Ik heb mijn modem sinds 7 november aangesloten en was ook gelijk actief. Nu krijg ik de de 18e november een bericht dat mijn abonnement ingaat en mijn modem aan moet sluiten, wanneer zijnde 14 dagen bedenktermijn nu voorbij? Dit ivm met de voucher code voor een console.
Hoi
Welkom op de community van KPN.
De wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) gaat in op de dag dat je het KPN modem aansluit op het glasvezelnetwerk, en daar daadwerkelijk verbinding mee maakt.
In jouw situatie is dat dus 7 november 2024 jongstleden, en zo zien de medewerkers van KPN het ook terug in jouw klantgegevens.
Het bericht dat je vandaag (18 november 2024) hebt ontvangen, kan een fout zijn van het systeem die de berichten automatisch verstuurd, waardoor er nu terecht verwarring bij jouw is.
In je bevestiging mails die je van KPN hebt ontvangen (begin november), staat altijd de datum waarop jouw internet abonnement wordt geactiveerd van start gaat.
Staat daar als startdatum 7 november 2024 in vermeld??
Maar bij KPN begint de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, op de dag dat je het KPN modem activeert en aansluit op het glasvezelnetwerk.
Hoi
Welkom op de community van KPN.
De wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) gaat in op de dag dat je het KPN modem aansluit op het glasvezelnetwerk, en daar daadwerkelijk verbinding mee maakt.
In jouw situatie is dat dus 7 november 2024 jongstleden, en zo zien de medewerkers van KPN het ook terug in jouw klantgegevens.
Het bericht dat je vandaag (18 november 2024) hebt ontvangen, kan een fout zijn van het systeem die de berichten automatisch verstuurd, waardoor er nu terecht verwarring bij jouw is.
In je bevestiging mails die je van KPN hebt ontvangen (begin november), staat altijd de datum waarop jouw internet abonnement wordt geactiveerd van start gaat.
Staat daar als startdatum 7 november 2024 in vermeld??
Maar bij KPN begint de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, op de dag dat je het KPN modem activeert en aansluit op het glasvezelnetwerk.
In theorie is dat leuk maar dit is bij Jiek niet het geval. Soms heeft het modem moeite met aanmelden (koppelen) met ons netwerk en dan weten wij niet dat het abonnement is gestart. In zo’n geval wachten wij op koppeling of starten we het automatisch 14 dagen na de geplande levertijd. Hierna krijgt de klant altijd nog een mailtje dat het abonnement in gaat en vanaf dan begint pas de facturering en de 14 dagen bedenktijd. Dus in dit geval loopt de bedenktijd tot 2 december.
Hoi
Bedankt voor je duidelijke en heldere uitleg.
Het kan dus wel eens voorkomen, dat het KPN modem moeite heeft met aanmelden op het netwerk van KPN, waardoor het administratief iets ander kan lopen dan gebruikelijk het geval is.
Goedemorgen
Zie dat je al enkele goede reacties hebt ontvangen en ik kan hier eigenlijk ook niks meer aan toevoegen. Weet jij met de informatie die hier is verstrekt waar je aan toe bent? Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.