Skip to main content
Vraag

Wat is nu de toegevoegde waarde van een 24-maanden contract t.o.v. een 12-maanden contract?

• August 11, 2025
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Misschien zie ik iets over het hoofd of ik kan niet meer goed rekenen maar binnenkort wil ik eventueel verlengen.

Als ik nu de aanbiedingen bekijk voor 12 en 24 maanden dan valt mij op dat een 24-maanden contract € 3,= per maand duurder is dan een 12-maanden contract.

Wellicht doe ik iets verkeerd want anders zou ik geen reden kunnen bedenken om een 24-maanden contract af te sluiten.

Hoe kom ik aan mijn berekening…

Ervan uitgaande dat ik tijdens de 2 kortingsperiodes voor 1 en 2 jaar contract 6 respectievelijk 9 maanden korting krijg dan betaal ik bij een maandbedrag van € 35,= respectievelijk 55,= (incl. TV) per jaar € 540,= respectievelijk € 1.140,=,

Dus als ik de 2 bedragen deel door 12 respectievelijk 24 maanden dan kom ik op gemiddelde maandbedragen van € 45,= respectievelijk 48,= per maand.

1 reactie

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 11, 2025

Beste ​@srna513006 Alléén KPN heeft er voordeel bij, want die hebben je een jaar langer als klant, 2 i.p.v. 1 jaar.

Voordeel als klant zie ik niet, alleen een nadeel, je zit een jaar langer aan je contract vast en als er dan na dat 1e jaar een leuke aanbieding voorbijkomt, moet je die laten schieten omdat je er nog een jaar extra aan vast zit.

Is mijn persoonlijke mening.

Â