Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kan ik mijn welkomscadeau verwachten?

• July 14, 2026
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

Hallo,

Op 19 juni is mijn KPN Internet & TV-abonnement actief geworden. Bij het afsluiten van het abonnement heb ik gekozen voor de gratis tv als welkomstcadeau.

Inmiddels is het bijna een maand later, maar ik heb nog steeds geen e-mail met een Track & Trace of andere update over de levering ontvangen.

Zou iemand kunnen controleren wat de status is van mijn welkomstcadeau en wanneer ik de tv kan verwachten?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@BM Bram ,

Mijn abonnement is al twee weken actief, maar ik heb nog geen Track & Trace ontvangen. Wat nu?

Neem contact op met KPN. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

bron:

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 15, 2026

Hallo ​@BM Bram ,

Mijn abonnement is al twee weken actief, maar ik heb nog geen Track & Trace ontvangen. Wat nu?

Neem contact op met KPN. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

bron:

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@BM Bram, en welkom bij KPN! De link die Noordzee geeft helpt je hierbij al op weg. Heb je via die weg al contact gehad met ons of met onze partner? Is er daarbij meer duidelijkheid gekomen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2026

Zeker! Ik ben juist speciaal naar KPN overgestapt omdat bij het abonnement een mooie tv werd aangeboden die ik al langere tijd wilde hebben. Blijkbaar heeft jullie systeem echter automatisch een voucher voor een telefoonabonnement geselecteerd, terwijl ik heel duidelijk voor de tv heb gekozen.

Ik heb niet eens een mobiel abonnement op mijn adres staan, dus waarom zou ik dan voor zo’n voucher kiezen? De klantenservice geeft nu aan dat de tv niet in mijn contract vermeld staat en dat ik daardoor eigenlijk gewoon pech heb.

Ik vind dit erg teleurstellend. Voor zover ik weet, zit ik ook nog een jaar aan dit abonnement vast. Daardoor kan ik niet zomaar alles terugsturen en overstappen naar een provider die wél levert wat tijdens het afsluiten wordt aangeboden. Ik ben dan ook diep teleurgesteld in de manier waarop dit wordt afgehandeld.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2026

Wat ik ook vreemd vind, is dat mijn internet de vorige keer als geactiveerd stond, terwijl het nog niet werkte. Ik heb daar toen over gebeld en meteen gevraagd wanneer ik de tv zou ontvangen. Er werd mij verteld dat ik eerst de bedenktijd van twee weken moest afwachten en dat de tv daarna geleverd zou worden. Waarom is mij toen niet direct verteld dat er iets mis was gegaan en dat de tv helemaal niet bij mijn abonnement stond?

Jasper van KPN
Moderator

Dat is wel raar inderdaad, als je iets gekozen hebt verwacht je dat natuurlijk ook. Bij een bestelling krijg je ook altijd een bevestiging, waar in staat waar je akkoord mee gaat. Staat daar ook in dat je voor de voucher zou hebben gekozen, of staat daar wel de tv? Het is altijd belangrijk om die bevestiging goed door te lezen, en snel telefonisch contact op te nemen als er iets anders staat dan verwacht. Dat kan binnen 14 werkdagen na de verzenddatum van de bevestiging nog worden aangepast. Daarna kan het niet meer.

Op basis van wat je zegt lijkt dat te zijn wat er is gebeurd, ik heb geen gegevens van je dus met zekerheid kan ik het niet zeggen. Als dat het geval is kunnen we dat inderdaad ook niet meer veranderen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2026

Nou, ik heb dus alleen een e-mail van KPN ontvangen met informatie over mijn bestelling. Daarin stond nergens duidelijk vermeld welk welkomstcadeau of welke actie aan mijn abonnement was gekoppeld.

Ook in de e-mail dat mijn bestelling klaar was en op de factuur staat hier niets over. Ik heb dus geen bevestiging ontvangen waarin stond dat ik voor een voucher zou hebben gekozen. Daarnaast kan ik nergens een voucher terugvinden, niet in mijn e-mail en ook niet in de MijnKPN-app.

Daarom zou ik graag hulp willen bij het uitzoeken wat er precies is misgegaan. Ik heb tijdens het bestellen bewust voor de tv gekozen en heb hier later ook nog telefonisch naar gevraagd, waarbij mij is verteld dat ik eerst de bedenktijd moest afwachten en dat de tv daarna geleverd zou worden.

Jasper van KPN
Moderator

Na die mail hoort er nog een bevestiging te worden gestuurd waar het volledige overzicht in staat, dat kan worden nagekeken als je de belafspraak maakt die Noordzee eerder noemde. Via die weg kan dat het makkelijkste en snelste samen met jou worden nagekeken wat er naar je gestuurd is. En daar kan de voucher ook direct bekeken worden.