Skip to main content

Hallo, de bedenktijd is inmiddels voorbij, dus ik ben benieuwd wanneer ik de superwifi punt zal ontvangen. 

Alvast bedankt voor het nakijken. 

Hallo ​@Beltje ,

Ik heb gekozen voor de SuperWifi bij mijn nieuwe abonnement. Wanneer ontvang ik deze?

De SuperWifi punten worden samen met het installatiepakket verstuurd. Het installatiepakket ontvang je maximaal drie werkdagen voor de start van jouw abonnement.

Duurt het jou te lang? 

Je kunt dan het beste even contact zoeken met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Facebook en X zijn alternatieven. 

Vreemd,  ik dacht dat de sw punten pas 2 weken na activatie worden verstuurd. Lijkt mij ook logisch ivm oplichting enzo

Superwifi’s zitten altijd in de welkomstdoos, naast het modem en evt tv ontvanger(s).

Als die er niet bij zaten is er iets mis gegaan.

Dan zou ik even bellen met 0800 0402.

Je kan ook eerst even je overzicht van de bestelling nakijken of die Superwifi’s er überhaupt op staan. 

Dan is het of verkeerd besteld, of ze zijn niet geleverd.

Mijn ervaring met het SuperWiFi welkomstcadeau

Uiteindelijk is mijn situatie gelukkig opgelost, maar het ging niet helemaal vlekkeloos. Ik deel mijn ervaring hier zodat anderen er mogelijk iets aan hebben.

Wat was mijn situatie?

Ik ben in september 2024 overgestapt naar KPN en had een brief ontvangen met de aanbieding: een iPad óf 12 maanden lang €35 korting plus 1 gratis SuperWiFi-punt.

Tijdens mijn contact met de klantenservice werd er steeds gezegd: "U heeft voor de korting gekozen, daarom krijgt u geen welkomstcadeau." Gelukkig had ik de brief bewaard waarin duidelijk stond dat ik recht had op beide (korting én SuperWiFi). Dit heb ik in oktober telefonisch aangekaart. Na een lang gesprek kreeg ik het SuperWiFi-punt toegezegd. De medewerker zei dat deze na de bedenktijd zou worden toegestuurd, wat voor mij logisch klonk. Alles leek toen duidelijk vastgelegd.

Waar ging het mis?

Na een tijdje kreeg ik nog steeds geen bericht over de levering van het SuperWiFi-punt. Ik besloot contact op te nemen via Facebook Messenger. Hoewel ik snel reactie kreeg (zelfs op zondagavond), werd mij opnieuw verteld dat ik alleen voor de korting had gekozen en dus geen recht had op het cadeau.

Hier was ik natuurlijk niet tevreden mee, dus vanochtend heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice. Dit keer heb ik expliciet verwezen naar mijn eerdere contact in oktober, waarin alles vastgelegd zou zijn. Na een tijdje in de wacht te hebben gestaan, is er uiteindelijk een oplossing gevonden: het SuperWiFi-punt werd gefactureerd (en verstuurd) en direct weer gecrediteerd.

Eind goed, al goed?

Ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost, maar eerlijk gezegd vond ik het hele proces onnodig omslachtig en teleurstellend. Voor mij voelde dit als een wat valse start bij mijn overstap naar KPN. Ik heb aangegeven dat deze extra tijd en moeite zowel voor mij als voor KPN eigenlijk onnodig waren.

Tips voor anderen:

• Bewaar communicatie en brieven goed – Dit hielp mij enorm om mijn gelijk aan te tonen.
  • Wees volhardend – Als je het idee hebt dat je recht hebt op iets, blijf doorvragen en verwijs naar eerder contact.
  • Contact met kpn – Soms werkt bellen beter dan chatten.

Hopelijk kan deze ervaring anderen helpen als ze in een soortgelijke situatie terechtkomen!

Dank voor het delen van jouw ervaring ​@Beltje. De tips neem ik zeker mee richting mijn collega's binnen de KPN organisatie ter lering. 

Reageer