Skip to main content
Vraag

Waarom toch 3 euro betalen voor Netflix standaard op de factuur 22 mei tot juni?

• May 24, 2026
  • 6 reacties
  • 72 keer bekeken

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe factuur binnen voor de maand 22 mei tot 21 juni. Deze is 3 euro meer vanwege Netflix standaard.

Eerder heb ik mailtjes ontvangen dat de prijs van mijn keuzevoordeel Netflix zou gaan veranderen. Vanaf 22 mei zou ik daar 3 euro voor moeten betalen tenzij ik niks zou doen dan zou het omgezet worden naar basic en bleef het gratis. Afgelopen vrijdag kreeg ik een mail waarin stond dat mijn Netflix verandert is vanaf 22 mei naar basis omdat er vanaf 23 april betaalt moet worden. Vervolgens heb ik nu de factuur voor 22 mei tot 21 juni en moet ik dus betalen voor Netflix die vanaf vrijdag 22 mei omgezet is naar basis.

Ik zou graag uitleg willen hierover. Hoe kan het dat we een mail krijgen dat het vanaf 22 mei ( dik gedrukt ook nog ) gaat veranderen in een betaalde versie, de klant niks hoeft te doen en automatisch omgezet worden naar basis als hij dat niet wilt en er dan vervolgens op 22 mei een mail komt dat het vanaf 23 april betaald is en het omgezet word omdat er niet voor gekozen is en er dan ook nog 3 euro ingehouden word op de factuur van 22 mei tot 21 juni?

Ik hoor ( lees ) het graag.

Mvg Brenda.

6 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 24, 2026

Welkom ​@Bmv.

Het is het beste om de klantenservice te bellen, zodat ze met je mee kunnen kijken en eventueel een credit kunnen verwerken. Medewerkers op het forum kunnen dit niet.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• Auteur
  • Topper
  • May 24, 2026

Bedankt voor de reactie. Ik ga ze bellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2026

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe factuur binnen voor de maand 22 mei tot 21 juni. Deze is 3 euro meer vanwege Netflix standaard.

Deze wijziging is per april al ingegaan / aangekondigd. En wordt dus per huidige factuur doorgevoerd. 

Je hebt gekozen om Netflix Standaard te behouden. Daardoor heb je nu € 3 extra op de factuur. 

(Volgens het onderste screenshot zou je nu Basic moeten hebben zonder dus de bijbetaling. Het is dus wat dubbel...)

Dit staat volkomen los van jaarlijkse prijsaanpassing per factuur juli.

Volgens de (nieuwe) voorwaarden mag kpn het hele jaar door een prijsaanpassing op een product doorvoeren als de inkoopprijs hoger wordt. Dit mag eenmaal per maand jaarrond. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 24, 2026

Deze wijziging is per april al ingegaan / aangekondigd. En wordt dus per huidige factuur doorgevoerd. 

Je hebt gekozen om Netflix Standaard te behouden. Daardoor heb je nu € 3 extra op de factuur. 

Volgens ​@Bmv heeft hij juist niks gekozen, dus zou hij automatisch om gegaan zijn naar de gratis variant zoals de screenshot ook aangeeft.

• Auteur
  • Topper
  • May 24, 2026

@PeterG vanaf 22 mei zou er betaalt moeten worden voor Netflix standaard. Als je niet akkoord wilde gaan hoefde je niks te doen want dan werd je vanaf 22 mei gewoon omgezet naar Netflix basis. Ik heb dus geen akkoord gegeven. Daarom kreeg ik dus 22 mei een mail dat het bij mij aangepast is echter in die mail schrijven ze ineens dat er vanaf 23 april betaalt moest worden wat dus niet klopt.

Inmiddels heb ik via messenger contact gehad. Dat er nu 3 euro betaalt moet worden ligt waarschijnlijk aan het feit dat de factuur door hun eerder opgemaakt is dan 22 mei toen de wijziging plaats vond. Ik kreeg de factuur vandaag pas binnen. Er zal dan volgende maand een correctie plaats moeten vinden.

Waarom ze ineens over 23 april praten in de wijzigings mail van 22 mei weet ik nog niet. Misschien is dat een foutje en dus toeval.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Bmv, goed dat je je vraag hier stelt en fijn om te zien dat je al zoveel hulp hebt gekregen. Ook dat je al contact hebt gehad via messenger! 

Dan zou het inderdaad op de volgende factuur rechtgetrokken moeten worden. Mocht die niet kloppen, trek hier dan gerust weer aan de bel. 🙂