Skip to main content
Beantwoord

Waarom kwantiteit boven loyaliteit? Vaste klanten krijgen minder korting bij verlengen contract

• August 26, 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Zojuist gesproken met een medewerker gezien nieuwe klanten een ipad krijgen, 4x zo snel internet en ook nog eens 4 euro per maand goedkoper uit zijn dan mijn huidige abonnement.  Mevrouw van de klantenservice gaf aan dat ze 3 maanden 5 euro korting kunnen geven.. Hier ben ik dan al klant sinds 2018.. Uiteindelijk gevraagd of ik dan opnieuw klant kan worden, dit kan maar dan heb ik wel een maand geen internet. Hier voel ik me als loyale klant gepest. 

Uiteindelijk gevraagd of ik dan bij een eventuele overstap naar Ziggo geen maand zonder internet zit en ze gaf hier aan dat het inderdaad wijsheid is om eens in de zoveel tijd over te stappen. Sorry maar wat is dit voor klantenservice? Is kwantiteit dan echt belangrijker dan loyaliteit en kwaliteit?

Beste antwoord door Joep1965

U komt inderdaad niet in aanmerking voor het welkomstcadeau. Dan moet u namelijk 6 maanden geen klant zijn geweest. U kunt wel over naar de nieuwe abonnementsvorm als u contractvrij bent. Dan bent u iets voordeliger uit. U kunt aan de medewerker vragen of u over kunt naar het tv+abonnement. Een ipad krijgt u uiteraard niet want dan zouden alle vaste klanten een ipad moeten krijgen en dat is onbetaalbaar. 

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 26, 2025

U komt inderdaad niet in aanmerking voor het welkomstcadeau. Dan moet u namelijk 6 maanden geen klant zijn geweest. U kunt wel over naar de nieuwe abonnementsvorm als u contractvrij bent. Dan bent u iets voordeliger uit. U kunt aan de medewerker vragen of u over kunt naar het tv+abonnement. Een ipad krijgt u uiteraard niet want dan zouden alle vaste klanten een ipad moeten krijgen en dat is onbetaalbaar. 

• August 26, 2025

En als je overstapt naar de nieuwste abonnementsvorm, dan kan je ook die "4x zo snel internet" krijgen. Als dat bij jouw beschikbaar is tenminste. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@vd Oever, welkom op de community. Welkomstcadeau's zijn inderdaad alleen voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten die willen vernieuwen. Zoals Joep al noemt kan je wel kijken of je naar een nieuwe abonnementsvorm over kan, en daarmee per maand wat goedkoper uit kunt zijn. Als je dat wilt bekijken kan je het beste een terugbelafspraak maken via onze site.