Skip to main content
Beantwoord

Wanneer verandert de status van mijn internet naar geleverd in Mijn KPN?

• January 25, 2026
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds 10 dagen is mijn superfiber aansluiting actief. Werkt perfect. Wanneer verandert de status in mijnKPN nu naar definitief? Ik krijg als welkomscadeau een Philips tv, 14 dagen na activatie, maar is dit niet afhankelijk van de leveringstatus in mijnKPN? Heb de klantenservice al gebeld, maar dat veranderde de status niet.

Beste antwoord door Ekkof25

Modem werkt ook herkend in de installatie wizzard in de mijnKPN app

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Heb je een eigen modem aangesloten of die van kpn? (Box12)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 26, 2026

Wanneer het modem wordt herkent door onze software. Heb je al eens geprobeerd om het modem opnieuw op te starten? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Bedankt voor je reactie. Ik heb de eerste 2 dagen de kpn box 12 gebruikt en ben nu over gestapt naar een tp link deco be 6. Verbinding werkt prima.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Modem werkt ook herkend in de installatie wizzard in de mijnKPN app

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

@Ekkof25 , heb je na aansluiten zoiets als onderstaand ontvangen per email?

Beste meneer XXX,

Gefeliciteerd! Je hebt je glasvezel zelf aangesloten. Vanaf nu geniet je van supersnel internet.

Je pakketwijziging naar SuperFiber 1 Gbit/s is volledig gereed en kan vanaf nu worden gebruikt.
Heel veel plezier met je gewijzigde pakket!

Zo niet dan de KPN modem opnieuw aansluiten en eventueel resetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Nee, geen mail gehad. Klantenservice meldde dat ze het modem wel hebben ‘gezien’ en dat alles oké is. Ik wil dus alleen die status melding verwijderd hebben. Misschien komt het omdat er 2 x een monteur van guideon is geweest. Er bleek iets niet goed te zitten in het witte kastje (waar de ont opgezet wordt) en later bleek een een switch in de wijkcentrale defect. Eén dag later deed alles het ineens. Misschien heeft guideon geen terugmelding aan kpn gegeven?