Skip to main content
Vraag

Wat is er mogelijk qua verlengen wanneer mijn telefoon in het buitenland gestolen is?

• April 5, 2026
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Hoi,

Ik zit momenteel in Thailand en mijn iPhone is kwijt/waarschijnlijk gestolen. Daardoor heb ik geen toegang meer tot mijn oude toestel en kan ik ook niet in MijnKPN.

Mijn mobiele abonnement is inmiddels afgelopen en ik kan verlengen. Ik wil daarom graag weten wat in mijn situatie mogelijk is.

Mijn vader is in Nederland en zou eventueel voor mij naar een KPN-winkel kunnen gaan. We vroegen ons af:

• kan hij namens mij mijn mobiele abonnement verlengen?
  • kan hij daarbij ook meteen een nieuwe iPhone aanschaffen met de verlengkorting?
  • maakt het verschil als de telefoon direct volledig wordt betaald, dus niet op afbetaling?
  • is een schriftelijke machtiging + kopie ID van mij dan voldoende?
  • en kan ik daarna, zodra ik die nieuwe iPhone in Japan in handen krijg, zelf mijn oude Nederlandse nummer weer op dat toestel zetten via eSIM?

Mijn huidige telefoonnummer wil ik dus graag behouden.
Ik ben vooral op zoek naar de snelste en veiligste oplossing, omdat ik over een paar dagen naar Japan reis.

Alvast bedankt voor het meedenken.

3 reacties

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

waarom koop je dan niet gewoon cash een nieuwe iPhone in een willekeurige ‘iPhone’ winkel en stopt er een esim sim-only kaart in met je bestaande nummer? Veel makkelijker dan via/via een iphone bij kpn kopen, allemaal gedoe, nergens voor nodig. 

Aanname is dat je nog in NL bent, want je verhaal is niet helemaal consistent.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 6, 2026

Hallo ​@AnnaD ,

Je kunt ook via internet naar MijnKPN. Dan kun je via MijnKPN jouw abonnement verlengen. Jouw nieuwe toestel wordt gestuurd naar het bij KPN bekende adres in Nederland. Bij een verlenging kan iemand anders dat toestel in ontvangst nemen van de koerier.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@AnnaD, wat rot deze situatie, helemaal als je in het buitenland bent!

Ben je verder gekomen met de tips hierboven? Misschien is een los toestel kopen daar waar je nu bent nog wel het gemakkelijkst, inderdaad. Afhankelijk van hoe lang je nog van huis bent natuurlijk!

Wat je vraag over de e-sim en het activeren betreft, je kunt je e-sim op je nieuwe toestel ook gewoon in het buitenland activeren. Dat is geen probleem. Je hebt daar wel de MijnKPN app voor nodig.
Â