Skip to main content
Beantwoord

Wat gebeurt er met de data sim na overstap van XS4ALL abonnement naar KPN?

• November 26, 2025
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wat gebeurt er in de praktijk met de datasim na een “groene overstap” van KPN naar xs4all? De klantenservice geeft hier verschillende berichten over: sommige medewerkers zeggen dat de datasim voorlopig blijft werken. Anders zeggen dat de datasim per direct vervalt.

Wat zijn jullie ervaringen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@xs444all, bedoel je de Data Only Sim die je als XS4ALL klant hebt gekregen? Je wilt graag weten wat daarmee gebeurt als je naar een volledig KPN abonnement overstapt? Dan komt de gratis Data Only sim te vervallen. Je kunt deze natuurlijk wel zelf opnieuw aanschaffen: Data Only abonnement bestellen.

3 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 27, 2025

Hi ​@xs444all, bedoel je de Data Only Sim die je als XS4ALL klant hebt gekregen? Je wilt graag weten wat daarmee gebeurt als je naar een volledig KPN abonnement overstapt? Dan komt de gratis Data Only sim te vervallen. Je kunt deze natuurlijk wel zelf opnieuw aanschaffen: Data Only abonnement bestellen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Ik vind dat wel erg vaag trouwens: het wordt op geen enkele manier genoemd als je die overstap maakt. Sterker nog, na klikken van “Vergelijk oud en nieuw abonnement” staat er “Verder blijft alles hetzelfde”:

Hieronder zie je alle producten die je gaat aanpassen. Je kan je oude en nieuwe situatie eenvoudig vergelijken. Verder blijft alles hetzelfde.

Overstappen XS4ALL naar 100% KPN: data-sim wordt nergens genoemd

Overstappen XS4ALL naar 100% KPN: data-sim wordt nergens genoemd

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

@Arjan van B , begin april 2025 was ik overgestapt van XS4ALL naar KPN, afgelopen 16 september kreeg ik onderstaan bericht van XS4ALL: