Skip to main content
Beantwoord

Wanneer krijg ik de inruilbonus van mijn oude toestel uitbetaald?

• October 9, 2025
  • 8 reacties
  • 280 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wanneer worden de extra euro’s uitgekeerd van de promotie actie nadat recommerce het geld heeft uitgekeerd van mijn ingeruilde telefoon?

recommerce heeft zijn deel uitbetaald

Beste antwoord door Sanne van KPN

ik heb gewoon een hekel aan bellen. Chatten prima, maar bellen nee. 😉

Héél herkenbaar. 😄 Hopelijk is het dan via één van de sociale media kanalen inmiddels gelukt. 

Ook even wat algemene info voor de handigheid. Bij een inruil bij Recommerce:

Het geld voor je oude telefoon staat na 8 kalenderdagen, vanaf het moment dat het pakje bij een afgiftepunt is ingeleverd, op de bankrekening.

• De uitbetaling van de extra waarde bij een inruil deal is niet gelijktijdig met de uitbetaling voor de oude telefoon.
  • Het goedkeuren van de aanvraag voor de extra inruilwaarde duurt maximaal 28 kalenderdagen waarna de uitbetaling plaatsvindt

Als die 28 kalenderdagen nog niet voorbij zijn kun je het dus ook nog even afwachten. 🙂

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 10, 2025

Hallo ​@josdavids ,

Dat weet alleen de klantenservice. Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 10, 2025

Ik zal de 2e optie nog even proberen. Ik ben niet mensenschuw, ik heb gewoon een hekel aan bellen. Chatten prima, maar bellen nee. 😉

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 11, 2025

ik heb gewoon een hekel aan bellen. Chatten prima, maar bellen nee. 😉

Héél herkenbaar. 😄 Hopelijk is het dan via één van de sociale media kanalen inmiddels gelukt. 

Ook even wat algemene info voor de handigheid. Bij een inruil bij Recommerce:

Het geld voor je oude telefoon staat na 8 kalenderdagen, vanaf het moment dat het pakje bij een afgiftepunt is ingeleverd, op de bankrekening.

• De uitbetaling van de extra waarde bij een inruil deal is niet gelijktijdig met de uitbetaling voor de oude telefoon.
  • Het goedkeuren van de aanvraag voor de extra inruilwaarde duurt maximaal 28 kalenderdagen waarna de uitbetaling plaatsvindt

Als die 28 kalenderdagen nog niet voorbij zijn kun je het dus ook nog even afwachten. 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 15, 2025

Ik zal de 2e optie nog even proberen. Ik ben niet mensenschuw, ik heb gewoon een hekel aan bellen. Chatten prima, maar bellen nee. 😉

En ​@josdavids ?

Weet je nu meer na contact met KPN via de sociale media? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 15, 2025

Ja in zoverre dat ik nog even geduld moet hebben😉 zoals ​@Sanne van KPN  ook al aangeeft. Dus dat doen we dan maar. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 22, 2025

Toch maar weer eens achteraan gegaan want het bleef akelig stil.  
De extra bonus is nu dus uitbetaald. Het verhaal in de email met aanvraag bevestiging van Recommerce bij punt 3: gaat niet helemaal op. En dan met name het deel “automatisch “.

Ik moest wel nog mijn factuur inleveren terwijl het hele Recommerce verhaal automatisch in het verlengproces op de website van KPN zit. Daar hadden ze mij nooit op gewezen en werd ook nergens vermeld. Zoals hieronder bijgevoegd heb ik alles gedaan  

1. Kies voor trade-in tijdens je bestelling bij KPN

Tijdens het bestellen van je iPhone 17, 17 Pro, 17 Pro Max of iPhone Air in de KPN webshop kies je eenvoudig voor de inruiloptie. Je aanvraag wordt automatisch verwerkt en je hoeft zelf geen extra gegevens meer aan te leveren. ( geen extra gegevens  ✅🧐, dus ook geen factuur???)

2. Lever je oude telefoon in

Na je bestelling ontvang je van Recommerce een bevestiging per e-mail, met instructies, een verkoopdocument en een verzendlabel. Verpak je oude toestel zorgvuldig samen met het verkoopdocument en verstuur het gratis via PostNL. Zorg dat je toestel uiterlijk 9 novemer 2025 bij Recommerce binnen is.

3. Ontvang je extra inruilwaarde

De uitbetaling van de extra inruilwaarde volgt automatisch, zodra je toestel is ontvangen én de wettelijke zichttermijn van 14 dagen is verstreken. (Automatisch, dus ik hoef er niet eens achteraan? 😉

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dan is er in de communicatie duidelijk iets niet goed gegaan. Dank voor het melden! Ik geef het door, want iedereen die van deze actie gebruikmaakt moet hierover wel duidelijk geïnformeerd worden. 

Fijn dat de extra bonus nu uitbetaald is. 🙂 Hopelijk ben je blij met je nieuwe toestel!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 23, 2025

Zeker ben ik blij, bedankt voor de support.