Skip to main content
Beantwoord

Waarom zie ik extra verbruik in het buitenland, terwijl ik een databundel heb gekocht?

• July 26, 2025
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik zie extra verbruik MB s in het Buitenland. Terwijl ik een data bundel buitenland gekocht heb. Hoe kan dat? 

Beste antwoord door PeterG

Mogelijk op een veerboot, in vliegtuig. Daar zijn geen bundels voor. En dat netwerk is ook extreem duur.

Buiten bundel (abonnement of koopbundel) kun je het verbruik het beste op 0 zetten door bescherming aan sms’en naar 1266. Na ca. 1 à 2 minuten krijg je daar bevestiging van.

Zonder is het maximum 24 MB à € 2,50 (!) per MB.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 26, 2025

Mogelijk op een veerboot, in vliegtuig. Daar zijn geen bundels voor. En dat netwerk is ook extreem duur.

Buiten bundel (abonnement of koopbundel) kun je het verbruik het beste op 0 zetten door bescherming aan sms’en naar 1266. Na ca. 1 à 2 minuten krijg je daar bevestiging van.

Zonder is het maximum 24 MB à € 2,50 (!) per MB.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 30, 2025

Goedemorgen ​@Gabriellejm , welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht!

Kan het misschien zijn dat de bundel inmiddels helemaal is verbruikt? Dat zou een verklaring kunnen zijn. Ook wat ​@PeterG hierboven aangeeft kan ik in dit geval niet uitsluiten. Goede tip die ook nog wordt meegegeven, hopelijk heb je daar nog iets aan 🙏🏻 Mocht je hier nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het ons dan ook vooral weten, we denken graag met je mee :)