Skip to main content

Beste, ik heb op 12 november mijn modem aangesloten, dat is dan ook de ingangsdatum van mijn abbonement. Maar ik heb nog geen voucher ontvangen nu de 14 dagen zichttermijn voorbij zijn. Hoe zit dit??

Hoi ​@Jennifer3131 

Welkom op de community van KPN.

De wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) begint op de dag, dat je het modem van KPN hebt aangesloten en hebt geactiveerd op het glasvezelnetwerk.
In jouw geval was dit 12 november 2024 jongstleden, dus de wettelijk bedenktijd eindigd dus vandaag 26 november 2024 om middernacht.

Na deze wettelijke bedenktijd ontvang je de voucher voor de PS5 binnen enkele dagen per mail, dus hou je mailbox dus goed in de gaten de aankomende dagen, en check daarbij ook de spambox.
De meeste die ik hiermee geholpen heb, hadden hem vrij snel na de wettelijke bedenktijd in zijn of haar mailbox.

Dat is leuk allemaal maar ik wil alleen de PS5 dus als dat niet meer mogelijk is wil ik alsnog mijn abonnement herroepen ook al weet ik dat er een “zolang de voorraad strekt” clausule in zit.

Achter de schermen houdt men goed de voorraden in de gaten ​@Jarno Meijer, zodat iedereen de gewenste spelcomputer kan bestellen. We snappen namelijk heel goed hoe populair de PS5 is. 

Al een paar keer met de 3de partij gebelt. Waar de ps5 vandaan zou moeten komen, nog steeds geen code en ondertussen al een week na de 14dagen zichttermijn.

Hun zeggen dat het 14 werkdagen is, wat mij vrij onlogisch lijkt.

Ik kijk het graag voor je na ​@Jennifer3131. Zou je jouw community profiel in willen vullen? 

Als het goed is heb ik het ingevult

Volgens onze administratie is het abonnement en daarmee ook de facturatie gestart op 20 november ​@Jennifer3131. Vanaf dat moment is de zichttermijn van 14 dagen ingegaan. Ik verwacht dan ook dat in de loop van deze week de voucher jouw kant op komt. 

Vreemd, mijn Modem is namelijk op 12 november aangesloten en werkte toen ook. Het lijkt mij dat dat word gezien als "zichttermijn"

Daarmee ook telefonisch contact met collega's van de kpn gehad en die zeiden ook 12 november. Ik vind het frapant dat ik al een week verschillende "uitstel" antwoorden ontvang.

De facturatie is niet op 12 november begonnen ​@Jennifer3131.  

De zichttermijn start als je de eerste factuur ontvangen hebt en eindigt na twee weken. De mail met de vouchercode ontvang je vervolgens binnen enkele dagen.  Op de ontvangen factuur kun je dus precies zien wanneer de zichttermijn is gestart. Het spijt me dat je eerder dan iets anders is gezegd. 

Reageer