Skip to main content
Beantwoord

Wat is de status van mijn contractovername?

• July 21, 2026
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo,

Ik kan op dit moment niet bellen met de klantenservice maar wil nog steeds weten wat de status is, is er een andere manier om daar achter te komen? Ik hoopte via de chat maar dat kan blijkbaar niet. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Idkidk 

Welkom op de community van KPN.

Aan de verwerking van een contractovername zit de nodige tijd, ook omdat het handmatig verwerkt moet worden in het systeem van KPN.
Je schrijft niet wanneer je jouw aanvraag hiervoor hebt ingediend bij KPN, maar hierbij kan ik je wel de verwerkingstijd geven.

Ik heb alles opgestuurd. Hoe lang duurt het voordat het contract is overgezet?

De verwerking van een contractovername voor KPN Mobiel duurt het ongeveer 20 werkdagen, soms kan het wat sneller gaan en duurt het 2 tot 3 weken afhankelijk van de drukte op de afdeling.

Dus in jouw geval duurt het tot 4 weken voordat de overname is afgerond, gezien vanaf de datum dat je het formulier voor contractovername hebt verstuurd.
Zodra dat is gebeurd en afgerond ontvang je daar weer een bevestiging van.

Hou ook rekening met het feit dat het momenteel vakantietijd is, en er ook medewerkers van KPN op vakantie zijn.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Idkidk 

Welkom op de community van KPN.

Aan de verwerking van een contractovername zit de nodige tijd, ook omdat het handmatig verwerkt moet worden in het systeem van KPN.
Je schrijft niet wanneer je jouw aanvraag hiervoor hebt ingediend bij KPN, maar hierbij kan ik je wel de verwerkingstijd geven.

Ik heb alles opgestuurd. Hoe lang duurt het voordat het contract is overgezet?

De verwerking van een contractovername voor KPN Mobiel duurt het ongeveer 20 werkdagen, soms kan het wat sneller gaan en duurt het 2 tot 3 weken afhankelijk van de drukte op de afdeling.

Dus in jouw geval duurt het tot 4 weken voordat de overname is afgerond, gezien vanaf de datum dat je het formulier voor contractovername hebt verstuurd.
Zodra dat is gebeurd en afgerond ontvang je daar weer een bevestiging van.

Hou ook rekening met het feit dat het momenteel vakantietijd is, en er ook medewerkers van KPN op vakantie zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

Hallo, 

Ik heb het op Zondag 12 Juli geregeld, het is 1 mobiel abonnement dat van de huidige contractant naar mij gaat. Mij is verteld dat met alleen mobiel zeker 1 nummer dat het veel sneller gaat, klopt dat of niet? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Idkidk 

De verwerking van een contractovername voor KPN Mobiel kan tot 20 werkdagen duren, de weekenden tellen hierin niet mee.
Als het wat rustiger is op de afdeling die de contractovername handmatig verwerken, kan het eerder zijn afgerond, denk hierbij aan 10 tot 15 werkdagen.

Maar aangezien het momenteel vakantietijd is, en er ook medewerkers van KPN op vakantie zijn, kan het dus wat langer duren, maar ook dan is het vaak afgerond binnen die 20 werkdagen die ervoor staan.

Jouw aanvraag is iets meer dan een week geleden door jouw verstuurd, dus de kans is groot dat deze nog in de wacht staat om verwerkt te worden.
KPN houdt je sowieso op de hoogte per mail.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Idkidk, welkom op onze community! Zolang je nog geen bericht gehad hebt is het nog niet verwerkt, je kunt altijd even met ons bellen natuurlijk maar het is wel echt een kwestie van afwachten. Zoals Michel al noemt kan dit even duren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Gelukkig hoeft dat niet meer, want ik heb gisteren de mail gehad dat het afgerond was, en mijn nieuwe nu unlimited abbonement is vandaag ingegaan. Maar bedankt voor de antwoorden!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Idkidk 

Fijn om te horen, dat jouw aanvraag voor contractovername is afgerond.
Dat heeft jouw geval 9 werkdagen geduurd, dus lekker snel!!

Veel plezier met je KPN Unlimited abonnement.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het gelukt is!