Skip to main content

Waarom zijn bestaande klanten zoveel duurder uit?

• October 23, 2025
  • 7 reacties
  • 201 keer bekeken

Ik was al mijn abonnementen aan het doorlopen en zodoende dus ook mijn KPN abonnement. In mijn account stond een verlengingsvoorstel dus ik wilde die vergelijken met andere opties. Verbazingwekkend genoeg kwam ik er toen achter dat je als nieuwe klant echt veel goedkoper uit bent dan als huidige klant. Ik heb het dan niet over de korting die je als nieuwe klant krijgt versus als verlengingsvoorstel, maar echt over het standaard bedrag zonder korting per maand. Op dit moment betaal ik €66,11 per maand. Als nieuwe klant zou ik €56 per maand betalen. Zelfs met de tijdelijke korting in het verlengingsvoorstel zou ik nog steeds meer betalen dan het standaard bedrag. Dat is toch heel raar?

October 23, 2025

Hallo ​@MarlotB ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. Je komt dan inderdaad uit op de lagere prijs die jij noemt. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 23, 2025

Beste ​@MarlotB als je contractvrij bent kunt je je abo om laten zetten, dus niet verlengen, naar het abo met de huidige tarieven, misschien met een tijdelijke korting, maar niet met een nieuweklantenbonus of korting.

Dus wat jij wilt, kan wel, mits je contractvrij bent.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 23, 2025

Hallo ​@MarlotB ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. Je komt dan inderdaad uit op de lagere prijs die jij noemt. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

De abonnementen waren vroeger bij aanvang al duurder. En dan daarna nog zoveel jaren de inflatiecorrectie. Tja.

Om op het nieuwe prijsniveau te komen je abonnement vernieuwen ​​​​​​. 

Je gaat dan ook naar de TV+ ontvanger. 

Dat kan telefonisch 0800-0402 of via

Dan is dit je aanvang qua prijzen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 23, 2025

Thanks voor de reacties! Voordat ik dit poste had ik iemand van de klantenservice aan de lijn die aangaf er niets mee te kunnen doen. Zie nu via de verlengshop dat het inderdaad wel kan en heb al KPN TV+ dus er verandert dan ook niets. Ga ik toch nog eens een keertje bellen. Blijf het los daarvan wel bijzonder vinden dat het zo’n groot verschil is en het verlengingsaanbod in mijn account dus ook duurder is dan de huidige abonnementen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 23, 2025

Thanks voor de reacties! Voordat ik dit poste had ik iemand van de klantenservice aan de lijn die aangaf er niets mee te kunnen doen. Zie nu via de verlengshop dat het inderdaad wel kan en heb al KPN TV+ dus er verandert dan ook niets. Ga ik toch nog eens een keertje bellen. Blijf het los daarvan wel bijzonder vinden dat het zo’n groot verschil is en het verlengingsaanbod in mijn account dus ook duurder is dan de huidige abonnementen.

Dan inderdaad even bellen. Vraag dan specifiek naar vernieuwen en dat je over wil naar 200 Mbit/s op basis van het huidige tarief. Als je contractvrij bent, dan werken er eraan mee.  (Zelf ook zo gedaan in juli 2025.) 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

Ah, je hebt nu dus Hussel, maar wel al met TV+.

Hopelijk kún je dan wel over naar het huidige internet+ abonnement. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 27, 2025

Hallo ​@MarlotB ,

Dan inderdaad even bellen. Vraag dan specifiek naar vernieuwen en dat je over wil naar 200 Mbit/s op basis van het huidige tarief. Als je contractvrij bent, dan werken er eraan mee.  (Zelf ook zo gedaan in juli 2025.) 

@MarlotB 

Is het nu gelukt via de klantenservice?