Skip to main content
Beantwoord

Waarom moet ik mijn facturen zelf downloaden?

• January 9, 2025
  • 14 reacties
  • 198 keer bekeken

Waarom moet ik drie keer per maand een factuur zelf gaan downloaden van de kpn-site?
Waarom kan KPN ze niet naar me mailen?
Ik vind dit een heel slecht service-level.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Henkie44, voor de consumentenmarkt sturen we de facturen inderdaad niet meer per mail. Dat is zoals Jan al noemde vanwege de veiligheid. Er zijn spammers geweest die neppe pdf bestanden met hun mail meestuurden, waardoor onze klanten risico liepen. Dat willen we natuurlijk niet. Door ze in de MijnKPN app vindbaar te maken valt dat risico weg. Als je een zakelijk pakket hebt weet ik niet hoe ze dat doen, daarvoor kan je het beste contact opnemen met de zakelijke collega's.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 9, 2025

Beste ​@Henkie44 beleid van KPN.

Voor een paar jaar terug stuurde KPN een mail met als bijlage de factuur.

Daar is men mee gestopt onder het mom van ‘i.v.m. de veiligheid’😎

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2025

Ja, maar dat is een drogreden. Ik vind het belachelijk. Bij de meeste bedrijven worden de facturen rechtstreeks naar de inbox van mijn boekhoudprogramma gestuurd. Waarom zou dat KPN dat niet kunnen doen?

Daarbij heb ik drie producten op 1 adres voor hetzelfde bedrijf. Waarom moet ik daar 3 keer een aparte factuur voor krijgen? Dat moet toch gewoon op 1 factuur kunnen?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 9, 2025

Beste ​@Henkie44 Don’t shoot the messenger.

Ik heb het ook niet bedacht en vind het ook waardeloos als consument en voor zakelijke klanten soms nog lastiger.

• January 9, 2025

Ik vind het ook belachelijk. Ik wil ook de facturen gewoon per bijlage hebben.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 9, 2025

Ja, maar dat is een drogreden. Ik vind het belachelijk. Bij de meeste bedrijven worden de facturen rechtstreeks naar de inbox van mijn boekhoudprogramma gestuurd. Waarom zou dat KPN dat niet kunnen doen?

Daarbij heb ik drie producten op 1 adres voor hetzelfde bedrijf. Waarom moet ik daar 3 keer een aparte factuur voor krijgen? Dat moet toch gewoon op 1 factuur kunnen?

Ik heb een oplossing voor je; neem een zakelijk pakket. KPN EEN kan 1 factuur op meerdere adressen en deze worden gewoon gemaild. Consumenten producten zijn eigenlijk niet geschikt voor mkb bedrijven. En kleinzakelijk is niet heel veel meer dan consumenten pakket met btw op de factuur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Ik heb een zakelijk pakket volgens de adviseur van KPN. Het pakket heet “kleinzakelijk voor een thuiskantoor”. Is dat dan bewust zo onhandig ingericht zodat ik wordt gestimuleerd om een KPN EEN pakket te nemen? Daarbij: Ik kan op de website niet vinden wat het verschil in tarief is. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 10, 2025

Hoi ​@Henkie44 
Dit is een klanten helpen klanten forum.
De snelste manier is om even te bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402 en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.

Zon- en feestdagen gesloten.

Ook kun je het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 10, 2025

Ik heb een zakelijk pakket volgens de adviseur van KPN. Het pakket heet “kleinzakelijk voor een thuiskantoor”. Is dat dan bewust zo onhandig ingericht zodat ik wordt gestimuleerd om een KPN EEN pakket te nemen? Daarbij: Ik kan op de website niet vinden wat het verschil in tarief is. 

Beste ​@Henkie44 neem dan even contact op met de zakelijke helpdesk via 0800 0403 en laat je adviseren.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2025

Welkom op de community ​@Henkie44, voor de consumentenmarkt sturen we de facturen inderdaad niet meer per mail. Dat is zoals Jan al noemde vanwege de veiligheid. Er zijn spammers geweest die neppe pdf bestanden met hun mail meestuurden, waardoor onze klanten risico liepen. Dat willen we natuurlijk niet. Door ze in de MijnKPN app vindbaar te maken valt dat risico weg. Als je een zakelijk pakket hebt weet ik niet hoe ze dat doen, daarvoor kan je het beste contact opnemen met de zakelijke collega's.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

We hebben een zakelijk pakket. Op naam van de BV. Kleinzakelijk heet dat. Ik heb gisteren even overlegd met de “zakelijke collega’s”. Ik kan inderdaad overstappen naar een MKB pakket. Maar dan ben ik per maand 160 euro kwijt ipv 105 euro. Dus dat is niet heel aantrekkelijk. 

Geen facturen sturen vanwege de veiligheid is een drogreden. Waarom kan je me dan wel een factuur sturen als ik het MKB-pakket neem? Is dat dan wel veilig?  

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 16, 2025

Beste ​@Henkie44 een klein zakelijk pakket is in de basis bedoeld voor ZZP’ers en kleine zelfstandigen, niet voor een een bedrijf als B.V.

Een MKB-pakket past, mijns inziens beter bij een B.V.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Nou Jan, dank voor je mening. Maar wij hebben dit pakket gekozen in gesprek met een adviseur van KPN. 

• January 16, 2025

Ik krijg van 1 mobiel abonnement de factuur nog steeds als bijlage. Dus het kan wel. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb even een paar berichten verwijderd omdat dat een discussie was die niet nodig was. We kunnen de factuur als bijlage niet meer aanzetten voor consumentenpakketten, dat het bij andere diensten wel kan staat daar los van.