkomstaanbod gekregen. De huidige welkomstacties zijn bedoeld om nieuwe klanten kennis te laten maken met KPN, waardoor deze kunnen verschillen van de aanbiedingen die bij een verlenging gelden.

Dat betekent overigens niet dat bestaande klanten niet gewaardeerd worden. Zo zijn er verlengaanbiedingen, klantvoordelen en voordelen via Combivoordeel voor klanten die meerdere diensten bij KPN afnemen.

Het kan daarom zeker de moeite waard zijn om eens te kijken welke voordelen voor jou beschikbaar zijn. Wie weet zitten daar nog leuke deals of extra voordelen tussen waar je gebruik van kunt maken. 🙂

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 5, 2026

Hoi ​@Ingrid R, welkom bij de community!

Tegelijkertijd hebben alle bestaande klanten ooit ook als nieuwe klant een vorm van welkomstactie of welkomstaanbod gekregen.

Dat fabeltje is wel erg hardnekkig, neem maar van mij aan dat zoiets ruim 25 jaar geleden absoluut niet het geval was, sterker nog, destijds moest je een aanzienlijk bedrag betalen voor het installatiepakket.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat die zogenaamde “welkomstcadeaus”, welke feitelijk door de huidige klanten betaald worden, eigenlijk onder “omkoping en steekpenningen” vallen en voor alle aanbieders wettelijk verboden zouden moeten worden.

(zo, dat lucht weer even op 🤗)